Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
piecon schreef:Ik vind het nogal een hetze tegen de PVV. Lijkt wel een offensief van links die hun zin niet hebben gekregen.
joopie7 schreef:@alex66 : dat valt reuze mee hoor, volgens mij zijn er in totaal nog 2 kamerleden die veroordeeld zijn, één bij de SP en één bij de VVD. Echt gek is het niet, waar andere partijen een goede partij structuur hebben die van onderaf via gemeentelijke verkiezingen opgebouwd is, mist de PVV dit. Voordat je bijvoorbeeld voor D66 in de kamer komt moet je eerst positieve recensies van mede collega's hebben en de nodige bestuurervaring hebben opgedaan. Zo wordt er eigenlijk bij elke partij een strenge voor selectie gemaakt, de PVV kan dit niet doen omdat ze allereerst geen leden hebben, en bijna niet hebben mee gedaan aan de gemeente verkiezingen. Er is dus geen brede basis onder de partij. De kans dat je bij de PVV een crimineel tegenkomt is daarom veel groter, en wat je ook vaak ziet is dat bij een nieuwe populistische partij veel gelukzoekers op af komen, mensen die niks te verliezen hebben. Dit zag je eerder bij de LPF bijvoorbeeld ook.
Ik persoonlijk vermaak me kostelijk deze dagen, hilarisch dat een partij die zich inzet voor veiligheid en tegen criminele moslims ondertussen een hoger percentage veroordeelde kent dan de gemiddelde marrokkaanse buurt. Maar ik snap dat het voor de PVV stemmers goed balen is, maar het is wel het risico dat je neemt. Bij een jonge populistische partij is de kans gewoon heel groot dat het snel mis gaat, dat zag je bij de LPF maar ook bij partijen in het buitenland. Dus echt verrassend is deze hele situatie niet
joopie7 schreef:@cyrano: Ja ik vind je een criminaal als je dronken achter het stuur kruipt en gaat vluchten voor de politie, voor het zelfde geld had hij iemand aangereden. Ik vind dat zeer onverantwoordelijk gedrag, en kan Hero Brinkman daarom niet meer serieus nemen als hij een motie indiend voor strengere bestraffing voor mensen die met alcohol achter het stuur zitten. En over die belerende vinger, ik denk dat het goed is dat mensen aanwijzen waar de zeer zit. De PVV is echt niet reddeloos verloren, en bij een nieuwe partij die zo snel uit de grond is gestamd kun je kinderziektes verwachten. Dus gek is het niet wat er nu gebeurd, maar om het in de toekomst te verhelpen denk ik dat er een duidelijkere partij structuur opgebouwd moet worden. Anders blijft je deze problemen houden.
cyrano schreef:Weet je als we het nou trouwens toch over criminele hebben he vind ik het vele malen erger dat een adjunct directeur van een school waarvan bekend is dat hij kinderprono in zijn bezit had door het OM in bescherming genomen word onder het mom van de privecywet.
kanniet schreef:Met medie hetze wordt bedoeld dat alleen het verleden en de daden van PVV-ers (over)belicht worden en dat andere politici niet zo doorgelicht worden. Dan krijg je een eenzijdige en verwrongen kijk op de zaken en mensen in de tweede kamer.
chevax schreef:Maar waarom gaan mensen er vanuit dat als het over de PVV gaat, het allemaal een hetze is en noem maar op? Die mensen zijn toch zelf over de schreef gegaan? Andere politici worden ook echt doorgelicht, maar daar is de selectieprocedure een stuk anders. En natuurlijk zijn er dan ook wel eens gevalletjes die er door slippen, maar in de PVV zijn mensen die toch wel opmerkelijke dingen hebben gedaan sterk vertegenwoordigd. Dat is toch gewoon een constatering?