Brand Corus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Brand Corus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 21:24

Er is op dit moment een zeer grote brand gaande bij staalfabrikant Corus in Beverwijk. Het is een gigantisch grote brand waar gelukkig nog geen gewonden bij zijn gevallen, maar het slaat al wel uit naar omliggende gebouwen.

AMSTERDAM - Op het terrein van Tata Steel in Beverwijk is maandagavond een grote brand uitgebroken. In het bedrijf waar staal wordt verwerkt slaan de vlammen uit het dak.
Dit meldt RTV Noord-Holland. De brandweer is met groot materiaal uitgerukt. Er worden extra watertankwagens ingezet.
Er zijn geen slachtoffers gevallen. Wel staan uit voorzorg enkele ambulances paraat. In het bedrijf, gevestigd aan de Willem Bakkerweg, was voorheen het bedrijf Corus gevestigd.
Volgens getuigen woedt de brand in een smelterij van het bedrijf, zo meldt het televisiestation. Het vuur zou zijn overgeslagen naar een aangrenzende gang.
Bron: nu.nl

Er is zo ontzettend veel water nodig dat heel gemeente Kennermerland zonder water zit.

Ik ben als de dood dat het zo gevaarlijk wordt dat ik hier mijn huis uit moet..

LisaaBloem

Re: Brand Corus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:27

jeetje dat is niet mooi...succes en hopen dat je in je huisje mag blijven

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:34

Hopelijk hoef je niet te verkassen. Dat lijkt me inderdaad niet fijn. Alleen die waterstoring schijnt te komen door een stroom storing bij PWN en heeft niets met de brand te maken ....

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:36

Klopt, de waterstoring komt door een stroomstoring bij een pompstation in Hoofddorp, dat twitterde PWN net.

Neemt niet weg dat dit wel heel heftig is.. hoop dat het snel onder controle kan zijn...

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:38

Heftig...
Wij hebben wel even zonder water gezeten. Volgens mij komt het dat het niet doordat er een brandje is in Beverwijk. Er was ook nog iets van een stroomstoring.
Laatst bijgewerkt door S_hirley op 27-12-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 22:45

Als het goed is is de brand nu onder controle en zijn er geen schadelijke stoffen vrijgekomen..

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:49

Niet om het één of ander, maar met het Noordzeekanaal naast de deur denk ik niet dat ze met drinkwater blussen...