Hyves verkocht aan Telegraaf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Hyves verkocht aan Telegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 11:06

Citaat:
Telegraaf Media Groep koopt netwerksite Hyves

maandag 1 november 2010 08:35

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de sociale netwerksite Hyves gekocht. Financiële details over de koop zijn nog niet bekend. De Nederlandse profielensite was al maanden te koop.

Door de overname van Hyves hoopt TMG online meer mensen te bereiken.

Dat maakte het bedrijf, bekend van onder meer dagblad De Telegraaf en Sp!ts, maandag bekend zonder financiële details te vermelden.

Hyves verwacht dit jaar een omzet van 20 miljoen euro te halen. De netwerksite heeft naar eigen zeggen negen miljoen profielen.

Prijs
Een woordvoerster van TMG wilde desgevraagd de koopprijs van Hyves niet prijsgeven. De acquisitie wordt door TMG uit eigen middelen voldaan en heeft een positief effect op de winst per aandeel.

Door de overname van Hyves denkt het mediaconcern 62 procent van alle Nederlanders online te bereiken. TMG heeft al veelbezochte websites in zijn portfolio zoals die van De Telegraaf, GeenStijl en Relatieplanet.

WK-poule
De netwerksite zal door de overname nog meer Nederlanders met elkaar verbinden, denken de partijen. 'Verder blijft Hyves gewoon Hyves' laat het bedrijf weten in een persbericht.

In de afgelopen jaren hebben Hyves en TMG al samengewerkt. Zo was er de Hyves en Telesport WK-poule, die goed was voor 250.000 deelnemers.

bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultu ... -Hyves.htm

Ze zeiden op de radio dat er niks gaat veranderen. Maar kan dat? Als een krant het ineens gaat beheren? In dit artikel staat zelfs dat ze hopen meer mensen te bereiken? Wat denken jullie?

Blue9

Re: Hyves verkocht aan Telegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:23

Ik snap er niks van, van wie was Hyves dan eerst? Kan me niet voorstellen dat er niks gaat veranderen, wat heeft de Telegraaf er op dit moment aan?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:28

Hyves was tot nu toe van de oprichters, aantal medewerkers van het eerste uur en een paar kleine investeerders. Nu zijn alle aandelen verkocht aan de TMG.

De TMG is meer dan alleen het dagblad, ze hebben ook Spits, Sky Radio, GeenStijl, etc. Hyves is een flinke uitbreiding op hun portfolio waardoor het bereik van TMG flink vergroot wordt. Handig voor adverteerders, handig om verkeer van b.v. Hyves naar andere initiatieven binnen TMG te sturen en andersom.

Op zich best een goede match denk ik en prima timing van Hyves om te verkopen, de toekomst is nogal onzeker voor Hyves gezien de opkomst van Facebook. Ze hebben een erg mooi product dat uniek is in NL en ook in Europa, NL is eigenlijk het enige land waar Facebook niet op 1 staat wat sociale netwerken betreft. Hyves voelt erg goed aan wat NL wil en heeft de afgelopen jaren een aantal erg leuke acties en reclamecampagnes gehad. Ik ben iig erg benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:33

En wanneer gaat Bokt in de uitverkoop....? ;) :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:35

Haha, ligt niet in de planning. Bokt is (meestal :+) veel te leuk om te doen en ik wordt niet zo heel blij van een bedrijf dat boven me zit dat vertelt hoe de zaken moeten werken :)
Benieuwd hoe dat bij Hyves gaat lopen. Volgens het persbericht blijft Hyves grotendeel haar eigen koers varen maar het is afwachten hoe dat in de praktijk uit gaat pakken.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:36

gelukkig maar Bart !

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:36

hyves verkocht....

nou ja kan beter een zinkend schip verkopen dan afwachten tot hij gezonken is.

op korte termijn goede aankoop alleen op de lange termijn een flop. facebook vliegt ze straks voorbij.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:38

BartVB schreef:
Haha, ligt niet in de planning. Bokt is (meestal :+) veel te leuk om te doen en ik wordt niet zo heel blij van een bedrijf dat boven me zit dat vertelt hoe de zaken moeten werken :)
Benieuwd hoe dat bij Hyves gaat lopen. Volgens het persbericht blijft Hyves grotendeel haar eigen koers varen maar het is afwachten hoe dat in de praktijk uit gaat pakken.

HOERA VOOR BART! *\o/*

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:38

BartVB schreef:

waarschijnlijk krijg jij dan ook een zakgeld en dan hoef je de rest van je leven niets meer te doen.

bij wijze van spreken dan he. De waarde van bokt zal nog niet in de miljoenen liggen. Dit omdat er aan inkomsten bijna niets zal zijn. We hebben immers geen betaalde onderdelen en andere zaken.

Maar als ze je een goed bod doen dan gaat bokt.nl weg :P wedden?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:41

Misschien wil P. Shockemuhle wel een bod doen. }:) :=

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:58

die zit op dit moment even krapjes...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:39

Haha, voor 10 tot 15 miljoen wil ik er best over denken hoor :)

Maar wat Hyves betreft weet ik het niet. Idd redelijke kans dat ze ingehaald worden door Facebook maar dat hangt nogal af van wat Facebook gaat doen (kritiek op die site is niet van lucht) en welke plannen Hyves heeft. Grote voordeel dat Hyves heeft is dat het zich volledig kan focussen op wat er in Nederland gebeurt/actueel/hot/interessant is. Facebook mist die aansluiting met Nederland (nog) volledig.

In mijn omgeving zie ik flink wat mensen overstappen maar dat zijn vooral mensen die een tijd in het buitenland hebben gezeten of zitten, een internationale baan hebben of internationale studie doen. Voor de meer op NL georiënteerde consument zijn er nog meer dan voldoende kansen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:46

Haha ja dan wordt het ineens http://www.bokt.de en gaan we rellen tegen duitse penny's hahahaha...

Maar erg slim om hyves te verkopen !! ik geloof dat ze vast wel genoeg in het laatje hebben gekregen .
Het is op het moment niet makkelijk om een bedrijf te verkopen !!.

robert45 schreef:
die zit op dit moment even krapjes...

_O- :')
Laatst bijgewerkt door BartVB op 01-11-10 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:50

getsie, nu zou ik uit principe mijn hyves moeten deleten

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:33

ach, zo lang er niks veranderd voor mij O:)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:35

robert45 schreef:
bij wijze van spreken dan he. De waarde van bokt zal nog niet in de miljoenen liggen. Dit omdat er aan inkomsten bijna niets zal zijn. We hebben immers geen betaalde onderdelen en andere zaken.

Als ik zie hoeveel ads van Google hier passeren,
plus de advertenties onder eigen beheer,
dan denk ik dat het met de inkomsten wel eens heel erg zou kunnen meevallen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:08

Volgens mij ben ik een van de weinige Nederlanders die niet op Hyves zitten. Maar goed, hoeveel sociale networking sites wil ik eigenlijk hebben en ik kan mijn vrienden in Canada, Wales en Finland niet zomaar ompraten om maar een account te nemen op Hyves.nl ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:25

Ha, dan zijn ze volgens mij net op tijd. Want veel van mijn Hyves (ikzelf incluis) vrienden zitten nu op Facebook en met Hyves doe ik zelf ook niet zoveel. Volgens mij is Hyves op zijn retour.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:27

joostvangestel schreef:
Volgens mij ben ik een van de weinige Nederlanders die niet op Hyves zitten. Maar goed, hoeveel sociale networking sites wil ik eigenlijk hebben en ik kan mijn vrienden in Canada, Wales en Finland niet zomaar ompraten om maar een account te nemen op Hyves.nl ;)

Ik heb het dan wel, maar zit eigenlijk alleen maar op FB.
Gelukkig worden me nederrlandse vrienden nu ook een beetje wakker,
En hebben die ook allemaal FB, zodat eigenlijk nooit meer op hyves zit.
Vind FB ook leuker om te doen trouwens, je heb echt een netwerk :j

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:05

Ik zit ook vaker op Facebook en heb Facebook ook al best lang. Vind het opvallend om te zien dat binnen een korte tijd ineens suuuperveel mensen Facebook aangemaakt hebben :) Bijna niemand in mijn omgeving gebruikt zijn Hyves nog. Ik heb alleen nog Hyves omdat ik het handig vind om bepaalde pagina's te blijven zien, bijvoorbeeld van tenniskampen waar ik mee ben geweest ofzo. Maar actief lid ben ik niet meer.

Ik vind het alleen zo'n onzin als mensen nu opeens hun hyves gaan verwijderen, omdat het verkocht is.. kan iemand mij daar uitleg over geven? :Y)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:11

hyves wilt mensen meer gaan volgen, zet je bv in je www @ etten-leur dan krijg je allemaal nieuws uit etten-leur. Iig dat zeiden ze op het nieuws. Niet dat Facebook zo onschuldig is. Ik gebruik hyves alleen als foto opslag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:37

Ik was al niet vaak op hyves, maar nu al helemaal niet meer. Ik wil echt niets met de telegraaf van doen hebben :r ...vreselijke krant. brrrrrr

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:39

wat moet de telegraaf met hyves!? Like wtf..!? :')

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:39

De Telegraaf heeft Hyves niet gekocht, maar de Telegraaf Media Groep. Dat is dus niet de krant zelf.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:42

jammer dat het verkocht is maar ben benieuwd of er veel veranderingen komen. Als dat zo is ben ik er zo vanaf. Facebook doe ik helemaal niks mee. Vind er niks aan..