Wat mankeert mensen toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Wat mankeert mensen toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 21:25

Ik las tot mijn verdriet vandaag het volgende bericht

Citaat:
Army tests 'smart' rifle in Afghanistan
Explosive rounds have embedded chips, so they can detonate on command
U.S. Army soldiers in Afghanistan are testing out a "smart" rifle that uses computer-chip-embedded rounds that can detonate behind walls.

Soldiers operating in various outposts with high levels of enemy activity began carrying these semi-automatic prototypes in November, and their feedback will be used to refine the rifle before the Army officially deploys the weapons in 2014.

This high-tech weapon — clad with sensors, lasers and optics — guides 25mm rounds, each embedded with a microchip, to a target up to about 2,300 feet (700 meters) away. Named XM25 and being developed by firearms producer Heckler & Koch, this rifle can detonate bullets — which act like grenades — after they pass a barrier, allowing soldiers to strike an enemy taking cover behind walls, rocks and trenches.

The new rifle could mean the difference between life and death for soldiers in the field, said John Pike, director of GlobalSecurity.org.

"The problem with what we have now is that troops in close fights basically have direct-fire weapons that they can shoot at a wall, but not over a wall," said Pike, who was not involved in the smart rifle’s design.

Weapons such as mortars that can fire shells at high angles can do the same thing as the smart rifle, but "it takes a non-trivial amount of time to call for fire and for a mortar shell to get to its target ... a non-trivial fraction of a minute," Pike said. "I want to kill the enemy now and not half a minute from now."

The feedback from U.S. soldiers in Afghanistan will be used to tweak the rifle before it is given to a larger number of troops in 2011. Then, starting in 2014, the Army is scheduled to issue 12,500 smart rifles to troops in Afghanistan.

Here’s how the rifle works: A laser is built into the targeting scope that sits on top of the rifle.It measures the distance to a target — for instance, the wall that conceals a combatant. The soldier then can modify the distance — say,add a couple of feet — to allow the round to detonate past the wall.

When the soldier pulls the trigger, this information is wirelessly relayed to the computer chip in the shell. A magnet inside the bullet generates alternating current as it spins through the air, and it conveys information to the on-board microchip to let the bullet know how far it’s traveled.

Once the computerized bullet reaches its programmed distance, it will explode, spreading shrapnel evenly in all directions.

While considered by the Army as a "game-changing" technology, these smart weapons come with a hefty price tag — $25,000 to $35,000 apiece.

But "compared to the life of a soldier, that’s cheap," Pike said.

bron:
http://www.msnbc.msn.com/id/40577366/ns ... d_gadgets/

Een geweer dus uitgerust die kogels afvuurt die dankzij een chip weten dat ze in een mens moeten exploderen. Ze gaan dwars door een muur heen zonder te exploderen maar wachten tot ze een mens treffen.

En steeds vraag ik me dan weer af waarom. Willen we niet allemaal vrede?
Betalen burgers belasting om manieren te vinden hoe we elkaar het beste kunnen doden?

Vrolijk kerstfeest allemaal -O-

nine1987

Re: Wat mankeert mensen toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:29

Tuurlijk.. Je hebt helemaal gelijk.. Maar dan denk ik weer aan onze jongens in oorlogsgebieden en dan zou ik het toch (zal heel bokt wel over me heen krijgen nu) heel fijn vinden als onze jongens het voordeel hebben in de strijd.. Kan er niks anders van maken.. En ja tuurlijk is het erg dat er oorlog is.. Ik had ook liever vrede.. Maar als dat er om de een of andere reden niet is, kies ik toch voor "onze" partij..

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:37

Ja, Nine, ik snap je redenatie wel, maar waar neemt het een eind, denk je? Want dit soort "intelligente" wapens stimuleert wetenschappers in andere landen dan weer om nog dodelijkere wapens uit te vinden. Enzovoort. En gericht een mens doden, eender wat hij gedaan heeft, lijkt mij toch verdacht veel op een executie zonder enige vorm van proces.
Ik ga in elk geval mee met de TS en houd mijn hart vast als ik zulke berichten lees. |(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:42

@ soesita: Zeker.. Ik ben het met je eens, dat is wat ik TS ook al zei.. Maar op zo'n moment kun je geen vragen stellen.. Ik heb met een aantal militairen gesproken.. Geloof me die jongens komen gebroken terug.. Die wat mensen dood hebben moeten schieten, functioneren (in veel gevallen) nooit meer normaal.. Maar als er iemand met een geweer tegenover je staat in zo'n gebied, dan is het hij of jij.. En in zo'n geval.. Tja kom ik weer.. Kies ik toch voor onze jongens.. Neemt alsnog niet het feit weg dat het inderdaad in en intriest is dat het tegenwoordig zover moet komen, dat er zulke wapens gemaakt moeten worden, en het maken van nieuwere, modernere, en dodelijkere wapens nog lang niet in zicht is..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 22:07

Ik sta altijd versteld van de inventiviteit die men heeft om manieren te bedenken om elkaar uit te moorden.
Waarom niet die energie steken in het oplossen van de problemen en oorlogen stoppen.

Klinkt mss naïef maar ieder mens wil toch gewoon vrede en in rust z'n leven leven.

Een oorlog kent altijd alleen maar verliezers. Er is niet 1 winnaar in een oorlog. Hooguit de aannemers vanuit het westen die opdrachten krijgen het land weer op te bouwen zoals dat dan heet. Of de olie te exploiteren zoals Shell in Irak nu.

Vergeet niet dat wij mee betalen aan het doden van andere mensen d.m.v. onze belastingen. Ik vind het een walgelijk idee.
En dit soort wapens kosten niet alleen veel geld maar vooral ook mensenlevens. Ik vind het zo treist dat we anno bijna 2011 nog steeds niet begrepen hebben hoe we vrede moeten scheppen en behouden.
We zijn zo knap als we onszelf mogen geloven maar elkaar met rust laten gaat er nog steeds maar niet in :n

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:33

@ ranna: Ik weet het.. Maar zolang mensen op jacht zijn naar t almachtige geld, zullen ze elkaar toch blijven uitmoorden.. Dit zal in de toekomst alleen maar erger gaan worden vrees ik.. Lees: Meer mensen op de wereld.. Fossiele brandstoffen raken op.. Klimaatveranderingen.. T wordt warmer op aarde.. Oogsten mislukken.. Enz enz enz..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 22:56

Ja het wordt de hoogste tijd voor een heel ander systeem.
Maar ik vind het echt verschrikkelijk dat wij meebetalen aan dat soort dingen. Dat wil ik helemaal niet!

Trouwens v.w.b. voeding, er is geen voedselschaarste, het is alleen niet goed verdeeld. Het is zo langzamerhand een dooddoener maar het is echt waar. Maar idd, ook daar zit geld weer in de weg.
Pfff.... word er zo nog niet vrolijk van moet ik zeggen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:00

Nee je hebt alweer gelijk.. Maar wat is wel nog eerlijk tegenwoordig.. Pak het eens even heel klein (kort door de bocht ik weet het, maar toch ff om t je voor te stellen, want in feite gebeurt t zo op grote schaal, al dan niet iets anders, maar je begrijpt vast mijn punt :P) Als jij een zwerver tgenkomt op straat, zul je m vast 2.- geven, maar je gaat hem toch ook niet de helft van je loon geven, omdat dat eerlijk is? (oke hij kan werk zoeken, maar again, je snapt vast mijn punt :P) De wereld is gewoon niet eerlijk, sterker nog, de wereld wordt steeds oneerlijker.. Kijk naar wat er op Wikileaks staat.. Daar gaan je de oren van klapperen.. Wij burgers weten nog niet de helft van wat de regering doet.. Laat staan de wereldleiders..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:04

nine1987 schreef:
Tuurlijk.. Je hebt helemaal gelijk.. Maar dan denk ik weer aan onze jongens in oorlogsgebieden en dan zou ik het toch (zal heel bokt wel over me heen krijgen nu) heel fijn vinden als onze jongens het voordeel hebben in de strijd.. Kan er niks anders van maken.. En ja tuurlijk is het erg dat er oorlog is.. Ik had ook liever vrede.. Maar als dat er om de een of andere reden niet is, kies ik toch voor "onze" partij..

ik ben het ermee eens
ik ga er zelfmischien ooknog heen als het allemaal lukt met dienst en vind zoiets dan welfijn. kan me niet schelen wat bokt ervan vind
jullie zitten fijn veilig thuis en de militairen wagen daar toch echt wel hun leven.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 23:11

Daarom ben ik juist zo blij met wat er allemaal naar buiten komt.
Wij horen enkel de propaganda van overheden omdat ze ons een bepaald verhaal willen laten geloven. We hebben geen flauw benul wat zich achter gesloten deuren afspeelt.
Las tot m'n stomme verbazing vandaag dat er nu een computerprogramma is dat zogeheten 'voelsprieten' heeft om het net te scannen en automatisch tegengas te geven als er negatieve reacties zijn op overheden en instanties!
Geautomatiseerde propaganda dus!!! Stond er ook nog bij: 'omdat de overheid vind dat burgers de waarheid moeten weten'! Nou, dat is helemaal stierenlef hebben om dat nu te durven zeggen met al die leugens die Wikileaks nu blootlegt!

En weet je, toch geloof ik dat de wereld niet oneerlijk wordt. Ik denk alleen dat mensen het nu meer gaan zien snap je? Ze zien, mede dankzij i-net, veel meer van wat er gebeurd overal en daardoor ook hoe ze het niet willen.
Dus ik denk echt dat er een grote verschuiving/schoonmaak aan zit te komen voor zoverre die niet al bezig is.

Jaja, noem mij een optimist :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:13

ranna schreef:
Daarom ben ik juist zo blij met wat er allemaal naar buiten komt.
Wij horen enkel de propaganda van overheden omdat ze ons een bepaald verhaal willen laten geloven. We hebben geen flauw benul wat zich achter gesloten deuren afspeelt.
Las tot m'n stomme verbazing vandaag dat er nu een computerprogramma is dat zogeheten 'voelsprieten' heeft om het net te scannen en automatisch tegengas te geven als er negatieve reacties zijn op overheden en instanties!
Geautomatiseerde propaganda dus!!! Stond er ook nog bij: 'omdat de overheid vind dat burgers de waarheid moeten weten'! Nou, dat is helemaal stierenlef hebben om dat nu te durven zeggen met al die leugens die Wikileaks nu blootlegt!

goede post!! en dit heeft ook een naam; nwo ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:19

Again: you're absolutely right.. Heerlijk om eens een "volwassen" discussie te hebben op bokt, waar alle partijen elkaar in hun waarde laten (sorry dit bedoel ik niet verkeerd en niet specifiek tegen iemand, maar je ziet t vaak genoeg fout gaan en ik geef toe, dat als ik boos ben, dat ik ook niet altijd de vriendelijkste ben) maar luitjes.. Ik ga eens slapen, morgen weer werken.. Fijn weekend!! :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:21

dennisje schreef:
nine1987 schreef:

ik ben het ermee eens
ik ga er zelfmischien ooknog heen als het allemaal lukt met dienst en vind zoiets dan welfijn. kan me niet schelen wat bokt ervan vind
jullie zitten fijn veilig thuis en de militairen wagen daar toch echt wel hun leven.

En je hebt ook enig idee van wat je daar gaat doen, hoe de verhoudingen daar liggen en hoe kapot je zult zijn als je terugkomt?
En wat voor verschil denk je te gaan maken?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:08

@randalinpony: Ja het is daar zeker verre van ideaal, maar die mensen daar zorgen er wel voor dat de mensen hier vrolijk door kunnen leven zonder problemen.. Maar je hebt wel gelijk in het feit dat je helemaal kapot bent als je hier terug zal komen..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 11:44

jameyskatje schreef:
goede post!! en dit heeft ook een naam; nwo ;)

I know :j

nine1987 schreef:
Again: you're absolutely right.. Heerlijk om eens een "volwassen" discussie te hebben op bokt, waar alle partijen elkaar in hun waarde laten (sorry dit bedoel ik niet verkeerd en niet specifiek tegen iemand, maar je ziet t vaak genoeg fout gaan en ik geef toe, dat als ik boos ben, dat ik ook niet altijd de vriendelijkste ben) maar luitjes.. Ik ga eens slapen, morgen weer werken.. Fijn weekend!! :D

Haha! Alweer eens met elkaar??!! Sjonge, 't wordt haast vervelend :D

Voor wat betreft het naar oorlogsgebieden gaan.
Ik snap dat, als je de verhalen gelooft die worden verteld, iemand kan denken daar iets goeds te gaan doen.
Ik geloof echter die verhalen niet. Ook oorlogen worden gevoerd om geld, niet om een hoger doel.
Er zijn banken als die van de Rothshilds die stinkend rijk zijn geworden door beide partijen van oorlogen van geld voor wapens te voorzien zodat ze elkaar kunnen afslachten.
Zelf ga ik nooit (meer) blind voor een verhaal van de overheid. Ik vraag me altijd weer af: 'wie profiteert hiervan?'
Dat maakt dat ik scherp blijf m.b.t. het eh... 'nieuws' ahum.
Volg het geld en opeens krijg je een heel ander verhaal dan je wordt voorgespiegeld en waarmee je wordt gehersenspoeld.

Ik had het volgende filmpje ook al in een ander topic geplaatst, maar kijk er eens naar. Het duurt niet lang en is erg verhelderend.
http://www.youtube.com/watch?v=zeMZGGQ0 ... r_embedded

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:29

nine1987 schreef:
@randalinpony: Ja het is daar zeker verre van ideaal, maar die mensen daar zorgen er wel voor dat de mensen hier vrolijk door kunnen leven zonder problemen.. Maar je hebt wel gelijk in het feit dat je helemaal kapot bent als je hier terug zal komen..

Hoezo? De soldaten die via de VN vechten voor Nederland, doen dat meestal in lokale conflicten daar, en meestal nog om de oliebelangen van een paar grote mogendheden te beschermen....

Lees je eens in over Irak. ;)

Ik snap persoonlijk niet dat je als soldaat of dienstplichtige zonder enige achtergrondkennis een oorlog in stapt met het idee dat je het allemaal voor volk en vaderland doet. Want inderdaad, je kan er kapot aan gaan, je gaat daar zeker dingen doen waar je later fors spijt van krijgt.

In een oorlog worden dingen 'normaal' waar je in het dagelijks leven levenslang voor achter de tralies zal komen. Je komt in een bepaalde mindset waar doden, mensen pijn doen normaal worden. Je wordt onverschillig tegenover menselijk leed, en daardoor wordt de scheidslijn tussen wat menselijk en onmenselijk wordt ook kleiner. In Nederland wordt dat allemaal onder het tapijt geveegd maar UN soldaten uit Nederland zijn betrokken geweest bij heel akelige misdaden tegen de mensheid. Alleen raakt defensie dan de filmpjes kwijt.
Kijk eens naar dat akelige filmpje op wikileaks, waarbij een journalist en een paar kindertjes te grazen worden genomen... Dat is niet voor niets 'gelekt' want er is jaren om dat beeldmateriaal gevraagd, maar het was zogenaamd onmogelijk dat aan Reuters (werkgever van de journalist) te overhandigen.

Dát is wat je o.a. als Soldaat van Oranje gaat doen: onschuldige journalisten afslachten, omdat ze wel eens informatie kunnen bekendmaken die de opdrachtgevers van de oorlog onwelkom zijn.

Nog afgezien dat vele veteranen levenslang hebben in de vorm van gezondheidsklachten, en dat defensie die mensen meestal jarenlang laat procederen voor ze een voet aan de grond krijgen.

Google eens op depleted Uranium.

Daarnaast is onder dit kabinet het niet eens meer zeker waar veteranen die arbeidsongeschikt worden, hun geld vandaan zullen krijgen, daar is gedoe over.

Wat zorgen we toch goed voor 'onze jongens'... 8)7

Ik ben zéker niet tegen alle vredesmissies, maar denk erom dat je in naam van een hoger goed werkt: de belangen van heel rijke mensen, die olierechten veilig willen stellen, die verdienen aan de wapenindustrie, die niet zo met mensenlevens zitten.

Niet die van jou, niet die van je tegenstander. Die ze vaak ook nog allebei bewapenen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:17

Soms zou ik liever gevechten zien waarbij mannen met zwaarden tegenover elkaar staan en elkaar trots te lijf gaan, ipv al die belachelijke gassen waar je longen van exploderen, straling waardoor je darmen het begeven en al je ingewanden er via de achterkant uit komen, kogels die gaan rondtollen zodra ze in een lichaam komen... Wat een trieste wereld is dit eigenlijk.:n

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:04

Een zwaard door je longen is anders ook zo prettig niet lijkt me...

Soms zou ik willen dat mensen hun verstand gebruikten en zich niet lieten gebruiken door machthebbers die overal in geinteresseerd zijn, behalve in het leven van degenen die ze opofferen voor hun eigen gewin.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:10

randalinpony schreef:
nine1987 schreef:

Hoezo? De soldaten die via de VN vechten voor Nederland, doen dat meestal in lokale conflicten daar, en meestal nog om de oliebelangen van een paar grote mogendheden te beschermen....

Lees je eens in over Irak. ;)

Ik snap persoonlijk niet dat je als soldaat of dienstplichtige zonder enige achtergrondkennis een oorlog in stapt met het idee dat je het allemaal voor volk en vaderland doet. Want inderdaad, je kan er kapot aan gaan, je gaat daar zeker dingen doen waar je later fors spijt van krijgt.

In een oorlog worden dingen 'normaal' waar je in het dagelijks leven levenslang voor achter de tralies zal komen. Je komt in een bepaalde mindset waar doden, mensen pijn doen normaal worden. Je wordt onverschillig tegenover menselijk leed, en daardoor wordt de scheidslijn tussen wat menselijk en onmenselijk wordt ook kleiner. In Nederland wordt dat allemaal onder het tapijt geveegd maar UN soldaten uit Nederland zijn betrokken geweest bij heel akelige misdaden tegen de mensheid. Alleen raakt defensie dan de filmpjes kwijt.
Kijk eens naar dat akelige filmpje op wikileaks, waarbij een journalist en een paar kindertjes te grazen worden genomen... Dat is niet voor niets 'gelekt' want er is jaren om dat beeldmateriaal gevraagd, maar het was zogenaamd onmogelijk dat aan Reuters (werkgever van de journalist) te overhandigen.

Dát is wat je o.a. als Soldaat van Oranje gaat doen: onschuldige journalisten afslachten, omdat ze wel eens informatie kunnen bekendmaken die de opdrachtgevers van de oorlog onwelkom zijn.

Nog afgezien dat vele veteranen levenslang hebben in de vorm van gezondheidsklachten, en dat defensie die mensen meestal jarenlang laat procederen voor ze een voet aan de grond krijgen.

Google eens op depleted Uranium.

Daarnaast is onder dit kabinet het niet eens meer zeker waar veteranen die arbeidsongeschikt worden, hun geld vandaan zullen krijgen, daar is gedoe over.

Wat zorgen we toch goed voor 'onze jongens'... 8)7

Ik ben zéker niet tegen alle vredesmissies, maar denk erom dat je in naam van een hoger goed werkt: de belangen van heel rijke mensen, die olierechten veilig willen stellen, die verdienen aan de wapenindustrie, die niet zo met mensenlevens zitten.

Niet die van jou, niet die van je tegenstander. Die ze vaak ook nog allebei bewapenen.

inderdaad, dus zijn we terug bij af.. De wereld wordt steeds corrupter..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 20:55

randalinpony schreef:

Soms zou ik willen dat mensen hun verstand gebruikten en zich niet lieten gebruiken door machthebbers die overal in geinteresseerd zijn, behalve in het leven van degenen die ze opofferen voor hun eigen gewin.

_/-\o_ +:)+

Psies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laat die heren in hun dure maatpak fijn zelf hun vieze zaakjes opknappen.
Het zou hen een rotzorg zijn wie niet levend terugkomt zolang ze zelf maar buiten schot blijven.

Op tv even een serieuze kop trekken en zeggen dat het vreselijk is die doden, en hoe erg ze het vinden voor de nabestaanden en ondertussen denken: 'die sufferds! Blij dat ik het niet ben'.

Wie wil vechten gaat de judomat maar op. Gewoon met blote handjes je tegenstander te lijf. Niks zwaard, pistool, bom or whatever.
En laat een ander al helemaal niet het vuile werk opknappen.

Zit ik gisteren in de krant te lezen dat een hospice hier in de buurt een tekort heeft van € 90.000,- dit jaar.
Kijk ik even naar de prijs van deze nieuwe wapens en denk. Voor hooguit 4 van die moordwapens is het hospice waar mensen komen om in rust te sterven gered. Wij hebben onze prioriteiten niet echt op orde geloof ik.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:28

randalinpony schreef:

True, helaas zit dat in de mens.... Ik heb liever dat er mensen opgeoffert worden die dat risico zelf nemen, ipv arme burgers die in een gebied wonen waar veel straling is.