Keith Bakker onder vuur.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22448
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:22

patatkraam schreef:
Te ver is een vaag begrip.

Het hele proces is gebaseerd op vage begrippen, dit is waar hij zelf meester in is en advokaten ook....
Dat schiet dus niet erg op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110875
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:23

Ik ben nog steeds niet overtuigd, maar waar rook is, is vuur en ik hoop maar voor die meiden dat er uiteindelijk niets is gebeurd.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:17

Keith zit nu apart in de gevangenis omdat hij behoorlijk bedreigd is!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:58

Verbaast me niets. Gebeurt vaak met zulke beschuldigingen/misdaden (indien bewezen dus).

nestle

Berichten: 1408
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: My happy place

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:22

Citaat:
Keith Bakker verweert zich in blog vanuit gevangenis

vrijdag 2 september 2011 17:54

Verslavingsdeskundige Keith Bakker heeft vanuit de gevangenis een website opgericht om zich te verweren tegen beschuldigingen over seksueel misbruik. Bakker heeft vrijdag zijn eerste blog geplaatst waarin hij zegt 'opzettelijk in een kwaad daglicht te zijn gezet' door verschillende media.

In zijn blog schrijft Bakker dat RTL Boulevard-presentator Albert Verlinde en De Telegraaf-journalist John van den Heuvel hem hebben geprobeerd zwart te maken.

'Om deze reden heb ik aangifte gedaan,' schrijft Bakker. Hij heeft aangifte (pdf) gedaan van smaad en laster tegen de twee. Ook over de RTL Groep en Telegraaf Groep heeft Bakker een klacht ingediend. Bakker schrijft verder dat ook hij 'het recht heeft op vrije meningsuiting' en dat hij hieraan invulling zal geven via zijn weblog.
Bang

De verslavingsdeskundige zit momenteel in de gevangenis omdat het Openbaar Ministerie hem verdenkt van seksueel misbruik van negen vrouwen en meisjes die in zijn afkickkliniek zijn behandeld. Bakker meldde zich in april vrijwillig bij de politie voor een verhoor waarna hij werd aangehouden. Sinsdien wordt hij vastgehouden.

Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat Bakker in de gevangenis in elkaar is geslagen door een medegevange. 'Dit is iets waar ik dus lang voor heb gewaarschuwd en bang voor was,' zegt zijn advocaat Geertjan van Oosten. Bakker raakte door de vechtpartij gewond aan zijn oog en zijn gezicht.


www.Keithbakker.nl

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:31

Als ik zo die tekst lees, betwijfel of Keith dit echt zelf schrijft, ik was zijn secretaresse en hij gebruikt toch echt hele andere woorden en zinsopbouwen.

Anoniem

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:32

klopt, ik heb ook ergens gelezen dat iemand anders het schrijft omdat hij geen toegang heeft tot internet vanuit zijn cel. Hij belt het dus door aan iemand die het op de blog zet!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:41

Ik heb dat blog even bekeken en ook de pdf van de aangifte... ik weet niet of het al eerder aan bod is gekomen maar ik vind het nogal vreemd dat achternaam van zijn medewerker Steven een zwart balkje heeft gekregen. Dit hebben ze nogal onhandig aangepakt aangezien je de tekst gewoon kan selecteren, kopieren en bv in word plakken, dan kan je de achternaam zo zien... Dat lijkt me dan toch niet echt de bedoeling?

Verder inhoudelijk kan ik er weinig over zeggen, heb me er ook niet in verdiept. Maar helemaal 200% zeker weet je zoiets nooit, het blijft altijd zijn woord tegen het woord van de meisjes denk ik. Ik hoop wel dat er gauw bewijs komt, voor welke kan van het verhaal dat dan ook mag zijn, maar duidelijkheid is altijd gewenst in zulke situaties.

Anoniem

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:53

ja ik heb de aangifte ook gelezen. En sowieso is dat zwarte balkje zodanig geplaatst dat zijn achternaam echt nog wel leesbaar is :') + Dat de naam + plaats van zijn eigen bedrijf er ook bij staat. Dus het is ook zo op te zoeken :+ .......

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:56

Ik zie niet eens een zwart balkje. Overigens vind ik het een vreemd verhaal als ik het zo lees waar een paar stukjes in staan die niet kloppen, ik werkte er in 2008, en toen ging het toch iets anders.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:13

LovingTweety schreef:
Ik zie niet eens een zwart balkje.

Ik ook niet, staat gewoon zijn achternaam.

Is dit trouwens de officiële aangifte?
Er wordt nl. gesproken van Albert Verlinden en John van de Heuvel, terwijl ze volgens mij Albert Verlinde en John van den Heuvel heten.
Je hoort wel eens vaker dat iemand vrijuit gaat wegens "vormfouten" ofzoiets.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:32

Er staan ook een lading dt fouten in voor zover ik zo snel zag.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:21

iemand nog iets ervan gehoord afgelopen tijd?

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:23


fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:27

Bakker heeft toegegeven dat hij met een dame 'bepaalde seksuele grenzen' heeft overschreden, Sommige dingen die in mijn dossier staan zijn wel gebeurd en daar neem ik voor honderd procent de verantwoordelijkheid voor."
"Ik ben er klaar voor om alles op te biechten. Ik wil mijn verantwoording nemen."
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 09-02-12 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110875
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:36

Waarom vind hij zelf dat hij verdiend vast zit? want ik lees alleen dat hij vind dat hij er een puinhoop van heeft gemaakt.

Renee

Berichten: 3126
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:07

Wat een verschrikking ik ken de man niet maar dit had ik zeker niet verwacht. Het zal helaas de eerste en de laatste niet zijn :(

Babootje

Berichten: 26494
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:15

Proces tegen Keith Bakker begint

AMSTERDAM - Verslavingsgoeroe Keith Bakker zit vanaf vrijdag vier dagen lang in de beklaagdenbank. Hij moet zich voor de rechtbank in Amsterdam verantwoorden voor seksueel misbruik van negen vrouwen en meisjes die hij behandelde in zijn afkickkliniek. De slachtoffers waren 15 tot en met 19 jaar oud. De 51-jarige Bakker werd eind april vorig jaar opgepakt en zit sindsdien in voorarrest. Bedreigingen en geweld zouden zijn verblijf in de bajes hebben getekend.

Bakker heeft diverse vergeefse pogingen ondernomen om op vrije voeten te komen. In februari zei de rechter te vrezen dat Bakker gebruik zou maken van zijn dubbele nationaliteit om de benen te nemen. De verslavingsdeskundige groeide op in Amerika. Overigens vond de rechter aard en omvang van de zaak ook reden om hem zijn proces achter slot en grendel te laten afwachten.

Keith Bakker heeft erkend dat hij met een aantal meisjes seks heeft gehad, maar zegt dat hij niemand heeft gedwongen. Volgens zijn advocate vereerden de meisjes hem.

Het proces wordt na vrijdag voortgezet op 26, 27 en 29 maart.
------------

Keith Bakker heeft erkend dat hij met een aantal meisjes seks heeft gehad, maar zegt dat hij niemand heeft gedwongen. Volgens zijn advocate vereerden de meisjes hem.

&%$*@ sukkel!. Die man heeft niet begrepen en begrijpt blijkbaar nog niet, dat je zoiets in de rol van hulpverlener nooit, maar dan ook nooit mag doen. Die mag mag nooit meer in dit vak verder.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:38

Ik hoorde net dat hij nu zegt dat hij nu ook verslaafd was geraakt aan sex en dat dat meespeelde.
Tja...........

Electra63

Berichten: 17927
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:45

Voorlopig heeft hij toegegeven sex te hebben gehad met minderjarigen. Behalve dat hij misbruik heeft gemaakt van zijn functie als hulpverlener komt er dan ook nog bij dat hij HIV besmet is. Ik vond het altijd een rare vent. Ik begrijp ook niet dat mensen hem nog goed praten. Hij heeft een goede babbel, dat is zijn enige kwaliteit en daar heeft hij niet op de juiste manier gebruik van gemaakt. Jammer.

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:55

Zijn goede kwaliteit is dat hij anders is dan de meeste hulpverleners. En by the way, hulpverlener is
hij niet. En dat 'anders' zijn is hem nu helaas fataal geworden. Ik had graag de laatst gemaakte serie
gezien, mede omdat hij problemen aanpakte, waar de meeste reguliere hulpverleners het ontzettend
moeilijk mee hebben.

Hij is te ver gegaan, ja. Maar 100% de situatie en de feiten kennen, is niet mogelijk. Een hulpverlener
heeft bepaalde codes waar men zich aan moet houden, waaronder de relatie met cliënt/ hulpverlener.
En dat is hij niet, hij is 'maar' een ervaringsdeskundige, iemand met een andere kijk op zaken. Ik praat het
absoluut niet goed wat er gebeurt is, hij hielp deze jonge mensen en het is niet handig om er een
relatie mee te beginnen. Maar volgens mij hoeven ervaringsdeskundigen zich niet aan deze 'regel' te houden...

Electra63

Berichten: 17927
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:01

Kirsten_S schreef:
Zijn goede kwaliteit is dat hij anders is dan de meeste hulpverleners. En by the way, hulpverlener is
hij niet. En dat 'anders' zijn is hem nu helaas fataal geworden. Ik had graag de laatst gemaakte serie
gezien, mede omdat hij problemen aanpakte, waar de meeste reguliere hulpverleners het ontzettend
moeilijk mee hebben.

Hij is te ver gegaan, ja. Maar 100% de situatie en de feiten kennen, is niet mogelijk. Een hulpverlener
heeft bepaalde codes waar men zich aan moet houden, waaronder de relatie met cliënt/ hulpverlener.
En dat is hij niet, hij is 'maar' een ervaringsdeskundige, iemand met een andere kijk op zaken. Ik praat het
absoluut niet goed wat er gebeurt is, hij hielp deze jonge mensen en het is niet handig om er een
relatie mee te beginnen. Maar volgens mij hoeven ervaringsdeskundigen zich niet aan deze 'regel' te houden...


Of een ervaringsdeskundige zich wel of niet aan deze regels moet houden is, voor mij geen vraag, maar een eis. Er is geen gelijkwaardige relatie, de meisjes zijn minderjarig en "cliënt" en hij is HIV besmet. Redenen genoeg om te hopen dat hij nooit meer in de hulpverlening terecht komt. Hij heeft misbruik van de situatie gemaakt voor zijn sexuele gerief, dat geef niet, maar sex heb je niet met een cliënt en/of minderjarige, zoek een date op het internet of in de kroeg, ga naar de prutsmutsen en gebruik sowieso een condoom. :D

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:17

We weten niet of deze meisjes/vrouwen het wilden of het tegen de zin was. Sja. hij had het niet
moeten doen , door de positie waar ze in waren. Maar 'sommige' (weet niet of het maar een was of
meerdere) waren volgens mij niet meer 'cliënt' en ja als die klik er dan is of weet ik veel wat voor vonk
dan is niet iedereen even sterk om die gevoelens te weigeren en weg te lopen. Het is makkelijk praten
vanuit onze positie, we waren er niet bij, we weten niet hoe de sfeer was, wat er precies gezegd werd,
hoe de relatie onderling was, etc. En laten we niet vergeten dat deze meisjes/vrouwen niet voor niks
hulp vroegen. Misschien is iets onbenulligs behoorlijk aangedikt of verzonnen... Het kunnen miss net diegene
zijn die hij niet heeft kunnen helpen of er andere problemen waren, waardoor deze uit wraak deze dingen
doen...

Maar aan de andere kant, als het allemaal waar is sjaa weet je , ik kan het gewoon moeilijk geloven omdat
die man vele series heeft gemaakt, waar mensen ontzettend goed geholpen zijn. En waar de reguliere
hulp niet hielp..

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:36

Ik hoor net dat iemand gezegd heeft: ik wilde dat gevoel dat hij mij prefereert boven de anderen.
Wat ben je voor medemens als je, in die positie, mensen dat gevoel geeft? Dat ze moeite moeten doen om (seksueel) de leukste te zijn? Hoe is het voor die mensen als zij dan even niet de beste lijken, zijn, overkomen? Wat doet dat met hun zelfbeeld??

Dus vrijwillig of niet, deze man is gewoon heel verkeerd bezig geweest in mijn ogen.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:37

Kirsten, ik heb er gewerkt in de periode waarbij dit gebeurde. Geloof maar dat het waar is. Ik weet dat er meisjes van 15 bij waren, dat is nooit goed te praten als je 50 bent. Of het nou een client is of niet.