Europarlementariërs geven zichzelf flinke kerstgratificatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Europarlementariërs geven zichzelf flinke kerstgratificatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 22:30

De 716 leden van het Europese Parlement geven zichzelf bijna 6000 euro netto. Een soort kerstgratificatie. Een zogeheten abetaling, omdat de onbelaste onkostenvergoeding verhoogd wordt met terugwerkende kracht.
De salarissen gaan in 2011 naar bijna 200.000 euro netto, zo schrijft de Daily Telegraph, zie link bron.
De onkostenvergoeding (netto) is verhoogd naar bijna 100.000 euro en hiervoor hoeft geen bonnetje of enig ander bewijs van gemaakte kosten te worden overlegd.
Verhoging van hun vergoeding met terugwerkende kracht is gerechtvaardigd vinden ze want Europa wordt, zo zij beweren, steeds belangrijker.

Arlene McCarthy verdedigd alles door te stellen dat ze meer moest betalen voor haar onderkomen in Straatsburg en Brussel.

bron: http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -year.html

En dan te bedenken dat als ik een postzegel ga halen voor m'n werk, ik nog een bonnetje moet overleggen :=

Denk dat ik ook maar Europees parlementslid moet zien te worden :7

Vinden wij, EU burgers, deze zelfverrijking van europese parlementsleden normaal?

Sok

Re: Europarlementariërs geven zichzelf flinke kerstgratificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:52

Nee, dit vind ik als EU burger iig niet normaal!
En maar blèren over bezuinigingen op cultuur en weet ik het wat nog meer..
Ga bezuinigen op die absurde uitgaven van het koningshuis en dit soort geintjes.. :\

annebe

Re: Europarlementariërs geven zichzelf flinke kerstgratificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:55

Ongelovelijk!!! En dat terwijl onze zorgverzekering duurder word en we steeds minder vergoed gaan krijgen om maar een voorbeeld te noemen!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 21:51

Goh, valt me nog mee dat er überhaupt nog gereageerd wordt hier.
Maar er zijn gelukkig dus nog mensen die zich niet alleen bezighouden met hun eigen kleine wereldje :7

Ik vind dit bericht zo..... zo..... heb er gewoon geen woorden voor _-:(.
Onbeschoft, onbegrijpelijk maar gezien de karige reacties hier zou het practisch iedereen aan z'n r**t roesten.
Ik snap het niet. 8)7