Stelling:
Mishandelde en misbruikte vrouwen doen het zichzelf aan. Als ze geen aangifte doen is het blijkbaar zo erg nog niet
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabinee__ schreef:Gedeeltelijk mee eens, als je bijvoorbeeld als vrouw zijnde verkeerde signalen geeft aan een man oid.
Pentax schreef:Kun je er wat meer info over geven? Waarom doen mensen het zichzelf aan dan? Ik begrijp de stelling niet geheel.
Laura82 schreef:Sabinee__ schreef:Gedeeltelijk mee eens, als je bijvoorbeeld als vrouw zijnde verkeerde signalen geeft aan een man oid.
Wat voor signalen moet je in hemelsnaam aan een man afgeven, dat het gerechtvaardigd is dat hij haar mishandeld of misbruikt??
Ik ben het niet met de stelling eens, ik denk dat angst sterker kan zijn dan de kracht om jezelf te redden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vind het veel te ver gaan om te stellen dat het dan maar je eigen schuld is... Niet moedig of sterk genoeg zijn geeft iemand niet het recht om je dan maar wat aan te doen.
HorseTopShop schreef:De reden dat ze vaak geen aangifte doen is omdat je keer op keer moet gaan herhalen wat er is gebeurd. In detail!!!
Schaamte heeft er ook mee te maken. Weet je hoe moeilijk het is om aan je moeder te vertellen dat je verkracht ben? En dan nog eens tijdens aangifte doen en dan weer op de rechtbank, en nogmaals, en nogmaals.
Inwendige onderzoeken.....
Tja... en schaars gekleed.... Mag je dan geen rokje meer aan omdat mannen dan aan je gaan zitten etc.?
Moet je een trui aan trekken als je uitgaat omdat je er anders te uitdagend bij loopt?
Ze horen gewoon van je af te blijven.
Wat is eigenlijk uitdagend?
Heino schreef:Pentax schreef:Kun je er wat meer info over geven? Waarom doen mensen het zichzelf aan dan? Ik begrijp de stelling niet geheel.
Stelling komt voor uit de laatste 1.5 pagina van dit topic
[NM] Boerkaverbod in Frankrijk is goedgekeurd door het Franse Hof
Sabinee__ schreef:HorseTopShop schreef:De reden dat ze vaak geen aangifte doen is omdat je keer op keer moet gaan herhalen wat er is gebeurd. In detail!!!
Schaamte heeft er ook mee te maken. Weet je hoe moeilijk het is om aan je moeder te vertellen dat je verkracht ben? En dan nog eens tijdens aangifte doen en dan weer op de rechtbank, en nogmaals, en nogmaals.
Inwendige onderzoeken.....
Tja... en schaars gekleed.... Mag je dan geen rokje meer aan omdat mannen dan aan je gaan zitten etc.?
Moet je een trui aan trekken als je uitgaat omdat je er anders te uitdagend bij loopt?
Wat is eigenlijk uitdagend?
Natuurlijk hoef je geen trui aan, maar ben je dan altijd mooi gekleed als je zo weinig mogelijk aan hebt?
Of dat je dingen aan hebt dat praktisch alleen uit een bh en string bestaat? No offence, maar geheid dat er mannen van zijn die daar geil van worden.
En dan nog +dronken+jij die met hem flirt e.d.
Het is geen vrijbrief, maar IK vind het uitlokken ..
Net als naar een ghetto gaan met een gouden ketting. Het is geen vrijbrief dat je beroofd kan worden, maar de kans is aanzienlijk gegroeid DAT je beroofd word.
HorseTopShop schreef:Daar heb je helemaal gelijk in.
Begrijp me niet verkeerd, want ik ben absoluut geen rokken-mensMaar ik stoor me er absoluut niet aan als ik meiden/vrouwen rond zie lopen in "korte" rokjes. En nee, ik vind het ook niet uitdagend.
Sabinee__ schreef:Gedeeltelijk mee eens, als je bijvoorbeeld als vrouw zijnde verkeerde signalen geeft aan een man oid.