Tijgertje Sanny overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tijgertje Sanny overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:26

Sanny is overleden. Het drie maanden oude vrijwel blinde tijgertje heeft vanmorgen een epileptische aanval gehad en heeft die niet overleefd. Sanny overleed om kwart over zeven in het circus.

Het jonge roofdier werd maandagmiddag aan staar geopereerd. Tijdens de operatie ging het goed met het tijgertje, dat vrijwel blind was door de ernstige vorm van staar. Het ontwaken uit de narcose ging redelijk, maar in de nacht traden er problemen op, aldus dierenarts Peter Klaver die maandag de narcose uitvoerde. Dinsdagochtend werd een epileptische aanval het diertje fataal.

Zijn behandelend artsen reageren verslagen op de dood van Sanny. De tijger, eigendom van Circus Belly Wien, zal worden overgebracht naar de Faculteit voor Diergeneeskunde in Utrecht waar de exacte doodsoorzaak zal worden onderzocht.

Bron: Telegraaf

Overigens: ik heb er over staan twijfelen of dit op BB thuis hoorde of toch hier, maar het lijkt me gewoon een nieuwsitem.
Wel sneu, na alle gedane moeite...

zap

Re: Tijgertje Sanny overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:27

Ja ik hoorde het op het nieuws vanmorgen. Inderdaad is sneu het goede woord :j.

corina21

wat erg voor het diertje.

petrea

Zielig en sneu voor alle moeite

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:28

Oo jeetje! Ik heb het gisteren toevallig op tv gezien. Arm beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:29

nouja, heeft hij niet het rottige leven in het circus!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:31

Het is inderdaad sneu, maar misschien ook wel beter. Ik denk niet dat je zo erg aan de natuur moet gaan klooien zoals ze nu probeerden te doen. Prima dat ze dat bij mensen doen, maar bij dieren vind ik het toch, een beetje tegen mijn gevoel in gaan. Mensen willen veel te veel zelf de touwtjes in handen nemen.

Al blijft het sneu voor sanny en zijn baasjes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:22

x_Rebecca schreef:
Het is inderdaad sneu, maar misschien ook wel beter. Ik denk niet dat je zo erg aan de natuur moet gaan klooien zoals ze nu probeerden te doen. Prima dat ze dat bij mensen doen, maar bij dieren vind ik het toch, een beetje tegen mijn gevoel in gaan. Mensen willen veel te veel zelf de touwtjes in handen nemen.

Waarom? Dieren verdienen toch net zoveel kansen als ons mensen. Wij zijn echt niks meer hoor..

Erg sneu zeg.. had zo gehoopt dat het bestje het zou redden.
circus belly wien staat trouwens geloof ik nu vlakbij waar ik woon, fietste er gister nog langs.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:25

volbloedfan schreef:

Dat dacht ik ook meteen..

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:26

aaah wat sneu.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:27

Broccoli schreef:
volbloedfan schreef:

Dat dacht ik ook meteen..

En ik ook.
Die dieren horen niet in gevangenschap en al helemaal geen kunstjes te doen.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:30

Jolliegirl schreef:
En ik ook.

Mee eens

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:32

Rebeccaa schreef:
x_Rebecca schreef:

Waarom? Dieren verdienen toch net zoveel kansen als ons mensen. Wij zijn echt niks meer hoor..

Erg sneu zeg.. had zo gehoopt dat het bestje het zou redden.
circus belly wien staat trouwens geloof ik nu vlakbij waar ik woon, fietste er gister nog langs.

Wij zijn absoluut niets meer dan dieren, daarom moeten wij ook niet proberen om hun leven zogenaamd 'beter' te maken. Mensen verpesten bijna alles :j Ze fokken op de verkeerde dingen, proberen beesten te laten zien terwijl het vast niet voor niets niks tot weinig kan zien. Mensen moeten de natuur gewoon eens met rust laten :j Dat mensen andere mensen willen 'helpen' prima, maar val dieren er niet mee lastig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:33

Ik vindt het sneu voor het tijgertje, maar eigenlijk is het maar goed ook :j

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:42

Wat jammer zeg na al die moeite. Toen het circus hier op de manege stond waren de tijgertjes net 4 dagen oud.
Ik zal niet zeggen dat een tijger in een circus thuis hoort, maar bij Bellie Wien hebben ze het helemaal nog niet zo slecht hoor. Ze hebben een redelijk grote kooi waar ze elke dag in kunnen spelen met elkaar. Ook het feit dat ze in gevangenschap gewoon zoveel kleintjes krijgen (volgens mij had de moeder 4 jongen) zegt wel wat volgens mij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:47

supertammy schreef:
Wat jammer zeg na al die moeite. Toen het circus hier op de manege stond waren de tijgertjes net 4 dagen oud.
Ik zal niet zeggen dat een tijger in een circus thuis hoort, maar bij Bellie Wien hebben ze het helemaal nog niet zo slecht hoor. Ze hebben een redelijk grote kooi waar ze elke dag in kunnen spelen met elkaar. Ook het feit dat ze in gevangenschap gewoon zoveel kleintjes krijgen (volgens mij had de moeder 4 jongen) zegt wel wat volgens mij.

Een tijger hoor in een woud te rennen... Niet in een kooi.
prooien te jagen... En niet een homp vlees van het slachthuis te krijgej
op de savanne te stoeien met zn broertjes en zusjes... En niet te spelen in een kooi
jachtopvoeding te krijgen... inplaats van kunstjes te leren zodat wij, mensen, ons vermaken.
Laat zo'n bedreigde diersoort nou toch lekker in het wild... en niet in een circus of dierentuin...

Ik schaam mij er haast voor dat wij als mensen zo met dieren omgaan. Bah.
En nu geen appels met peren vergelijken dat het met paarden net zo is.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:48

@ Jolliegirl: Dat ben ik ook wel met je eens hoor, alle punten die je hierboven noemt. Maar ik denk wel dat dit circus er van alles aan doet om ze een zo'n goed mogelijk leven te geven.
We kunnen zo'n bedreigde diersoort wel in het wild laten, maar zoveel natuur is er niet meer voor deze dieren (ook de schuld van de mensen!). Dankzij fokprogramma's in dierentuinen en circussen wordt zo'n soort nog behouden.

Affijn, alles heeft z'n voors en z'n tegens. Ik blijf het sneu vinden dat het tijgertje is overleden.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:42

Naja, gelukkig. Een circusleven is ook niets.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:45

Jolliegirl schreef:
En ik ook.

Sorry, mag ik even lachen? Paarden leven nu ook in gevangenschap. En moeten ook kunsjes doen voor ons.
Moet je dan ook zielig vinden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:50

Lisann__ schreef:
Jolliegirl schreef:
En ik ook.

Sorry, mag ik even lachen? Paarden leven nu ook in gevangenschap. En moeten ook kunsjes doen voor ons.
Moet je dan ook zielig vinden.

_O-

Maar wel enorm sneu voor het diertje en voor de mensen die alle moeite gedaan hebben

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:16

Ook mijn 1e reactie was: Sneu, maar misschien wel beter voor 'm. Hele leven in kooien, nooit lekker rondrennen, misschien is die beter af zo.

Toch sneu.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:55

In de krant lees ik nu dat het tijgertje last had van verschillende dingen, longontsteking waterhoofd etc. Het beestje was dus helemaal niet goed onderzocht, ook las ik dat de moeder het tijgertje meerdere malen had gebeten, volgens mij waren dit gewoon tekens dat het tijgertje niet gezond was.. Erg sneu..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:56

Erg sneu dier is waarschijnlijk onnodig lang in leven gehouden :n

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:03

Liever een leven in gevangenschap dan vermoord worden door een jager of iemand die hun habitat vernietigen :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:20

Jolliegirl schreef:
Een tijger hoor in een woud te rennen... Niet in een kooi.
prooien te jagen... En niet een homp vlees van het slachthuis te krijgej
op de savanne te stoeien met zn broertjes en zusjes... En niet te spelen in een kooi
jachtopvoeding te krijgen... inplaats van kunstjes te leren zodat wij, mensen, ons vermaken.
Laat zo'n bedreigde diersoort nou toch lekker in het wild... en niet in een circus of dierentuin...

Ik schaam mij er haast voor dat wij als mensen zo met dieren omgaan. Bah.
En nu geen appels met peren vergelijken dat het met paarden net zo is.

Tja als het in het wild zo goed en fijn voor ze was, waren ze geen bedreigde diersoort..
Waarom is het appels met peren vergelijken dat het met paarden net zo is?
Ik zie veel overeenkomsten.

Zit die da trouwens niet ook hier op bokt?