De reden waarom Nederland niet op Engeland mag gaan lijken..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

De reden waarom Nederland niet op Engeland mag gaan lijken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 15:25

CtjeLief

Re: De reden waarom Nederland niet op Engeland mag gaan lijken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:29

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 15:31

CtjeLief schreef:
Je hebt al een soortgelijk topic geopend imo..

[NM] Uitspraak Rabbae over homo's.

Lijkt me nutteloos weer dezelfde discussie aan te gaan.. Je punt is duidelijk ;)

Nee, Rabbae had het over niet accepteren, en dat werd in dat topic heel anders uitgelegd. Dit is wel even andere koek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:44

Oké, jij bent anti moslim en pro-homo. Fijn voor je, gefeliciteerd hoor.

En wat moet ik daarmee?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:44

Saudische ambassade zegt in een reactie dat de teksten uit hun context zijn gehaald.

De Britse overheid vindt het lesmateriaal ontoelaatbaar en onderzoekt of de onderwijsinspectie kan ingrijpen.

Kan je me uitleggen wat er verkeerd is met Engeland? Ze onderzoeken om in te grijpen. Heb je de boeken zelf gelezen? Misschien is het wel uit het verband gehaald? Je topic komt op mij over alsof je een nieuwe herhalende discussie wil uitroepen op bokt --> moslims zijn slecht, pvv is goed want die willen de slechte moslims aanpakken, en iedereen die tegen de pvv is, die wil islamisering in Nederland? of bedoel je iets anders?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:47

Wat heeft dan met Engeland te maken?
Ik vind dit niet representatief voor een compleet land en alle inwoners, slechts een kleine minderheid.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:50

Wat een conclusies gelijk. Misschien moeten we even afwachten tot ts heeft uitgelegd wat ze er precies mee bedoelt.

Edit: typefout
Laatst bijgewerkt door _aussi op 22-11-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:51

TS, kun je je openingspost uitleggen?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 16:05

Laat ik eerst stellen dat de beschuldigingen die ik over me heen krijg niet van toepassing zijn. Ik ben vóór gelijkheid voor iedereen, moslims, vrouwen, katholieken, groene en paarse mensen. Ik ben echter tegen mensen die hun kinderen dit soort zaken (laten) onderwijzen. Dat in Engeland zoveel scholen zijn die dit lesboek gebruiken, en ouders die hun kinderen naar zulke scholen sturen, vind ik ronduit schokkend.
Ik ben heel benieuwd naar de hele documentaire vanavond.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:16

@ kanniet: Je bent helemaal niet voor gelijkheid voor iedereen. Je vindt dat Rabbae zijn mond moet houden, want zijn mening is niet gelijk aan de publieke opinie. Moslims mogen er volgens jou best zijn, maar ze moeten wel hun mond houden over homo's, want dat is kwetsend.
Maar ondertussen mag de Gay Pride wel, want dat is helemaal niet banaal of zo, of kwetsend voor wie dan ook.

Je meet met 2 maten, en dat is eerder ook al gezegd.

Ik blijf het zeggen: vrijheid van meningsuiting in Nederland is grote dikke bullshit, want je mag alleen je mening vrijelijk uiten als die gelijk is aan de publieke opinie. Een andere mening wordt genadeloos neergesabeld. Niks gelijkheid voor iedereen....... Alleen Jan met de pet mag roepen wat ie wil, want die is blank en stemt Geertje, en de rest moet hun mond houden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:27

Dit heeft niks met een mening te maken Yamcha maar met onderwijs.
Lekker dan, als we de witte kindertjes op school gaan leren dat zwarte kindjes afstammen van de apen en inferieur zijn en witte kindjes afstammen van God en superieur zijn.
Ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:33

Blijft een mening. Er zijn wel meer onzinnige lesboeken.

Valt gewoon onder vrijheid van onderwijs. Net zoals kindjes in Nederland leren dat abortus helemaal prima is, en als het kindje niet helemaal uitkomt in de planning, haal je het gewoon weg.....

Ik zie het verschil niet.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:36

Nicolletje schreef:
Dit heeft niks met een mening te maken Yamcha maar met onderwijs.
Lekker dan, als we de witte kindertjes op school gaan leren dat zwarte kindjes afstammen van de apen en inferieur zijn en witte kindjes afstammen van God en superieur zijn.
Ofzo.

Dat zou inderdaad niet best zijn, het verhaal wat aangehaald is, staat heel ergens anders voor.
Namelijk: God heeft het joodse volk bevolen op de 7e dag de shabbat te houden, volledige rust. De meeste joden hielden zich hier netjes aan, behalve een bepaalde stam die aan de zee woonden, ze zette hun vis netten uit op zee, vlak voordat de shabbat begon, en op het moment dat de shabbat afgelopen was, haalden ze de netten op.

Er stamt dus helemaal niemand van de apen en varkens af, eerder stammen de varkens en de apen van ongehoorzame lieden af.

Koran 5:60. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

Dit koranvers wordt vaak aangewezen als de grondslag voor islamitisch antisemitisme. Volgens de Koran verandert Allah een aantal joden in varkens en apen, omdat zij zich niet aan de gegeven wetten hielden. De straf was vooral ingesteld omdat deze groep joden weigerden vrijdag als rustdag te aanvaarden.

*Bron: http://memri.org/bin/articles.cgi?Page= ... ID=SR01102).

In enkele andere koranverzen komt de vergelijking terug:

7:166 (En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen.") en
2:65 (Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen.").

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:53

Ik citeer uit de links:

Citaat:
Veertig islamitische weekendscholen in Groot-Brittannië gebruiken een lesboek waarin staat dat homo's dood moeten. De gepaste straf voor homoseksualiteit is de dood, aldus de Saudische lesboeken.

Citaat:
In de boeken staat dat Joden er als apen en varkens uit kunnen zien. Homo's zouden ter dood moeten worden gebracht. Ook staat in het lesmateriaal dat bij dieven een hand of voet moet worden afgehakt. Er wordt bij uitgelegd hoe dat moet worden gedaan.

Dus misschien moeten we de docu maar gewoon afwachten.

Een langer artikeltje:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... mohaat.htm

Citaat:
Ingrijpen
De scholen hoeven door een fout in de wet niet te worden gecontroleerd door de Britse onderwijsinspectie Ofsted.

Michael Gove, Britse minister van Onderwijs, zegt dat hij niet wil ingrijpen in het onderwijssysteem van Saoedi-Arabië, maar 'antisemitisme kan niet worden onderwezen in Britse scholen'. Hij wil ervoor zorgen dat Ofsted dergelijke scholen in de toekomst wel kan controleren
.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:53

Ik vind dit topic overbodig.
Zoals hierboven al aangegeven, loopt er al een topic over islam/homo.
Lijkt me onnodig om hier weer verder te gaan.

Ik vind het sowieso onnodig om iedere keer allerlei links te plaatsen over iets wat ergens ter wereld is gezegd of gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:56

Yamcha schreef:
@ kanniet: Je bent helemaal niet voor gelijkheid voor iedereen. Je vindt dat Rabbae zijn mond moet houden, want zijn mening is niet gelijk aan de publieke opinie. Moslims mogen er volgens jou best zijn, maar ze moeten wel hun mond houden over homo's, want dat is kwetsend.
Maar ondertussen mag de Gay Pride wel, want dat is helemaal niet banaal of zo, of kwetsend voor wie dan ook.

Je meet met 2 maten, en dat is eerder ook al gezegd.

Ik blijf het zeggen: vrijheid van meningsuiting in Nederland is grote dikke bullshit, want je mag alleen je mening vrijelijk uiten als die gelijk is aan de publieke opinie. Een andere mening wordt genadeloos neergesabeld. Niks gelijkheid voor iedereen....... Alleen Jan met de pet mag roepen wat ie wil, want die is blank en stemt Geertje, en de rest moet hun mond houden.

_/-\o_

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:29

Je topictitel slaat overigens nergens op, want zoals gezegd probeert 'Engeland' dit aan te pakken.
Verder ga ik me in deze discussie niet mengen, geloof niet dat hier echt wat te bediscussieren valt.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:15

Sorry, ik ga roet in het eten gooien. De openingspost is niet volgens de regels van NM, daarbij vraag ik me echt af wat het plaatsen van deze links toevoegt aan Bokt. Een degelijke discussie mag zeker gevoerd worden, maar over soortgelijke onderwerpen lopen reeds topics. Hier een slotje.