In de tweede kamer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

In de tweede kamer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 09:36

Hier een topic voor mensen die het interessant vinden om de avonturen in onze tweede kamer te bespreken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:42

Gisteren heb ik het debat zitten kijken in de Tweede Kamer, en ondanks de vele onderwerpen die een rol spelen viel het me op dat alleen Roemer het vooral over de economie had. Pechtold, Halsema en Cohen hadden het praktisch alleen maar over de PVV en de Islam.

Men kan zeggen van Wilders wat men wil, maar het is echt een geniaal debater. Zowel Cohen, Pechtold en Halsema moesten hun meerdere erkennen in de verbale strijd. Ik denk dat de enige in de Kamer die net zo goed kan debaten, Mark Rutte is.
Pechtold is vooral een schreeuwerd, Halsema wordt te hysterisch en Cohen heeft geen charisma of kennis van zaken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:47

Grappig, ik heb het debat gisteren ook gezien en heb er een heel andere mening over. Toevallig las ik net een nieuwsartikel erover op Volkskrant.nl.

Edit: niet werkende link verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Ann op 27-10-10 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: In de tweede kamer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:53

Debaten? Is het niet debateren? :')

Ik heb het niet gezien, maar ik kan me niet voorstellen dat Wilders van populistisch gebroddel naar sublieme retoriek is overgesprongen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:59

Ann schreef:
Grappig, ik heb het debat gisteren ook gezien en heb er een heel andere mening over. Toevallig las ik net dit nieuwsartikel erover op volkskrant.nl

Mooi is dat he.
Het ligt er precies aan wat je politieke kleur is en welke media je raadpleegt.

Frits Wester schreef:
Wilders doet het toch knap hoor. Wat je er verder ook van kunt en mag vinden.

Frits Wester Tweetaccount

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:04

Je hebt helemaal gelijk, janesmith. :)
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:20

Geert Wilders was gisteren sterk in het debat. Hij weet als geen ander dat timing alles is. Dat blijkt ook uit de krantenkoppen die vandaag worden overheerst door, de overigens kansloze, motie de positie van de koning te wijzigen. Dat plan van Wilders is geboren in 2007 en zal met enige regelmaat blijven opduiken als reminder dat Geert Wilders niet vergeet.

Geert Wilders regeerde de kamer gisteren. Job Cohen werd volledig aan de kant gezet, Alexander Pechtold sloeg de plank volledig mis door de rechtszaak tegen Wilders in het debat te betrekken en Femke Halsema blijft haar clichés herhalen in de hoop dat zij er zelf in gaat geloven. Het dagblad Trouw heeft een mooie omschrijving voor de oppositiepartijen:

"De gevestigde partijen toonden hun onmacht om een ideologische positie te markeren in de huidige maatschappelijke verhoudingen."

Bron
Laatst bijgewerkt door janesmith op 27-10-10 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:26

Zoals je zelf al aangaf, is alles subjectief. We zoeken vaak bevestiging in meningen die aansluiten bij de onze. Maar, deze dialoog is niet bevorderlijk voor een open discussie met zoveel mogelijk meningen. Ik laat het dus verder even voor wat het is. :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:50

Om 10.55 begint het debat weer.
Dit is te volgen via Ned 1 en http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Wilders krijgt eigen glossy
(Novum) - Na Linda de Mol en tal van andere bekende Nederlanders heeft ook Geert Wilders zijn eigen glossy. Het blad, uiteraard genaamd Geert, ligt vanaf donderdag in de winkels.
Volgens de makers, een groep zelfstandige journalisten, is het een schande dat Wilders zo lang op zijn eigen glossy heeft moeten wachten. "Werden hier niet 1,3 miljoen kiezers mee weggezet? Afgescheept?"

Het blad belooft 'alles wat u over de PVV-leider wilde weten', zoals een verhaal over zijn 'Conimex-complex': zijn 'geheime' Indische wortels. Een publicatie uit 'Geerts eigen dagboek' biedt een inkijkje in het leven van een onderhandelaar, beloven de makers verder. Ook is er een fotoreportage over 'kopvoddenmode', een homo-erotische editie van de NSB-krant Volk en Vaderland en een workshop 'Zelf Wilders worden'.

Wilders heeft zelf niet meegewerkt aan de 'glossy met de zachte G'. 'Ongeautoriseerd', staat met rode letters op de cover van het blad, dat vanaf donderdag op ruim achtduizend plaatsen te koop is voor 5,95 euro.

Bron

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:40

Ik neem aan dat het de belastingbetaler niet zoveel geld gaat kosten als de Gerda ? :=

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:58

OM eist weer werkstraf om 'Wilders-rap'
DEN HAAG (ANP) - Rapper Mo$heb moet, als het aan het Openbaar Ministerie (OM) ligt, een werkstraf van tachtig uur uitvoeren omdat hij PVV-leider Geert Wilders zou hebben bedreigd in een rap.

Het OM in Den Haag heeft deze eis woensdag neergelegd bij het gerechtshof in Den Haag, waar de zaak tegen de rapper in hoger beroep dient. Behalve de werkstraf eiste de aanklager een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden.

De rap 'Wie iz de volgende' verscheen in 2007 en Wilders voelde zich daardoor ernstig bedreigd, zo verklaarde hij. Wilders is als getuige gehoord toen de zaak in eerste aanleg bij de rechtbank in Rotterdam werd behandeld. In de tekst zegt de rapper onder meer dat het ,,bam bam'' is als hij de PVV-leider tegenkomt. De rechtbank rekende het de rapper zwaar aan dat hij met zijn rap een bedreiging vormt voor de democratie en legde hem tachtig uur taakstraf op. Het OM had 120 uur geëist.

Het gerechtshof doet naar verwachting op 10 november uitspraak.

Omroep Brabant

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:01

Met alle respect, ik zie liever ook een discussie standpunt n.a.v. een nieuwsartikel. Dit topic gebruiken om zoveel mogelijk items te plaatsen over een specifiek onderwerp, vind ik weing zinvol.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:14

Ann schreef:
Met alle respect, ik zie liever ook een discussie standpunt n.a.v. een nieuwsartikel. Dit topic gebruiken om zoveel mogelijk items te plaatsen over een specifiek onderwerp, vind ik weing zinvol.

Ik dacht juist dat zo'n artikel aanleiding biedt om op in te springen en over in discussie te gaan.
Het lijkt me dat een topic als dit mooi de ruimte biedt om de echt actuele zaken van de dag te bespreken en over in discussie te gaan.
Als we alleen zelf de discussies aanzwengelen, dan voorspel ik dat het vooral over de PVV, Wilders en Islam zal gaan.

Dit artikel plaatste ik omdat het aansluit bij wat we afgelopen week gehad hebben in de zaak Wilders.

Uiteraard zal het een ieder vrij staan om zelf iets aan te brengen, neem ik aan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:23

Je plaatst een nieuwsitem over Wilders en plaatst bewust zelf geen persoonlijke mening/ aanzet omdat het anders over de PVV, Wilders of de Islam zou gaan? I'm lost. :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:26

Ann schreef:
Je plaatst een nieuwsitem over Wilders en plaatst bewust zelf geen persoonlijke mening/ aanzet omdat het anders over de PVV, Wilders of de Islam zou gaan? I'm lost.

Waarschijnlijk zullen de meeste nieuwsitems die ik plaats, inderdaad verband houden met Wilders en ik kan me voorstellen dat jij bijvoorbeeld weer iets zult aandragen over bijv economie, een ander weer over dierenwelzijn. Zo krijgen we hier dan een topic dat allerlei actuele zaken aanroert.

Als het jou helpt, dan wil ik heus wel het spits afbijten.

Dit is een zaak waarbij ik het terecht vind dat er een schuldig en straf gevraagd wordt door het OM omdat het grote verschil tussen de zaak Wilders en deze is dat in deze zaak er daadwerkelijk met geweld gedreigd wordt door de beklaagde. Ergo vind ik dus dat dit de grens van vrijheid van meningsuiting overschrijdt, en wat Wilders doet daar binnen blijft.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:35

Oké, op zich begrijp ik je standpunt in deze. Om daar specifiek op verder te gaan: hier op het forum zijn er berichten geweest (inmiddels verwijderd) waarin gesuggereerd werd dat 'een knuppel' beter zou helpen dan eerder gedane maatregelen in een bepaalde kwestie. Dit zou dan volgens jouw mening ook die grens overschrijden? Een knuppel is in mijn ogen ook een dreiging met geweld?

Wat mij persoonlijk er veel zorgen baart, zijn de plannen die men heeft met de Wajong en de sociale werkvoorzieningen. Deze groep mensen heeft het sowieso al erg zwaar in mijn ogen en de voorgenomen beleidsplannen kan ik me niet in vinden.

Edit: typo's verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Ann op 27-10-10 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:39

Ik weet dat dat een opmerking van mijn vriend betrof en, naar ik begreep, bedoelde hij daarmee de knuppel van de politie. Dus zeker niet de knuppel van burgers die eigen rechtertje spelen.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:07

De Wajong baart mij inderdaad ook zorgen Ann. Ik snap ook niet waarom ze daarop juist bezuinigen.

Oh, dus de politie moet maar rond gaan knuppelen? Ook politiemannen blijven mensen, en als die te ruime bevoegdheden geeft wat betreft geweld gaat het al snel te ver. Dat heeft het verleden goed genoeg bewezen, dus daar ben ik altijd een beetje huiverig voor.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:25

Ik denk dat het zeker geen kwaad kan als de politie wat meer respect zou gaan genieten. En respect krijg je alleen door hard op te treden.

Politie te soft

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:35

Respect krijg je niet alleen door hard op te treden (sterker nog, ik geloof zeker niet dat je respect krijgt door hard op te treden, dat is imo een verwarring van respect en angst). Respect komt voort uit begrip en vertrouwen. Begrip voor de regels en wetten, vertrouwen in de kunde en het inschattingsvermogen van de politie. En zo kom je uit op een veel dieper probleem mbt de politie: een groot gedeelte van de bevolking heeft weinig begrip voor de regels en wetten. In geval van de kleine criminaliteit veelal meer uit onwetendheid dan uit kwaadheid, wat van de georganiseerde misdaad natuurlijk minder valt te zeggen. Reden hiervoor zou oa de verminderde saamhorigheid kunnen zijn, waardoor minder verantwoordelijkheidsgevoel en dus minder wil om op 'de samenleving' te letten.
Ik denk dus dat er beter aandacht zou kunnen worden besteed aan het verbeteren van de saamhorigheid binnen de samenleving, zodat er weer wat sociale controle terugkomt, ipv aan het gebruiken van geweld om een al roerige samenleving te voeden met angst en afkeer.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:14

Ik ga toch even roet in het eten gooien. Dit topic is geopend (gezien de inhoud van de beginpost) om er een soort van centraal/verzameltopic van te maken. Dat is niet de bedoeling en vooral ook erg onoverzichtelijk. Liever zien we dat er voor ieder specifiek onderwerp een apart topic loopt. Dat is voor iedereen ook beter te volgen. Bovendien heeft het denk ik weinig zin om de discussie die elders op NM al wordt gevoerd, hier nog eens over te doen.