Vanmiddag is voor de ogen van mijn jongste zoon van 12 het zoveelste slachtoffer gevallen bij ons op het spoor.
Hij staat samen met een meisje uit zijn klas bij het spoor te wachten en aangezien ons dorp aan een druk spoor ligt blijven de slagbomen vaak vrij lang dicht. Het meisje wil eigenlijk tussen de bomen door gaan en mijn zoon houdt haar tegen, op dat moment komt er een jongen aanfietsen die dat dus wel doet en voor hun ogen wordt hij gegrepen door de trein!
Mijn zoon kwam behoorlijk aangeslagen thuis en mijn gedachten gaan uit naar de ouders die dit vreselijk bericht straks te horen krijgen.
Toch ben ik ook trots op mijn zoon, omdat hij het meisje heeft tegengehouden en haar waarschijnlijk het leven heeft geredt.
DyMarvel
Geplaatst: 12-10-10 16:46
pff wat een verhaal. Ik snap dat je trots bent. Hopen dat je zoontje hier niets aan over houd
Espoir_
Geplaatst: 12-10-10 16:47
Ach wat verschrikkelijk!
Dat beeld zal hij nooit meer vergeten! Knap en goed van hem dat hij zijn klasgenootje tegen heeft gehouden!
wat vreselijk zeg, heel knap dat hij het meisje kon tegenhouden maar heel erg van die jongen. Hoop dat je zoon het een plekje kan geven, het is niet niks wat hij gezien heeft.
Galeobdolon
Geplaatst: 12-10-10 16:50
ik krijg er ook kippenvel van.. jezus wat een vreselijk beeld moet dat zijn. gelukkig kan hij heel erg trots op zichzelf wezen dat hij dat meisje heeft tegengehouden.
Oh, jeetje Dat meisje zal zich ook wel kapot geschrokken zijn. Heel goed van je zoon dat hij haar tegengehouden heeft... En wat een naar iets om mee te moeten maken.
Ik snap niet waarom mensen onder de spoorbomen doorgaan... Zó dom...
JoyceLa
Geplaatst: 12-10-10 16:52
Jeetje! Dat beeld zal hij voor altijd op zijn netvlies gebrand hebben... Vreselijk! Heel veel sterkte, en hopelijk kan hij het inderdaad een plekje geven..
Hou je zoon goed in de gaten. Schakel anders slachtofferhulp in. Kan een enorme impact op zo'n kind hebben.
Claudia78
Geplaatst: 12-10-10 16:53
O bah zeg, kreeg gewoon kippenvel bij het lezen van dit bericht. Ik word al broerd bij de gedachten dat mijn kleine meissie zoiets verschrikkelijks zal overkomen. Veel sterkte toegewenst ook voor je zoontje.
diana1
Geplaatst: 12-10-10 16:54
Wat een drama. Trots op jouw zoon mag je zeer zeker zijn! Hopelijk kan hij het drama dat hij na zijn dappere optreden heeft zien gebeuren verwerken. Sterkte daarbij.
TolineS
Geplaatst: 12-10-10 16:55
heeel erg voor je zoon en de omstanders om getuige te zijn van zoiets!! Enneh, vergeet dan ook de machinist van de trein niet!!! Ik als ex machiniste ging altijd met vrees op bepaalde altijd drukke overwegen af omdat daar altijd mensen overstaken !!! Sterkte voor alle partijen!!
astridelise
Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-10 16:57
Slimmerik dat doe ik ook. Hij wil er nu nog niet over praten, maar ik stuur vanavond naar zijn mentor een e-mail zodat hij voor morgen al op de hoogte is. Ik moet er niet aan denken als het meisje er wel tussendoor was gegaan.
Hij is gewoon een held. Vaak denken ze daarmee stoer te zijn maar gelukkig zag jou zoon de gevaren ervan in! Ik hoop dat hij het allemaal kan verwerken, ook dat meisje.
xKatjj
Geplaatst: 12-10-10 17:46
Oh wat erg ik hoorde zoiets toen ik op Arnhem aankwam vanuit Nijmegen, dat er geen treinen meer richting Nijmegen reden. Dat is dus hierom veel sterkte, vooral voor je zoon!
Jemig, dat lijkt me echt heel heftig om te zien. Hopelijk kan hij het verwerken. Sterkte ermee.
xxelviraxx
Geplaatst: 12-10-10 17:50
Verschrikkelijk. Ik vind het super goed van jou zoon dat hij zelf en het meisje niet zijn overgestoken. Goed dat hij haar tegen heeft gehouden! Ik hoop dat hij er niks aan overhoud. Sterkte voor de nabestaande van de jongen die is overleden.
melli_bel1
Geplaatst: 12-10-10 17:52
pff das nog best dichtbij ook, verschrikkelijk. Sterkte voor de nabestaande van het jongentje en voor je zoontje super dat hij dat meisje heeft tegen gehouden.
Nikky87
Geplaatst: 12-10-10 17:54
Wat verschrikkelijk, ik krijg er gewoon kippenvel van.
_Daniquee
Geplaatst: 12-10-10 17:55
Jeetje wat verschrikkelijk zeg. En goed van je zoontje, dat hij het meisje tegen heeft gehouden!
Hij heeft net het hele verhaal vertelt van wat hij gezien heeft. Heftig als je dat zo hoort, hij kon ook precies omschrijven hoe de jongen eruit zag en beseft nu pas wat hij gezien heeft. Hij durft vannacht niet in zijn eigen bed te slapen en komt lekker tussen mij en mijn man in liggen.