Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 21:37

Dit is géen discussietopic waar voor- en tegenstanders van de PVV met elkaar kunnen gaan rellen!

Na de affaire Lucassen, kwam Bemmel met zijn veroordeling voor valsheid in geschrifte. Nu is Hero Brinkman in opspraak, en ditmaal is er commotie vanwege een niet al te nette actie van Brinkman tegenover de politie, zijn toenmalige collega's.
In geen van de gevallen zijn deze zaken uit het verleden aan Wilders bekendgemaakt door de betrokken personen.

Ik als PVV-stemmer zie de moed steeds meer in mijn schoenen zakken; hoe lang gaat dit nog door, hoeveel komt er misschien nog aan het licht, welke beerputten zullen er nú weer opengetrokken worden? Nog steeds heb ik vertrouwen in de PVV, al is dit wel gezakt door al deze zaken. Het voelt voor mij alsof niet alleen de PVV flink te kakken wordt gezet, maar de PVV-stemmers en achterban des te meer.
Ik heb bewust mijn keuze gemaakt voor de PVV, maar als het zo moet, hoe moet deze partij én haar stemmers dan nog serieus genomen worden door heel Nederland?
Wilders treft imo aan de éne kant niet veel blaam; hij wist er immers niets van af en ongetwijfeld zal hij al deze negatieve aandacht ook zeker niet op prijs stellen. Aan de andere kant; had Wilders niet meer onderzoek moeten doen? Had hij het ook niet kunnen weten? Had hij niet beter in het verleden van zijn partijleden moeten graven, en had hij niet veel strenger en consequenter moeten optreden?

Ik raakte soms lichtelijk geirriteerd om mijzelf als PVV stemmer constant te moeten 'verdedigen', maar ik krijg nu het gevoel dat dit alleen maar meer gaat worden.

Ik zou graag willen weten hoe andere PVV-stemmers op bokt zich 'voelen' over deze kwesties. Hebben jullie nog vertrouwen in de partij, wat vinden jullie er van, en wat vinden jullie van de manier waarop Wilders imo probeert te 'redden' wat er te redden valt?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:18

Ik voel ook teleurstelling over de mensen binnen de fractie. Het had beter gekund, alhoewel ik ook van mening ben dat sommige dingen door media en mensen volledig opgeblazen zijn. Ik begrijp het wel, want om op zo een korte termijn zoveel goede mensen op de goede plek te vinden, die er ook nog tegen kunnen dat ze afgebrand worden bij elke scheve blik alleen al omdat ze PVV-er zijn, is geen makkie. Geen bedrijf én geen partij kan dat vlekkeloos klaren op een zo korte termijn. Het heeft hem eigenlijk tegen gezeten dat hij zoveel stemmen heeft gekregen. Toch blijf ik vertrouwen houden in Wilders en ik hoop van harte dat het hem lukt om bij de komende verkiezingen betere mensen neer te zetten. Dat Wilders ervoor kiest om zijn beloften waar te maken en het kabinet niet te laten vallen, daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Ook hij zal behoorlijk balen van de ontstane situatie.

Ik heb het idee dat alle media zich zo volledig op de fractieleden van Wilders gestort hebben dat iedere scheet nu wel bekend is. Schouders recht en door is nu mijn devies. Tot nu toe is mijn mening over Wilders en zijn beleid niet veranderd en zal ik een volgende keer wéér voor de PVV stemmen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:14

er zijn nog al wat politici die een verleden hebben maar die zitten niet bij de PVV dus daar hoor je niemand over
het komt op mij over als of er hoe dan ook een skelet in de kast van de PVV moet worden gevonden, en als je maar lang genoeg zoekt vind je altijd wel wat. Ook bij de andere partijen maar dat doet het niet goed in de media en dus kijken ze alleen naar de PVV

ik blijf gewoon stemmen op de partij met het programma dat het beste bij me past en dat was deze keer de PVV.

Yucca

Re: Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:18

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:40

@alex66 : dat valt reuze mee hoor, volgens mij zijn er in totaal nog 2 kamerleden die veroordeeld zijn, één bij de SP en één bij de VVD. Echt gek is het niet, waar andere partijen een goede partij structuur hebben die van onderaf via gemeentelijke verkiezingen opgebouwd is, mist de PVV dit. Voordat je bijvoorbeeld voor D66 in de kamer komt moet je eerst positieve recensies van mede collega's hebben en de nodige bestuurervaring hebben opgedaan. Zo wordt er eigenlijk bij elke partij een strenge voor selectie gemaakt, de PVV kan dit niet doen omdat ze allereerst geen leden hebben, en bijna niet hebben mee gedaan aan de gemeente verkiezingen. Er is dus geen brede basis onder de partij. De kans dat je bij de PVV een crimineel tegenkomt is daarom veel groter, en wat je ook vaak ziet is dat bij een nieuwe populistische partij veel gelukzoekers op af komen, mensen die niks te verliezen hebben. Dit zag je eerder bij de LPF bijvoorbeeld ook.

Ik persoonlijk vermaak me kostelijk deze dagen, hilarisch dat een partij die zich inzet voor veiligheid en tegen criminele moslims ondertussen een hoger percentage veroordeelde kent dan de gemiddelde marrokkaanse buurt. Maar ik snap dat het voor de PVV stemmers goed balen is, maar het is wel het risico dat je neemt. Bij een jonge populistische partij is de kans gewoon heel groot dat het snel mis gaat, dat zag je bij de LPF maar ook bij partijen in het buitenland. Dus echt verrassend is deze hele situatie niet :7

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:42

Ik vind het nogal een hetze tegen de PVV. Lijkt wel een offensief van links die hun zin niet hebben gekregen.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:59

rechtse media werkt er net zo hard aan mee, het heeft niks met links/recht verhoudingen te maken. De media wil bloed zien want dat verkoopt, en de PVV bied daar alle mogelijkheden voor. Daar kun je dat media niet de schuld van geven, zij brengen alleen maar de waarheid aan het licht.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:12

piecon schreef:
Ik vind het nogal een hetze tegen de PVV. Lijkt wel een offensief van links die hun zin niet hebben gekregen.

Wat heeft links te maken met de daden van de PVV leden? Je kunt van een hoop links de schuld gaan geven, maar dit is wel heel makkelijk. Het is Lucassen zelf die ontucht gepleegd heeft bijvoorbeeld, wat is de rol van 'links' bij deze daad?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:20

Ik vind het erg jammer.. Echter zal ik bij de volgende verkiezingen gewoon weer op de PVV stemmen, ik sta nog steeds achter hun standpunten.
En ach, als je goed zoekt, kun je bij iedereen wel iets vinden wat 'niet door de beugel kan'.

Het gaat mij erom dat privé en werk gescheiden blijven, waarom zouden die mensen geen goede politici zijn? Nee hoor, ik blijf de PVV steunen (al vind ik het natuurlijk wel jammer dat de partij zo in opspraak is nu natuurlijk..)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:25

Nog steeds goed gewoon bezig met de dagelijkse dingen :p

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:34

joopie7 schreef:
@alex66 : dat valt reuze mee hoor, volgens mij zijn er in totaal nog 2 kamerleden die veroordeeld zijn, één bij de SP en één bij de VVD. Echt gek is het niet, waar andere partijen een goede partij structuur hebben die van onderaf via gemeentelijke verkiezingen opgebouwd is, mist de PVV dit. Voordat je bijvoorbeeld voor D66 in de kamer komt moet je eerst positieve recensies van mede collega's hebben en de nodige bestuurervaring hebben opgedaan. Zo wordt er eigenlijk bij elke partij een strenge voor selectie gemaakt, de PVV kan dit niet doen omdat ze allereerst geen leden hebben, en bijna niet hebben mee gedaan aan de gemeente verkiezingen. Er is dus geen brede basis onder de partij. De kans dat je bij de PVV een crimineel tegenkomt is daarom veel groter, en wat je ook vaak ziet is dat bij een nieuwe populistische partij veel gelukzoekers op af komen, mensen die niks te verliezen hebben. Dit zag je eerder bij de LPF bijvoorbeeld ook.

Ik persoonlijk vermaak me kostelijk deze dagen, hilarisch dat een partij die zich inzet voor veiligheid en tegen criminele moslims ondertussen een hoger percentage veroordeelde kent dan de gemiddelde marrokkaanse buurt. Maar ik snap dat het voor de PVV stemmers goed balen is, maar het is wel het risico dat je neemt. Bij een jonge populistische partij is de kans gewoon heel groot dat het snel mis gaat, dat zag je bij de LPF maar ook bij partijen in het buitenland. Dus echt verrassend is deze hele situatie niet :7

Dus een Hero Brinkman die te hard gereden heeft is een crimineel? Het spijt me zeer maar ik zou er toch niet van willen spreken dat elke aan het licht gebracht incident al direct een criminele actie is.

Persoonlijk krijg ik steeds meer en meer de indruk dat de media het hele zooitje op de spits aan het drijven is. Dat trekt kijk cijfers en verkoopt geweldig, er is nog zoveel discussie onder de bevolking over het wel en wee van de partijen en dan in het bijzonder van de pvv en dat word fijn uitgemolken.

Ja ik heb pvv gestemd en nee ik baal niet. Weet zeker dat deze bobbels in de weg ook wel overwonnen worden.

Waar ik me zelf erg aan kan irriteren dat de anti pvv mensen altijd pvv stemmers en de partij willen kleineren en met een wijzende belerende vinger willen aanduiden waar er een probleem is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:37

Ik baal ook niet hoor en ik stem zo weer op hem!

Nu de negatieve dingen omtrendt de PVVers omdat ze vroeger wat hebben gedaan, ga maar de andere partijenkijken en na epluizen, mij benieuwen wat ze daar dan vinden ;) Ook daar zal het niet pluis zijn :D

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:42

Ze willen de criminalitiet harder aanpakken, maar maken zichzelf er ook schudig aan. Is dat niet een vreemde combinatie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:53

De beste jongerenhulpverleners zijn zelf de grootste criminelen geweest, dus tja, mensen kunnen ook hun leven willen beteren.
En elke idealistische partij trekt soms zulke lui aan, in het verleden was het Groen Links (RaRa activisten??).

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:19

Ze proberen de PVV nu gewoon zo zwart te maken dat de boel weer gaat springen. Cohen heeft gezegt dat hij tegen alles en nog wat in gaat van de PVV. Het is zo'n slechte veliezer. Als ze alle kamerleden gaan doorlichten zal er een grote beerput open gaan. ( Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen. Heb ik niet van mezelf hoor, ben niet gelovig)

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:24

@cyrano: Ja ik vind je een criminaal als je dronken achter het stuur kruipt en gaat vluchten voor de politie, voor het zelfde geld had hij iemand aangereden. Ik vind dat zeer onverantwoordelijk gedrag, en kan Hero Brinkman daarom niet meer serieus nemen als hij een motie indiend voor strengere bestraffing voor mensen die met alcohol achter het stuur zitten. En over die belerende vinger, ik denk dat het goed is dat mensen aanwijzen waar de zeer zit. De PVV is echt niet reddeloos verloren, en bij een nieuwe partij die zo snel uit de grond is gestamd kun je kinderziektes verwachten. Dus gek is het niet wat er nu gebeurd, maar om het in de toekomst te verhelpen denk ik dat er een duidelijkere partij structuur opgebouwd moet worden. Anders blijft je deze problemen houden.

@flyfly: natuurlijk gaat Cohen tegen Wilders in, dat heet oppositievoeren, Wilders doet dit andersom richting Cohen ook. Zo werkt het nou eenmaal in de politiek, en een verliezer zou ik hem niet noemen, de PVDA is nog atlijd groter dan de PVV. ;)

@Aranel: ik weet niet hoe het met jouw zit maar ik heb nooit fraude gepleegd, nooit dronken achter het stuur gezeten, nooit veroordeeld voor ontucht. Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander zulke fratsen uithaald, misschien heb ik een te positief beeld van de mensheid maar anders was er ook niet zulke ophef over deze zaken.
En privé en politiek kun je niet gescheiden houden, omdat de geloofwaardigheid snel wordt aangetast. Hoe kun je iemand serieus nemen als hij in de kamer een motie indiend om gewelddelicten te verminderen en strenger aan te pakken, en die gene vervolgens buiten de kamer iemand een kopstoot geeft? Als diegene in debat moet kan hij zichzelf niet verdedigen, daarom is het vrij essentieel dat je een schoon strafblad hebt in de politiek.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:02

joopie7 schreef:
@cyrano: Ja ik vind je een criminaal als je dronken achter het stuur kruipt en gaat vluchten voor de politie, voor het zelfde geld had hij iemand aangereden. Ik vind dat zeer onverantwoordelijk gedrag, en kan Hero Brinkman daarom niet meer serieus nemen als hij een motie indiend voor strengere bestraffing voor mensen die met alcohol achter het stuur zitten. En over die belerende vinger, ik denk dat het goed is dat mensen aanwijzen waar de zeer zit. De PVV is echt niet reddeloos verloren, en bij een nieuwe partij die zo snel uit de grond is gestamd kun je kinderziektes verwachten. Dus gek is het niet wat er nu gebeurd, maar om het in de toekomst te verhelpen denk ik dat er een duidelijkere partij structuur opgebouwd moet worden. Anders blijft je deze problemen houden.

Fout is het absoluut en zeker in zijn toenmalige functie maar crimineel nee.
Dan zou half nederland crimineel zijn.

De belerende vinger was niet persoonlijk op jou maar ik bedoelde daarmee in algemeenheid.
Veel anti PVV mensen hebben de neiging om alsmaar weer elk ding aan te grijpen om te kunnen zeggen "zie je nou wel!!!!". Ze geven mij in ieder geval vaak het gevoel van wij zijn goed en alles om de pvv is slecht slecht slecht. Was het niet balkende van het CDA die altijd de normen en waarden predikte?

Overigens ben ik van mening dat al de genoemde pvv-ers allang gestraft zijn voor hun daden en zie zelf niet waarom ze nu nogmaals een straf zouden moeten ondergaan al vind ik wel dat ze vanaf het begin af aan open kaart hadden moeten spelen aan Wilders.

Weet je als we het nou trouwens toch over criminele hebben he vind ik het vele malen erger dat een adjunct directeur van een school waarvan bekend is dat hij kinderprono in zijn bezit had door het OM in bescherming genomen word onder het mom van de privecywet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:06

Ik vind je echt wel een crimineel als je met alcohol op achter de stuur kruipt, nog crimineler als je wegrijdt.
En dat hebben de andere kamerleden (als het goed is) niet gedaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:13

cyrano schreef:
Weet je als we het nou trouwens toch over criminele hebben he vind ik het vele malen erger dat een adjunct directeur van een school waarvan bekend is dat hij kinderprono in zijn bezit had door het OM in bescherming genomen word onder het mom van de privecywet.

Lijkt me beter om je tot kamerleden te beperken, anders kan je wel iedere gepleegde misdaad vergelijken.
Wat ik hier bij PVV stemmers mis is het besef dat dit mensen zijn die ons land mede besturen en dus een voorbeeldfunctie moeten hebben en over het algemeen een heel uitgesproken mening hebben over misdaad en straffen.
Dat zijn 2 zaken die niet verenigbaar zijn.

Voor zover je verzachtende omstandigheden kan aanvoeren is de nieuwe partij te excuseren voor het grootste deel van de kamerleden, maar iemand als Lucassen laten zitten, met welk doel dan ook, is niet te verdedigen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:15

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, om te zeggen dat het een media-hetze is, is te makkelijk. Als iemand zelf strafbare feiten heeft gepleegd en in sommige gevallen ook niet de minste vergrijpen, dan kun je moeilijk zeggen dat de media er de schuld van is dat ze het naar buiten brengen.
Dat er nu mensen in de kamer mogen blijven omdat ze "een serieus gesprek met Wilders hebben gehad", tja, dat vind ik onbegrijpelijk.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:25

Met medie hetze wordt bedoeld dat alleen het verleden en de daden van PVV-ers (over)belicht worden en dat andere politici niet zo doorgelicht worden. Dan krijg je een eenzijdige en verwrongen kijk op de zaken en mensen in de tweede kamer.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:29

Maar waarom gaan mensen er vanuit dat als het over de PVV gaat, het allemaal een hetze is en noem maar op? Die mensen zijn toch zelf over de schreef gegaan? Andere politici worden ook echt doorgelicht, maar daar is de selectieprocedure een stuk anders. En natuurlijk zijn er dan ook wel eens gevalletjes die er door slippen, maar in de PVV zijn mensen die toch wel opmerkelijke dingen hebben gedaan sterk vertegenwoordigd. Dat is toch gewoon een constatering?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:30

kanniet schreef:
Met medie hetze wordt bedoeld dat alleen het verleden en de daden van PVV-ers (over)belicht worden en dat andere politici niet zo doorgelicht worden. Dan krijg je een eenzijdige en verwrongen kijk op de zaken en mensen in de tweede kamer.

Dat is dus niet waar. De vrij rechtse RTL heeft een onderzoek naar alle 150 kamerleden gedaan.
De eenzijdige en verwrongen kijk komt juist van degenen die zeggen dat alleen de PVV kamerleden onder de loep worden genomen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:31

chevax schreef:
Maar waarom gaan mensen er vanuit dat als het over de PVV gaat, het allemaal een hetze is en noem maar op? Die mensen zijn toch zelf over de schreef gegaan? Andere politici worden ook echt doorgelicht, maar daar is de selectieprocedure een stuk anders. En natuurlijk zijn er dan ook wel eens gevalletjes die er door slippen, maar in de PVV zijn mensen die toch wel opmerkelijke dingen hebben gedaan sterk vertegenwoordigd. Dat is toch gewoon een constatering?

Het selectieproces is niet anders.
De PVV is alleen een jonge partij. De partijleden van de andere partijen beginnen als het ware van puppy af aan bij een partij. Hierdoor wordt het kaf direct van het koren gescheiden, waardoor je dus alleen mensen zonder iets op de kerfstok kunt selecteren.
Dit heeft de PVV niet, omdat zij nog maar een paar jaar bestaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:32

Je hebt het over partijleden... de PVV heeft om te beginnen al geen leden...