Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphna schreef:Dat Angela Merkel de multiculturele samenleving mislukt vind betekend niet dat ze er tegen is.
Zoals ze zelf aangaf is de multiculturele aanpak vanaf het begin af aan niet goed gegaan, omdat men er vanaf het begin vanuit ging dat de gast arbeiders terug zouden gaan. Een taal leren was om die redenen niet aan de orde, met de huidige problematiek ofwel de mislukking van dien.
Ik denk dat de Duitsers op een veel volwassenere manier omgaan met deze mislukking dan in Nederland.
jantergouw schreef:Volgens een recent onderzoek van de denktank van de Friedrich Ebert stichting gelooft meer dan een derde van de Duitsers dat de 16 miljoen immigranten alleen voor de uitkeringen naar Duitsland zijn gekomen. Een ongeveer even groot aantal mensen vindt dat Duitsland overspoeld wordt door buitenlanders. De denktank liet weten bezorgd te zijn over de zeer rechtse meningen van het Duitse volk. (ANP)
[/i]
Lees hele artikel
jantergouw schreef:Ook ik vind dat de multi-culti samenleving in Nederland mislukt is. Vele regeringen hebben de afgelopen tientallen jaren alleen maar de kop in het zand gestoken voor de problemen die overduidelijk steeds groter werden. Men vond in Den Haag dat Nederland multi-culti moest worden en als dat niet goedschiks ging, dan maar kwaadschiks.
Inmiddels is de stem van het volk zo massaal en sterk geworden, dat Den Haag hier niets meer tegenin kan brengen.
De politiek heeft Wilders en de PVV gemaakt!
Zij hebben iedere kritiek direct de kop ingedrukt onder het mom van racisme. Maar het volk laat zich de mond niet snoeren als ze iets echt na aan het hart ligt.
In heel Europa speelt momenteel hetzelfde, echt niet in Nederland alleen.
Wij waren alleen wat sneller met de constatering, zoals we wel vaker voorop gaan in de ontwikkelingen en trends.
Pentax schreef:Ik denk dat de nederlandse cultuur echt niet meer totaal terug gaat komen...
joostvangestel schreef:Pentax schreef:Ik denk dat de nederlandse cultuur echt niet meer totaal terug gaat komen...
Inderdaad, ik denk dat we niet helemaal teruggaan naar aardappelen met vlees en groenten.. Hoewel.. Aardappelen? Die hadden we vroeger helemaal niet, hutspot werd vroeger helemaal niet met aardappelen gemaakt.
Cultuur staat onder een continue verandering. En niet alle verandering is slecht. Dat we meerdere culturen naast elkaar hebben lopen is helemaal niet verkeerd, zolang iedereen zich maar aan de wetten houdt. En daar zit hem voor een groot deel de kneep. Ook wetten veranderen continu, omdat er gewoonweg nieuwe omstandigheden komen.
Zolang we maar goed begrijpen dat de wereldlijke wetten wel boven de kerkelijke wetten gelden voor wat strafrecht betreft, kan het probleem onder controle gehouden worden. In sommige gevallen zijn er mensen die stellen dat ze de wereldlijke wet moeten overtreden omdat hun kerkelijke wet dat hun gebiedt. Dat soort excuses moeten we gewoon niet toestaan worden.
Dus multicultureel? Zeker, graag zelfs, want het is een verrijking van onze samenleving. Onder voorwendsel van multiculturaliteit de wet overtreden? Nee, fout is fout. De dood heeft altijd een oorzaak.
Citaat:Nederlanders hebben al vele honderden jaren bepaalde gewoontes en eigenschappen, die laten ze zich niet afnemen in bestek van maar enkel jaren.
randalinpony schreef:En zodra ze dat doen, wordt de voedingsbodem voor het racisme dat al in mijn jeugd aanwezig was bij mensen op het platteland die notabene nog nooit een 'zwarte' hadden gezien, alleen maar groter.