Uitspraak Rabbae over homo's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Uitspraak Rabbae over homo's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:33

Een beroemde uitspraak van Mo Rabbae:
‘ Nederlanders moeten er maar aan wennen dat ‘wij islamieten’ homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren‘.

In nederland hebben homo's op dit moment behoorijk te lijden onder islamitishe homo-bashers en zo te lezen vindt rabbae dit een uitstekend idee waar we maar aan moeten wennen.
Vinden jullie dat een man die dit standpunt heeft uit de politiek moet?

Anoniem

Re: Uitspraak Rabbae over homo's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:40

Hij is al opgestapt uit GL ;) (maar dat was vanwege iets anders)

Maar ondanks dat ik het niet eens ben met deze uitspraak...valt dit toch gewoon onder vrijheid van meningsuiting?
Dus ik zou niet weten waarom hij dan uit de politiek zou moeten.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:46

Wat als de uitspraak was: "Men moet er maar aan wennen dat "wij nederlanders" islamieten nu eenmaal niet accepteren". Het is in principe dezelfde uitspraak en valt dus ook onder vrijheid van meningsuiting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:48

Tsja, of 't nu islamieten zijn of gereformeerden, de laatste categorie staat er ook niet al te positief tegenover... Om nu met z'n allen de moslims in ons land aan te kijken op een anti-homoseksuele houding, dat zou hypocriet zijn. Laten we dan eens eerst naar onze eigen christenen kijken.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:50

Ik ben het al niet eens met het feit dat er mensen iets tegen homo's hebben van welke religie dan ook. Dat je het zelf niet bent betekend niet dat homo's geen bestaansrecht hebben. Je bent ook maar gewoon mens en je kan er nou eenmaal niets aan doen dat je niet op het andere geslacht valt. Dat islamieten ed moeite hebben met homo's is voor hun dikke pech. Overigens hebben homo's niet alleen last van islamitische homo bashers hoor. Zijn genoeg nederlanders die zich er ook schuldig aan maken omdat hun t niet kunnen handlen. Zwakke eigenschap IMO. Prima dat je er niets mee te maken wil hebben maar doe dan dit soort uitspraken niet.

Om op de andere vraag terug te komen... Het is vrijheid van meningsuiting om tegen homo's te zijn maar in zo'n functie weet ik niet of het helemaal op zijn plaats is. Twijfelgevalletje. Ik denk dat je toch een vergelijking kan treffen met Geert Wilders. Die maakt soms ook felle uitspraken die eigenlijk te ver gaan maar dat valt ook onder vrijheid van meningsuiting. Hij moet ook de politiek niet uit. De uitspraak is hard, onnodig en getuigd IMO van een zeer slechte eigenschap die niet publiekelijk gebracht hoeft te worden.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:51

Ik vindt dat als ze in ons land komen, ze zich aan onze regels hebben te houden.
Bovendien staat erin de wet dat je mensen niet mag discrimineren.
dus dat is dan geen goede uitspraak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:55

kanniet schreef:
Wat als de uitspraak was: "Men moet er maar aan wennen dat "wij nederlanders" islamieten nu eenmaal niet accepteren". Het is in principe dezelfde uitspraak en valt dus ook onder vrijheid van meningsuiting?

Ja hoor.
Er zijn meerdere mensen in de politiek die dergelijke harde (en vaak kwetsende en/of discriminerende) uitspraken doen tegen en over andere groepen dan homo's.
En deze worden ook geschaard onder de vrijheid van meningsuiting, dus ik zou niet weten waarom het nu niet zo is?
We moeten natuurlijk wel netjes 1 lijn blijven trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:55

@Vaa: tegen homoseksualiteit zijn is niet per se discrimineren. Bovendien is ook onze eigen autochtone bevolking nog druk bezig homoseksualiteit meer te gaan accepteren, het is echt niet zo dat homoseksualiteit in Nederland al lang en breed geaccepteerd is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 19:00

Hij is niet alleen maar tegen homosexualiteit. Hij zegt dat moslims homo's niet accepteren, en dat is mi echt een een stap verder dan alleen maar een mening uiten.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 14-11-10 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:04

Kijk eens verder.
Bijvoorbeeld de SGP. De katholieke kerk.
Niet alleen moslims zijn homo-bashers.
Jammer genoeg worden homo's door meer mensen niet geaccepteerd en/of getreiterd.

Heb je trouwens een linkje waar dit gezegd wordt door de heer Rabbae?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:06

Zolang het stellen dat de Islam een fascistische ideologie is, nog steeds onder de vrijheid van meningsuiting valt...
Lijkt mij dat het niet accepteren van homo's, zoals in deze uitspraak, dat ook doet ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:08

Kanelly schreef:
Zolang het stellen dat de Islam een fascistische ideologie is, nog steeds onder de vrijheid van meningsuiting valt...
Lijkt mij dat het niet accepteren van homo's, zoals in deze uitspraak, dat ook doet ;)

Dus eigenlijk passen Mo Rabbae en Geert Wilders wel bij elkaar :Y)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 19:12

Kanelly schreef:

Het verschil tussen een boek en mensen mag wel duidelijk zijn. Homo's zijn mensen, de Islam is gebaseerd op een boek, door een mens geschreven.

Volgens WIKI http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisme is de Islam een politieke ideologie. Waarom wordt dat überhaupt opgevat als zijnde beledigend en niet juist?
Laatst bijgewerkt door kanniet op 14-11-10 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:20

Kanelly schreef:

Helemaal mee eens :)
Discussie klaar :P
Of zijn er mensen die vinden dat je wel met twee maten meten mag?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:23

En zo kan je dus geen discussie voeren.
Het één mag wel en het ander mag niet.

Wat is nu de bedoeling van dit topic?
Rabbae zit niet meer in de politiek, en zoals hij zijn er nog velen die niets van homo's willen weten en/of accepteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:24

Als je Wikipedia erbij haalt moet je het wel goed doen ;)
Zoals je zelf daar kan lezen is Islamisme of politieke Islam een politieke ideologie.
De Islam zelf is wat anders...(ook aldus Wikipedia) http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam

Maar wat is nu je punt in het volgens jou aanwezig zijnde verschil in de uitspraken?
Het een betreft een groep mensen van verschillende nationaliteiten en verschillende geloofsovertuigingen/levenswijzen en het ander betreft een groep mensen welke een bepaald geloof aanhangen.
Komt uit op dat het allemaal mensen zijn toch?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 19:31

Citaat:
Islamologen als Urbain Vermeulen beschrijven de islam eerder als een rechtssysteem dan een godsdienst omdat in die gebieden waar de islam zich heeft kunnen vestigen als meerderheidsgodsdienst er nooit een dichotomie heeft bestaan tussen religieus-eschatologische en ethisch-juridische aspecten.

De mensen die dit systeem aanhangen zullen homo's dus nooit accepteren volgens Rabbae. Het verschil tussen het niet accepteren van een systeem/ideologie en het niet accepteren van mensen is mi erg groot.

Edit: typefout
Laatst bijgewerkt door kanniet op 14-11-10 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:32

Ik vind het sowieso onzin dat de ene mens de andere mens niet wil of kan accepteren. Ik respecteer en accepteer de moslims hier in Nederland, dan kunnen zij mij ook te respecteren en accepteren. Dat houdt de algemene sfeer in Nederland gewoon een stuk prettiger. Ik ga netjes aan de kant als er moslims aan komen lopen over het trottoir, ik groet ze gewoon, zij groeten mij gewoon terug, terwijl je van mij niet kan zeggen dat ik de meest mannelijke homo ben. Sja. Ik heb er zelf nog nooit problemen door gehad met moslims. Ik heb nog eerder last gehad van de boeren in de buurt van mijn oude woonplaats.

Ik denk dat de moslims er dan ook maar aan moeten wennen dat wij homo's de islam niet accepteren. Zij wonen hier, zij hebben te houden aan de waarden en normen in dit land.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:39

Wat een nutteloze discussie.
Het is een hele oude uitspraak van Rabbae.
Misschien kunnen we allemaal om de beurt een uitspraak plaatsen die ooit door iemand is gedaan?

Homo's zijn een minderheid. En zoals met iedere minderheid in de samenleving, zijn er mensen op deze aardbol die daar moeite mee hebben.

Ingmar, ik denk dat islamitische moslims het nog veel moeilijker hebben.
Jaren geleden, had ik een homofiele collega uit een zwaar gereformeerde familie. Eerst keurig getrouwd onder druk van de familie en kerk. Dat ging natuurlijk maar even goed. Gescheiden en nu al jaren samen met een man.
Maar wel totaal geen contact meer met familie en plaatsgenoten.
M.a.w. er zijn nog heel veel mensen die moeite hebben met homo's (zeker als het eigen familie is).

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:41

ik kom ook uit een gereformeerde [vrijgemaakt] familie, maar dat is sowieso aan één kant eigenlijk wel helemaal geaccepteerd. De andere kant zal het wel weten, maar die zie ik toch nooit. Mensen met een conservatievere opvoeding en achtergrond hebben het vrijwel altijd zwaarder.

Nu ga ik naar de bioscoop om Sint te kijken, dus ik reageer later nog wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:43

Veel plezier bij de film

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:53

kanniet schreef:
Hij is niet alleen maar tegen homosexualiteit. Hij zegt dat moslims homo's niet accepteren, en dat is mi echt een een stap verder dan alleen maar een mening uiten.

Dat constateert hij dus, lijkt me niet iets om hem op aan te vallen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 19:57

Sorry, ik was niet correct. Hij heeft het over "wij, islamieten". Dat is inderdaad een andere uitspraak dan "moslims".

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:42

Mijn persoonlijke mening is, dat iets waar we zelf nog over op een dunne lijn aan het balanceren zijn (homo-acceptatie) door dit soort uitspraken 100 jaar terug in de tijd gegooid worden en niet bijdragen aan een goede samenleving voor homo's.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:54

je hebt gelijk en het is/wordt steeds slechter/moeilijker voor de holebi om zich staande te houden.
vooral omdat niemand met de vinger durft te wijzen naar de alloctone medeburger (kijk maar naar Uterecht)
100jaar terg in de tijd en alles waar we/ik voor gevochten hebben is als sneeuw voor de zon verdwenen
heel triest bijna net zo triest als Rabbae zelf :(