vuurwerk al afsteken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurwerk mag vroegtijdig afgestoken worden

Poll eindigt op

ja
4 (3%)
nee
78 (69%)
dat kan toch geen kwaad
3 (2%)
voor de dieren zeg ik nee
20 (17%)
ouders moeten ingrijpen
7 (6%)

Totaal aantal stemmen: 112

wollie27

vuurwerk al afsteken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 16:19

sorry als het verkeerd staat wist niet goed waar te plaatsen.

ik ben benieuwd wat jullie vinden vanaf vandaag mag vuurwerk verkocht worden maar de jeugd steekt vooral nu ook al knalvuurwerk af.
vinden jullie dat kunnen voor de dieren of is oudjaarsdag genoeg en zouden ouders beter moeten weten en het verbieden tot het oud en nieuw is?

ik zeg liever niet al die dieren die je in de stress maakt ik kan niet eens fatsoenlijk mijn honden uitlaten hier vorig jaar werden er zelfs strijkers naar de hond gegooid en toen ik er wat van zij stond de vader het harts te lachen.
oudjaardag oke

_Tara_

Re: vuurwerk al afsteken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:20

Dat staat toch in de wet dat dat pas vanaf een bepaalde tijd mag?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:21

_Tara_ ja daar heb je gelijk in als je er echt veel last van hebt gewoon belletje naar het algemene politienummer der staat namelijk een boete op

Anoniem

_Tara_ schreef:

Jep, maar heel veel jeugd houdt er zich hier niet aan. En de meeste wat hier word afgeknalt is illegaal.

Eefske

Zolang er controle van de ouders is, vind ik het niet erg als wat overfanatieke jongetjes 's middags vast wat rotjes afsteken of met paps in een weiland carbit gaan schieten.
Die kinderen vinden dat prachtig, dan kan ik wel een dagje met wat minder rust overweg.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 16:22

_Tara_ schreef:

haha ja dat klopt het mag oudjaarsdag beginnen maar ja daar houd niemand zich aan hier vandaar de vraag wat vinden jullie oke of niet oke

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:22

Nja ik zei 't vooral omdat ik de hele opzet van de pol niet zo goed snapte :P

Hier wordt ook al wat geknald inderdaad, maar dat gebeurd eigenlijk heel 't jaar door :') Zag vandaag wel wat extra politie rondrijden.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 16:23

Eefske schreef:
Zolang er controle van de ouders is, vind ik het niet erg als wat overfanatieke jongetjes 's middags vast wat rotjes afsteken of met paps in een weiland carbit gaan schieten.
Die kinderen vinden dat prachtig, dan kan ik wel een dagje met wat minder rust overweg.

ja oudjaarsdag vind ik dat ook niet erg maar het is hier vanmorgen alweer begonnen zonder ouders jongens vanaf jaar of 11 a 12

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:23

Nee al dat vuurwerk zowieso onzin. Het is prachtig om naar te kijken... voor de volle 5 seconden...
Zonde hoeveel geld er elk jaar de lucht in wordt geknald en hoeveel vervuiling dat oplevert, ik zou zeggen; verbied het hele verkopen maar en laat de gemeente's op een centraal punt wat afsteken, kan iedereen ervan genieten, geen overlast voor wie er geen zin in heeft en geen gezeur dat het te vroeg wordt afgestoken.

_Yasmine_

ja der staat een boete op, moet alleen wel de politie komen. kan me niet indenken dat ze voor een rotje komen.. jammer genoeg..

van mij hoeft het niet legaal te worden dat eerder afsteken, vind dit vroeg zat.

Anoniem

Eefske schreef:

Wat ze hier afsteken zijn geen rotjes. Maar vlinderbommen en nitraten en zelfs vuurwerkpistolen etc.
Maar dan heb ik het wel over de jeugd van 14 t/m 21.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 16:25

dancertje schreef:
_Tara_ ja daar heb je gelijk in als je er echt veel last van hebt gewoon belletje naar het algemene politienummer der staat namelijk een boete op

was het maar zo dat ze er wat aan deden toen mijn hond bekogeld is voorig jaar heb ik gebeld en kreeg als antwoord ja sorry mevrouw we hebben het druk en kunnen er niks aan doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:25

love_western schreef:
Wat ze hier afsteken zijn geen rotjes. Maar vlinderbommen en nitraten en zelfs vuurwerkpistolen etc.

Dat is allemaal illegaal en niet voor niets, gewoon bellen naar de politie als je er last van hebt.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:26

love_western schreef:
Eefske schreef:

Precies. En dat vind ik zelf ook een heel ander verhaal.
Daar zou ik wel een belletje politie voor over hebben om dat te laten stoppen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:27

anneliesdj schreef:
love_western schreef:

Dat is allemaal illegaal en niet voor niets, gewoon bellen naar de politie als je er last van hebt.

Ik weet dat het illegaal is en ik heb er geen last van. Schrik totaal niet van de knallen. En de meeste lui ken ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:28

Eefske schreef:
love_western schreef:

Precies. En dat vind ik zelf ook een heel ander verhaal.
Daar zou ik wel een belletje politie voor over hebben om dat te laten stoppen. :j

Is ook een heel ander verhaal, maar ik laat het aan de andere mensen over om te bellen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:36

Kan me voorstellen dat als jij het zelf niet zo'n probleem vindt, je niet gaat bellen inderdaad..
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik verhalen hoor van afgeknalde handjes door illegaal vuurwerk, ik daar niet heel rouwig om ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:51

Eefske schreef:
Kan me voorstellen dat als jij het zelf niet zo'n probleem vindt, je niet gaat bellen inderdaad..
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik verhalen hoor van afgeknalde handjes door illegaal vuurwerk, ik daar niet heel rouwig om ben..

Daar kan ik ook niet rouwing om zijn. Ze weten zelf wat de gevolgen kunnen zijn. En zal er geen moment medelijden met hebben.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:46

Argh, ik vind het echt vérschrikkelijk. Heb echt een ontzettende hekel aan al die herrie.
Wat mij betreft mogen ze het wel helemaal verbieden. Het is toch te bizar voor woorden dat wij zo ontzettend veel geld de lucht in schieten terwijl daar ook heel andere, misschien meer nuttige, dingen mee gedaan kunnen worden?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:31

love_western schreef:
Eefske schreef:

Daar kan ik ook niet rouwing om zijn. Ze weten zelf wat de gevolgen kunnen zijn. En zal er geen moment medelijden met hebben.

Wel als het om kinderhandjes gaat, die kunnen zelf de gevolgen niet zien en mogen bovendien ook dat spul niet kopen, ze krijgen het dan dus van hun ouders of andere volwassene. Met het kind zou ik juist wel medelijden hebben, de ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:12

anneliesdj schreef:
love_western schreef:

Wel als het om kinderhandjes gaat, die kunnen zelf de gevolgen niet zien en mogen bovendien ook dat spul niet kopen, ze krijgen het dan dus van hun ouders of andere volwassene. Met het kind zou ik juist wel medelijden hebben, de ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen.

Denk niet zo snel dat kinderen (t/m 12 oid) met illegaal vuurwerk rondlopen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:20

Je hebt het zelf over 14 jarigen, dat vind ik ook nog kinderen ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:27

Ik vindt vuurwerk voor Oud&Nieuw. Maar ik heb net wel een groot sterretje voor het raam gezet buiten, en de katten maar kijken. <3

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:40

ik hoor soms al in november knal vuurwerk. zag zelfs al siervuurwerk.

dat knalspul vind ik niks. en dat siervuurwerk ook niet.

het mag een dag per jaar.. laat ze het dan lekker doen. de dag er voor en erna zou nog te overzien zijn.

maar meteen een week eerder of nog eerder.. nee.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:45

hee allemaal,
ik kwam net bij me shetje en die was helemaal over de rooie omdat ze nu al vuurwerk aan het afsteken zijn,
ik ben maar even bij hem gaan zitten en toen werd hij wat rustiger, heb hem ook een pluk hooi gegeven als afleiding. Maar hoe moet ik dat nou doen met oud&nieuw?
hebben jullie tips?