Ik had mijn [2de] weiland verhuurt aan iemand om haar te helpen,ze had 3 pony's en aparte stalling werd te duur.Voor weinig mocht ze mijn weiland huren,maar ze moest zelf voor een mestbak zorgen en alles netjes bij houden,zelf voeren uiteraard en goed voor haar paarden zorgen.En ook maximaal 5 pony's anders gaat het hele land er aan zei ik nog.
Mestbak is er nooit gekomen [mocht niet van haar moeder],mest lag open en bloot op een zeil,niet afgedekt.Op een gegeven moment stonden er 7 paardjes, 6 pony's en 1 paard die het hele land kapot trapten.Goede stroom op de omheining ontbrak,pony's die uitbraken en op straat liepen.Paarden werden op een gegeven moment niet meer gevoerd,water werd niet gegeven,dus de pony's gingen op zoek naar eten en braken steeds uit.Ze kwam soms een week lang niet opdagen,gelukkig dat de buurman toen de paarden ging voeren elke dag,water gaf,slobber gaf aan een oudje 3x per dag en ook nog meste op het land.Toen ik vandaag ging kijken op het land, ik moest er toch wat ophalen,schrok ik me rot!Wat een zootje,het koord van het af gezette stuk in het midden ging helemaal slap,waterbak lag op zijn kant,hele bult mest lag vlakbij de uitloopstal,in de binnenstal lag het vol mest en paardenpis [het stinkt er naar].
Er lag heel veel troep verspreid,mijn nieuwe weipalen lagen tussen de rommel.Er stond nog een badkuip ergens in het land,de omheining was op sommige plaatsen kapot.Mijn geleende z.g.a.n. zadel lag daar ook,dat is nu dus niet meer z.g.a.n.het is smerig en beschadigd.
Ik heb alles bij de grote hoop gegooid,er lag nog afval [planken,palen,lint,takken]dat van mij was,dat moest nog afgevoerd worden,maar de boer had het erg druk.Nou ja ik kan die man niet laten haasten,hij heb ook zijn bedrijf en alles lag op 1 plek op een hoop.Nu is er dan nog een 2de hoopje bij gekomen vlakbij de waterbak.Plastic van kuilbalen,netten van het kuil,prikpalen,flessen,enz.
Ik heb in 2 uur tijd alles een beetje fatsoenlijk gemaakt,niets ligt meer verspreid,geen slap hangende linten en koorden meer,voor de inloopstal is het weer netjes.NU moet alleen die mest nog weg,die moet de huurster nog opruimen,maar zie dat nog niet gebeuren,en ze moet haar eigen troep opruimen.
Hier wat foto's hoe het er nu uitziet.[de hoop helemaal rechts lag er al hoor].
De mestbult:

De troep voor de inloopstal.

Bij de waterpomp.

Nu begrijp ik ook waarom de buurt zo klaagde en de politie er is geweest,de gemeente mij belde.
De troep lag er eerst niet toen ik er ging kijken,pas in de laatste maand is het er zo uit komen te zien.
Verhuren doe ik nooit meer,net als iemand helpen [dat zeg ik altijd,maar trap er steeds in] komt alleen maar ellende van en problemen.Kreeg vandaag ook te horen hoe ze haar haflinger keihard in de buik schopte een poosje terug.Hoe een kleine pony tegen de benen werd getrapt.De mensen zagen het voor hun neus gebeuren.Mijn stichting werd ook door haar gebruikt,mensen keken mij er op aan dus.Alle contact heb ik verbroken,wil haar nooit meer zien of spreken.Iemand die zó met dieren omgaat en met spullen van een ander?Nee dat gaat me te ver.Ik noem GEEN namen,ook niet per PB!
Het ergste van alles vind ik nog: het ontkennen!het liegen en altijd zelf het slachtoffer spelen.Dat alles aan en door andere komt!dat is nog het ergste van alles.