Rond 1 uur is hier in Alphen aan den Rijn in de Argostraat een explosie geweest. Na een explosie is de flat in brand gevlogen. Tot nu toe zijn er 1 dode en 2 lichtgewonden gevallen.
pff wat ben ik slecht in krantenartikelen typen, sorry sorry.
Een meisje uit mijn klas woonde daar tegenover, ze werd direct gebeld een vriendin van haar woonde daar ook. Die had gelukkig niks. Maar ik hoorde ook iets van mensen die naar beneden gesprongen waren?
Ik geloof niet dat er mensen gesprongen zijn. ik heb wel gehoord dat er iemand door de kracht van de explosie van de flat is geblazen. pff. wel heftig. Vader van een vriend van mij was op dat moment op dezelfde verdieping. 2 Klasgenoten van mijn broertje wonen in dat flatgebouw..
Uit onderzoek zou blijken dat de mogelijkheid van een gasexplosie zo goed als uit te sluiten valt. Omdat er nog steeds sprake is van instortingsgevaar, is het onderzoek uitgevoerd met een hoogwerker.
Politie
Vaak blijkt een explosie door een al dan niet per ongeluk openstaande gaskraan of een gaslek te komen. Nu dat niet het geval is, heeft de politie dertig rechercheurs op de zaak gezet.
Een politiewoordvoerder wilde niet zeggen of er rekening wordt gehouden met bijvoorbeeld een bom. "Alle mogelijkheden worden onderzocht."
In het appartement dat maandag werd weggevaagd, stierf een 46-jarige man. Hij woonde daar met zijn vriendin en haar twee kinderen. Die waren niet thuis op het moment van de explosie.