De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

Waves

De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 15:37

Zoals iedereen wel meegekregen heeft is de PVVer Eric Lucassen in opspraak. Er is gek genoeg nog geen topic op Bokt maar ik ben wel benieuwd wat de Bokkers hier nu van vinden. Moet Lucassen uit de PVV gezet worden of niet? :j :n

Even wat achtergrondinformatie:

Eric Lucassen zit sinds 17 juli 2010 voor de PVV in de tweede kamer. Hij werd door partijleider Wilders binnengehaald als "een enorm talent", zoals te zien op onderstaande video. Hij is woordvoerder "Wonen en Wijken"

http://www.youtube.com/watch?v=xy8hvApqwdQ

Inmiddels is naar buiten gekomen dat Lucassen jarenlang zijn eigen buurt in Haarlem zou hebben geterroriseerd. Er is herhaaldelijk aangifte gedaan bij de politie. Oude man in tranen, gehoorapparaat kapot, nou ja, jullie hebben het allemaal vast meegekregen in de media. Lucassen zelf ontkent de aantijgingen en beweert dat het om een kleine onenigheid over hondenpoep ging.

Op 11 november 2010 werd bekend dat Lucassen veroordeeld is voor ontucht tijdens zijn werk bij de Koninklijke Landmacht. Lucassen werd in 2002 veroordeeld tot een week voorwaardelijk en € 500,- boete, omdat hij als wachtmeester instructeur "ontucht met een leerling" had, "waarbij hij misbruik heeft gemaakt van de gezagsrelatie die tussen hem en die leerling bestond."

Mocht Lucassen vertrekken, dan krijgt hij wachtgeld, het eerste jaar 80 procent van zijn loon, en daarna 70 procent. De uitkering houdt even lang aan als het Kamerlidmaatschap heeft geduurd, met een minimum van twee en een maximum van zes jaar. Kamerleden die binnen drie maanden vertrekken, krijgen maar een half jaar wachtgeld. Lucassen zit bijna vijf maanden in de Kamer. http://www.parool.nl/parool/nl/3587/POL ... ssen.dhtml

Wat denken jullie, als hij vertrekt uit de kamer, zou hij dan als rechtgeaard PVV talent afstand doen van het wachtgeld waar de PVV zich altijd zo tegen uitgesproken heeft?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:40

Heb niet heel veel verstand van politiek, maar mijn mening is wel dat hij op mag rotten, het is gewoon iets wat je niet hoort te doen. Zeker als je 'bekend' bent, zul je er beter over nadenken om zulke dingen te doen. En dan vraagt NL zich af hoe we verder bezuinigen.. Terwijl die gast straks wel onwijs veel geld krijgt voor niks doen.. Scheef land hoor ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:42

Hmm.. Dubbel. In eerste instantie zou ik zeggen, weg met die klojo! Maar aan de andere kant, iedereen verdient een tweede kans. Ook mensen met een "hoge" functie.

Denk niet dat hij afstand doet van het wachtgeld :D Ik bedoel, je eigen portemonnee is altijd nog belangrijker dan de PVV.

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:42

Jup van mij ook direct weg, en geen wachtgeld. Ik weet dat dat bij de regels hoort, maar toch, is toch eigenlijk bizar?

Ik snap ookd at ze niet iedereen kunnen screenen die in de kamer of bij een partij komt, maar misschien moeten ze er toch eens overna gaan denken of het geen goed idee is.
Dan kan je dit soort dingen voorkomen, want het is toch eigenlijk een schande.

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:43

Sok schreef:
Hmm.. Dubbel. In eerste instantie zou ik zeggen, weg met die klojo! Maar aan de andere kant, iedereen verdient een tweede kans. Ook mensen met een "hoge" functie.

Ja maar ik vind dat je ook een soort van voorbeeld functie hebt als je in de kamer zit, en mensen gaan nu toch heel scheef naar hem kijken. Dan had hij het zelf anders aan moeten pakken en er vanaf het begin af aan eerlijk over moeten zijn.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:46

Van mij mag hij ook wel weg :j Denk wel dat hij afstand doet van het wachtgeld (mag ik hopen iig) anders vind ik dat wel erg slap!

robert45

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:48

denk dat de halve politiek dan wel naar huis mag...

Er zijn zoveel die eens wat geflikt hebben.

Na de oorlog had de helft van de PVDA en het CDA met de duitsers gewerkt of ze waren fout geweest in de oorlog...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 15:50

TamiBambi schreef:
Ik snap ookd at ze niet iedereen kunnen screenen die in de kamer of bij een partij komt, maar misschien moeten ze er toch eens overna gaan denken of het geen goed idee is.
Dan kan je dit soort dingen voorkomen, want het is toch eigenlijk een schande.

Tja waarom zou dat niet kunnen om iedereen te screenen? CV goed nachecken, strafblad opvragen, oud-werkgevers bellen, incassogegevens, kadaster en KvK opvragen.. dan heb je al best veel en daar hoeft nog geen AIVD of iets dergelijks aan te pas te komen. Zelfs dat lijkt hier niet gedaan te zijn.

Volgens mij mag iemand met een strafblad die netjes zijn straf heeft uitgezeten, trouwens best in de kamer officieel. In dit geval is het meer het soort beschuldigingen in combinatie met zijn functie ("wijk en wonen" en dan zelf je buurt terroriseren :') ) en ontucht... tja, dat is geen winkeldiefstal of uit de hand gelopen demonstratie ofzo in de je jonge jaren... Bovendien en vooral heeft ie het verzwegen!

Alleen daarom al zou ik hem als ik partijleider was niet meer vertrouwen en hem eruit gooien.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:54

Een verklaring omtrent gedrag kost slechts 35 euro, dat is niet de hele wereld dacht ik zo. Daarbij zou hij die dus gezien zijn strafblad niet hebben gekregen, maar goed.
Alles bij elkaar vind ik het 'teveel'. De buurt terroriseren, met zijn tengels aan minderjarige meisjes zitten, nèh, zo'n man hoort wat mij betreft niet thuis in de kamer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:56

Van mij mag ie weg. Ik vind dat een politicus een voorbeeldfunctie heeft, net als een politieagent. En Lucassen gedraagt zich niet bepaald voorbeeldig.. En tuurlijk flikt iedereen weleens iets, maar voor mij maakt het nogal verschil of je 3 km te hard gereden hebt of ontucht gepleegd hebt (en dan nog de zaken die (nog?) niet bewezen zijn)

En VoG, die heb ik zelf moeten betalen toen ik in de kinderopvang ging werken. Kan je dan ook prima van een politicus vragen lijkt me.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:57

Probleem met hem wegsturen is dat er geen meerderheid meer is..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:59

Maar hem in de kamer laten lijkt me ook geen ideale situatie.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:04

Eefske schreef:

Dan wordt het je principes als mens en het vertrouwen van het volk (want hoe geloofwaardig is hij nog?) tegen een strategisch belang...

Ik zou voor het eerste kiezen. Daarnaast, als je hem laat zitten dan gaat het ook tegen je partij werken want 83 % van de PVV stemmers vindt dat Wilders hem eruit moet zetten. bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... VV-zet.htm

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:05

Hij heeft het de 1e 8 jaar toch wel voor elkaar mocht hij weg moeten.

Dus laat hem dan maar lekker werken voor zijn geld!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:05

Ach wat je zaait dat oogst je, dus die meerderheid in de kamer is slechts een kwestie van tijd. Ik stel me voor dat nu de diverse onderzoeks journalisten de rest van de PVV fractieleden door gaan lichten en dan krijgen we de kandidaten voor de provinciale staten en de eerste kamer nog.
Pakt zakje popcorn erbij :D

De stand tot nu toe:

1. Dion Graus – openlijke geweldpleging, stalking van meerdere vrouwen, fraude met zijn cv
2. Hero Brinkman – bedreiging, openbare dronkenschap, diefstal (van bier) en openlijke geweldpleging
3. Mellony van Hemert – cv-fraude (opgestapt om "medische redenen")
4. Arjan Brogt – oplichting (ineens "verdwenen" van de kandidatenlijst)
5. Gidi Markuszower – verboden wapenbezit (opgestapt na "aanhoudende negatieve berichtgeving")
6. Jhim van Bemmel - faillissementsfraude
7. Marcial Hernandez – openlijke geweldpleging
8. Eric Lucassen - bedreiging, openlijke geweldpleging

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:07

En dat in die heel korte tijd dat de PVV überhaupt bestaat. Want er zijn wel meerdere schandelen met andere politici, maar dit is wel erg veel in korte tijd :? Beloofd wat voor de toekomst :D Zin in de toekomst!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:08

Waarmee, en dat vond ik eigenlijk wel een leuke, het % criminele PVV kamerleden, beduidend hoger ligt dan het hoogste gemeten % (is inmiddesl alweer aardig gezakt) criminele Marokkaantjes in Gouda

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 16:11

klopte niet wat ik hier schreef :o

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:25

Ik vind dat hij eruit gezet moet worden :j het klopt gewoonm niet als zoiemand erin mag blijven :x

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:32

Eefske schreef:

Het is maar hoe je het bekijkt. IMO is dat geen probleem, maar een zegen :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:33

Spontaan zou ik zeggen doop hem in de pek met veren en schop hem in een roze bikini de 'no-go area' van Gouda in. Maar dat is natuurlijk wat ongenuanceerd.

Ik vind het wel vreemd dat zo iemand zo ver kan komen. Iedereen die een politieke e/o publieke functie ambieert zou goed gescreend moeten worden voordat ze zo'n positie kunnen krijgen. Geen screening door de eigen partij, maar een onafhankelijke.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:38

Myca schreef:
Spontaan zou ik zeggen doop hem in de pek met veren en schop hem in een roze bikini het land uit.
Maar dat is natuurlijk wat ongenuanceerd.

Ik vind het wel vreemd dat zo iemand zo ver kan komen. Iedereen die een politieke en publieke functie ambieert zou goed gescreend moeten worden voordat ze zo'n positie kunnen krijgen. Geen screening door de eigen partij, maar een onafhankelijke.

Ja daar raak je de kern.
Ten eerste kunnen de andere partijen putten uit hu achterban en daar valt zelfs wel eens iets verkeerd tussen de mazen door.

Maar Wilders wil alles in eigen hand hebben en alles zelf doen, hij heeft al die mensen persoonlijk aangenomen en vertrouwd zo op zijn eigen oordeel dat dat voor hem genoeg was. Een verklaring van goed gedrag had al veel kunnen oplossen (en de lijst aardig ingekort)

Hij zal er wel iets van geleerd hebben, de vraag is nu wat hij met de volgende verkiezingen gaat doen waarvan hij gezegd heeft dat hij daar zeker 20% van de stemmen gaat halen.
Dat is een vracht nieuwe politici waarvan de meeste elders zitten. Hij kan moeilijk zijn kamerleden ook op al die plaatsten zetten zoals hij in Den Haag en Almere wel deed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:45

Het geeft altijd problemen voor nieuwe partijen.
Zie de LFP.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:52

Mwa.. hij mag er van mij best in blijven hoor, past wel in het plaatje van de PVV :')

Uiteraard moet zo iemand er uitgeknikkerd worden, is sowieso wonderlijk hoe ie bij de PVV is gekomen, je zou toch denken dat ze leden screenen? Dit is natuurlijk de zoveelste aanfluiting van de PVV
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 14-11-10 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:52

Electra63 schreef:
Het geeft altijd problemen voor nieuwe partijen.
Zie de LFP.

Dat was vooral het probleem met de bewindspersonen die in de regering gingen zitten, in de partij zelf zaten toch nog wel wat ervaren politici. Bij de PVV is Wilders de enige die daar ervaring in heeft, niet zo raar de rest zit er als zombies bij, ze mogen niets. Fleurtje zit altijd te lezen of te handwerken of zo, daar krijgt ze bijna een ton per jaar voor, dus ze doet dat braaf.