Opnieuw proces tegen Wilders. Aangeklaagd door imam Fawaz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Opnieuw proces tegen Wilders. Aangeklaagd door imam Fawaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 14:52

Het lijkt er op dat men een nieuwe tactiek ontwikkeld heeft. Wilders proberen arm te procederen.
Op de dag dat het Openbaar Ministerie vrijspraak heeft gevraagd voor groepsbelediging van Wilders in het huidige proces, heeft de radicale imam Fawaz alweer een nieuw proces aangespannen waar Wilders volgende week voor bij de rechtbank dient te verschijnen.
In Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten is Fawaz niet meer gewenst door zijn anti-Amerikaanse standpunten en sinds 1992 preekt hij in Nederland in de As-Soennah moskee. Dit is een van de Salafistische gebedscentra die de aandacht hebben van de AIVD.

Wilders opnieuw gedagvaard
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders is opnieuw gedagvaard. Imam Fawaz eist 55.000 euro schadevergoeding vanwege Fitna.

Hij moet volgende week woensdag voor de rechtbank in Den Haag verschijnen voor een civiele procedure.

Fawaz geldt als een van de meest conservatieve imams van Nederland. Hij is imam bij de Haagse salafistische As-Soennah moskee. Wilders heeft in zijn anti-koranfilm een fragment van een interview met Fawaz in Netwerk gebruikt. De imam liet al eerder weten dat hij vond dat zijn portretrecht is geschonden, dat Wilders onrechtmatig heeft gehandeld en dat hij in zijn goede naam en eer is aangetast.

In de lopende strafzaak tegen de PVV-leider oordeelde het openbaar ministerie (OM) vandaag dat personen die vinden dat ze schade hebben geleden door zijn uitspraken en in de strafzaak schadevergoeding eisen, niet-ontvankelijk moeten worden verklaard. Volgens het OM is niet vast te stellen dat zij inderdaad direct schade hebben geleden, zei officier van justitie Birgit van Roessel dinsdag voor de rechtbank in Amsterdam.

Lees verder >>>

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:53

Ze zijn hier echt helemaal van de ratten besnuffeld!!! Laat ze zich bezig houden met andere zaken. Criminelen hebben hier de vrije hand, kunnen doen wat ze willen want ze krijgen geen straf of worden niet opgepakt.
En iemand die voor zijn mening uit durft te komen wordt van alle kanten belaagd.
En het ergste is, de rechters zijn ook nog partijdig!!

Anoniem

Re: Opnieuw proces tegen Wilders. Aangeklaagd door imam Fawaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:58

Iemand die misbruik maakt van de vrijheid van meningsuiting, door anderen te beledigen en te kwetsen, overtreedt imo net zo goed de weg (balanceert sowieso op het randje). En kan dus idd vervolgd worden.
In reactie op jouw onderschrift: zeker wordt het gebruik van de vrijheid van meningsuiting geaccepteerd, alleen als dat ontaardt in het beledigen van mensen, is het niet meer acceptabel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:53

Tja wat moet ik hier nu opzeggen. Als ze denken dat er wat te halen valt...
Nouja de mensen moeten zich toch ergens mee bezig houden dusja waarom niet aan dit onzin gedoe.
Ik wordt er ontzettend moe van. Dat ze zich eens bezig gaan houden met de nuttige dingen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:55

Ik zou alle allochtone (99 procent is namelijk allochtoon) mannen die mij als vrouw discrimineren wel eens aan willen klagen. Dát is pas terecht. (bij wijze van spreken) Dit is imo gewoon misbruik maken van je positie. :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:00

Die Fawaz moet toch érgens zijn gelijk vandaan halen. Hij is nergens meer welkom en hier ook nog aangeklaagd.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:02

dom hoor van die radicale imam want hij bereikt maar 1 ding en dat is dat Wilders alsmaar populairder wordt want hij komt nu in een soort rol dat mensen medelijden en bewondering krijgen. Ze blijven Wilders in de kaart spelen. Ongelooflijk eigenlijk dat radicale mensen hier zoveel inbreng en mogelijkheden hebben. En dat allemaal van de belastingcentjes.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:04

Jade15 schreef:
dom hoor van die radicale imam want hij bereikt maar 1 ding en dat is dat Wilders alsmaar populairder wordt want hij komt nu in een soort rol dat mensen medelijden en bewondering krijgen. Ze blijven Wilders in de kaart spelen. Ongelooflijk eigenlijk dat radicale mensen hier zoveel inbreng en mogelijkheden hebben. En dat allemaal van de belastingcentjes.

Je kunt het zo zien inderdaad, maar misschien betekent dit wel gewoon dat Geert Wilders gelijk heeft wat betreft de radicale moslims?

Ik denk dat in ieder geval wel: je hoeft maar één woord over ze te zeggen en je krijgt vanalles en nog wat naar je hoofd. Zulke mensen handelen alleen maar naar gevoel = boos = platbombarderen (niet dat per se, maar je snapt wat ik bedoel). En dat is gewoon gevaarlijk. Met zulke mensen wil ik niet samenleven sorry. :)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:06

Nou ja deze man doet het via de legale weg. Platbombarderen heb ik nergens gezien maar ik denk dat je zeker een punt hebt.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:15

Klopt, dat absoluut. :j

Met platbombarderen doel ik vooral op de dreigingen die nu heersen voor frankrijk en duitsland (het westen in het algemeen kun je denk ik wel zeggen): dat zou zijn omdat er niet eervol genoeg met de islam om gegaan zou worden.

En zo hoor je wel vaker dergelijke verhalen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:47

Jade15 schreef:
Nou ja deze man doet het via de legale weg. Platbombarderen heb ik nergens gezien maar ik denk dat je zeker een punt hebt.

Nouja, dit is dezelfde man die adviseerde om homo's van een hoog gebouw af te gooien.

Ik ben daar echt een beetje door.... geïrriteerd :x

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:14

En radicale moslims mogen wel zeggen dat anders gelovige mensen honden zijn???
Waarom mogen zij wel wat zeggen en de anderen niet??

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:49

Als je hier de berichten lees, dan worden vrouwen gediscrimineerd door allochtonen, worden homo's van een flat gegooid, worden we binnenkort plat gebombardeerd, zijn wij Nederlanders ongelovige honden en hebben we ook nog burka's in Nederland met bommen onder hun jurk.
Wat een verschrikkelijk land is Nederland toch.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 04:50

zal ik die Fawaz eens aanklagen omdat ik niet van een flat wil worden gegooid :(
als je dat soort uitspraken op je naam hebt staan (die hij destijds verstopte achter vrijheid van geloof) dan heb je behoorlijk lef om nu Wilders aan te klagen -:(-

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 05:42

Hebben ze niks beters te doen, als iedere keer 1 iemand pakken op wat hij zegt?
Hij komt er net vandaan en zou nu alweer terug moeten?
Lekker zooitje is dat...
En dan zeker weer die jury die zo partijdig was en zijn eigen mening er tussen door gooit?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 06:48

ze zeggen altijd nederland is een vrij land maar zo vrij vind ik het niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:07

vrij land,mn r**t...........

of je het met wilders eens bent of niet,hiermee groeit zijn populariteit.....

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:55

Dit zijn nou de zaken waardoor zelfs de ogen van de grootste Wilders tegenstanders geopend worden.
Ik vind het jammer voor Wilders dat hij dit mee moet maken,maar voor de populariteit van de PVV is dit koren op de molen.
Laten ze nog maar een paar rechtszaken aanspannen en de PVV zal tot ongekende hoogte stijgen.
Objectief gezien is dit misbruik maken van rechtsmiddelen.
Dit is pas echt het aantasten van onze rechtsstaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:03

Dom van die vent hoor..
Zijn populariteit onder veel moslims zal hierdoor stijgen, maar hiermee krijgt hij ook ontzettend veel nederlandse tegenstanders, en dús weer meer verdeeldheid tussen allochtoon en autochtoon..
Snap niet helemaal wat hij hiermee probeert te bereiken.. Hij wil zijn gelijk halen? Beetje geld eraan verdienen? Maar wel met als gevolg dat die film weer vol in de aandacht komt en er weer heftige discussies en ruzies ontstaan..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:05

Die imam is een heilig boontje met zijn homo haat ed Tijd om dat soort types het land uit te zetten, wie zaait hier nou haat :+
Het word steeds gekker hier in nederland...

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:14

8nnemiek schreef:
Dom van die vent hoor..
Zijn populariteit onder veel moslims zal hierdoor stijgen, maar hiermee krijgt hij ook ontzettend veel nederlandse tegenstanders, en dús weer meer verdeeldheid tussen allochtoon en autochtoon..
Snap niet helemaal wat hij hiermee probeert te bereiken.. Hij wil zijn gelijk halen? Beetje geld eraan verdienen? Maar wel met als gevolg dat die film weer vol in de aandacht komt en er weer heftige discussies en ruzies ontstaan..

Bovendien is het een kansloze zaak.
Het portretrecht waar Fawaz aan refereert zal nooit door de rechter toegewezen worden.
Het is een Imam die zelf vaak in de publiciteit treedt, daarbij was het gebruik van zijn portret niet van commerciële aard.
Dit is puur bedoeld om Wilders arm te procederen. Een tactiek die vaak door hele grote bedrijven wordt gehanteerd.
Ook al hebben deze ongelijk, ze procederen net zolang tot de tegenstander geen geld meer heeft om door te gaan.
Gelukkig zal dit bij Wilders voorlopig niet het geval zijn daar deze beschikt over een paar Amerikaanse en Israëlische sponsors die een speciaal potje ter beschikking hebben voor dit soort rechtszaken. Zo wordt bijvoorbeeld de huidige advocaat van Wilders, Bram Moszkowicz , ook uit dit fonds betaald.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:11

Hmm, dit is weer echt niet-nieuws. Ik denk dat hij de kosten van Wilders maar moet betalen. Bestaat er in Nederland overigens geen equivalent van "vexatious litigation"? Goed, rechtzaakjes aangaan is beter dan bommen gooien, daar ben ik het 100,0% mee eens.

Maar als je ook ziet dat er zelfs een kort geding aangespannen wordt om de president van Indonesië te gaan arresteren, terwijl die man gewoon diplomatieke immuniteit geniet op staatsbezoek, moet je je afvragen of de rechtbank eens wat sneller moet zijn om eisen te weerleggen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:08

Ben ik helemaal met je eens, Joost. Onze wetgeving biedt nu eenmaal de mogelijkheid aan ieder individu om een meningsverschil met een ander door de rechter te laten toetsen. Zoals bij iedere regel of wet zijn er altijd mensen, instellingen of bedrijven die daar misbruik van maken.
Niet alleen Wilders heeft daarmee te maken nu, maar ook bijvoorbeeld milieudefensie en advocaten van migranten en asielzoekers maken ge(mis)bruik van de mogelijkheden die onze wetgeving op dat punt mogelijk maakt.
Ik ben er van overtuigd dat er ook mensen te vinden zijn die deze actie van Fawaz toejuichen en vinden dat Wilders niet genoeg voor de rechter gesleept kan worden.
Datzelfde geldt voor de milieuactivisten, asielzoekers of migranten.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 01:12

alex66 schreef:
zal ik die Fawaz eens aanklagen omdat ik niet van een flat wil worden gegooid :(
als je dat soort uitspraken op je naam hebt staan (die hij destijds verstopte achter vrijheid van geloof) dan heb je behoorlijk lef om nu Wilders aan te klagen -:(-

idd! wat een muggenzifterij

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 01:23

Ik vind het goed dat dit gebeurd.
En waarom geert wilders mag ook niet alles zeggen mensen beledigen enz. Dat doet ie wel en het word geaccepteerd.
Nou deze keer niet. Maar wat ik kan herinneren heeft wilders het andersom ook een keer gedaan. Omdat ze hem beledigden enz. Dan staat ie in zijn gelijk en nu dat het andersom is kan het niet en is het belachelijk. Nou ik hoop dat wilders verliest.