http://www.telegraaf.nl/binnenland/8478 ... dam__.html
Citaat:'Ruim 40 kinderen misbruikt'
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - De verdachte in de omvangrijke Amsterdamse zedenzaak is de 27-jarige Robert M. De man werkte in de kinderdagverblijven 't Hofnarretje en crèche Jenno's knuffelparadijs. Ook de 37-jarige echtgenoot van de man is aangehouden.
Volgens ingewijden is de verdachte in de zeer omvangrijke zedenzaak in Amsterdam een invalkracht op een kinderdagverblijf. De man zou zich maandenlang hebben vergrepen aan zelfs de jongste kinderen. Ouders hebben gehoord dat er veertig tot vijftig slachtoffertjes zijn gemaakt.
Eén van de ouders heeft verteld dat er zelfs sprake was van orale seks.
De vaders en moeders van de kinderen werden in twee groepen op de hoogste gesteld van de gruwelijke gebeurtenissen. De eerste groep van tientallen ouders is inmiddels geïnformeerd in hotel The Grand.
De tweede groep van ouders werd om acht uur vanavond op een speciale voorlichtingsbijeenkomst geïnformeerd in hotel The Grand. De bijeenkomsten werden geleid door burgemeester Eberhard van der Laan. Ook hoofdcommissaris Welten en hoofdofficier van justitie Bolhaar waren aanwezig.
Vorige week zou, volgens onbevestigde bronnen, een man zijn aangehouden na een tip over ontucht. Tijdens de verhoren zou de man meerdere zaken hebben bekend, aldus de berichten.
Een woordvoerder van de burgemeester kwam tussen beide bijeenkomsten korte tijd naar buiten en vroeg aanwezige media afstand te bewaren. Een geëmotioneerde betrokkene voegde daar later aan toe: "De ouders hier binnen liggen in puin hier binnen, zo ernstig is het".
Volgens bronnen bij de politie zouden tientallen kinderen van het dagverblijf de afgelopen jaren zijn misbruikt. Op het kinderdagverblijf worden kinderen van 0 tot vier jaar opgevangen.
De ouders werden dit weekeinde ingelicht en gevraagd naar de bijeenkomst in The Grand te komen. Daar kregen zij het afschuwelijke nieuws te horen. De Amsterdamse GG&GD zette extra medewerkers om de geschokte ouders op te vangen.
De politie weigert tot op heden ieder commentaar maar geeft vanavond om 22.15 uur een persconferentie op het stadhuis van Amsterdam.
Mijn maag draait hier van om. Ik word hier kotsmisselijk van.
Van kinderen hoor af te blijven, die kunnen zichzelf niet verweren tegen een volwassene en zijn kwetsbaar.
Ik kan mezelf niet voorstellen waarom iemand een kind, of in dit geval ruim 40 kinderen, aan kan doen..

De wereld word echt steeds gekker. Mijn gedachtes gaan uit aan alle ouders en kinderen..
Edit.
Zojuist word op SBS6 bekent gemaakt dat hij zelfs via Marktplaats opzoek was naar slachtoffers..