Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
urselin schreef:Anorexia en andere eetstoornissen gaan niet om het afvallen of eten.
Het gaat vaak om een minderwaardigheidscomplex en het onder controle willen houden van iets.
En laat je eetpatroon nou net iets zijn wat je totaal in de hand hebt.
Ik denk niet dat het aangepraat wordt bij iemand, het is een psychische stoornis.
faye1995 schreef:Dat hoor je inderdaad altijd; Dat het psychisch is!
Ik geloof het ook, maar het idee dat veel in deze maatschappij je aangedragen wordt en dat je juist door een psychisch probleem stopt met eten dat is misschien de welvaartsziekte variant?
Heel cliche, maar in Afrika zie je zoiets niet gebeuren; Jullie hongeren je uit terwijl zij een moord doen voor eten.
Ik denk dat hij dit bedoelt met welvaartsziekte
EngeltjeS schreef:Afrika is een heel ander wereld deel dan Nederland. Een hele andere levenstijl. Zij zullen wel wat hebben, wat wij in nederland niet zo ervaren.
urselin schreef:Een psychische stoornis heeft nooit één oorzaak.
Het kán in de genen zitten of een fout zijn in de hersenen of whatever.
Maar het hoeft niet tot uiting te komen. Triggers kunnen traumatische ervaringen zijn, omgeving, gevoeligheid, persoonstype etc.
Ik zie een eetstoornis niet als een verslaving, omdat het gaat om controle.
Verslavingen gaan niet over controle hebben, maar om beloond worden.
Je hebt het niet in de hand of je een eetstoornis ontwikkelt of niet.
Geloof me, als mensen konden kiezen, had niemand in de wereld een eetstoornis of andere psychische stoornis gehad
urselin schreef:Anorexia en andere eetstoornissen gaan niet om het afvallen of eten.
Het gaat vaak om een minderwaardigheidscomplex en het onder controle willen houden van iets.
En laat je eetpatroon nou net iets zijn wat je totaal in de hand hebt.
Ik denk niet dat het aangepraat wordt bij iemand, het is een psychische stoornis.
Yessy schreef:Als je muizen of ratten verminderd eten geeft en zo'n radje waarin ze kunnen rondrennen krijgen ze ook een soort anorexia symptomen toch?