Volgend jaar Willem Alexander onze koning?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Volgend jaar Willem Alexander onze koning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:58

Wat denken jullie, treedt Beatrix af volgend jaar?

Ik kocht nl een postzegel en wat was die lelijk! :( Stond gewoon alleen een letter 1 op en over een paar maanden zouden we een prijsverhoging krijgen en kwam er een letter 2 op.

Zou dat zijn om de oude voorraad op te maken zodat er volgend jaar een Willem op de postzegel prijkt??

chocobroodje

Re: Volgend jaar Willem Alexander onze koning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:06

Nee dat is zodat ze niet telkens de zegels hoeven te veranderen als de prijzen stijgen (werd mij verteld op het post kantoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:09

Geloof ik niets van, want je moest toch gewoon steeds bijplakken? Dat moet je nu ook met de cijfers.

Is toch onze nationale trots het koningshuis op de zegel en zeker naar het buitenland? Al weer een traditie minder.....

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:11

Beatrix staat al tijden niet op alle postzegels...heel vaak andere rare plaatjes of crea uitingen...
De cijfers 1 en 2 moeten het makkelijker maken voor iedereen om postzegels te plakken. Hoe weet ik niet, ze zijn spuuglelijk, je moet nog nadenken over hoeveel te plakken en duurder worden ze toch iedere zoveel tijd...

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:14

Ik denk dat je de nieuwe postzegels een beetje verkeerd begrepen hebt. Postzegels met de aanduiding '1 Nederland' zijn voor lichte brieven in Nederland, die met '2 Nederland' zijn voor zware brieven in Nederland. Je hebt ook zegels met de aanduiding 1 of 2 waar Europa of Wereld onderstaat, deze zijn uiteraard voor buitenlandse post. De nieuwe zegels zijn er inderdaad om ervoor te zorgen dat je niet meer hoeft bij te plakken, als de prijs stijgt kun je gewoon je oude zegels blijven plakken, tot deze op zijn natuurlijk. En zo ver ik weet zijn er ook nog steeds zegels met de afbeelding van Beatrix te koop.

Link: http://www.tntpost.nl/voorthuis/postzeg ... en-cijfer/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:34

MonaLieske schreef:
Ik denk dat je de nieuwe postzegels een beetje verkeerd begrepen hebt. Postzegels met de aanduiding '1 Nederland' zijn voor lichte brieven in Nederland, die met '2 Nederland' zijn voor zware brieven in Nederland. Je hebt ook zegels met de aanduiding 1 of 2 waar Europa of Wereld onderstaat, deze zijn uiteraard voor buitenlandse post. De nieuwe zegels zijn er inderdaad om ervoor te zorgen dat je niet meer hoeft bij te plakken, als de prijs stijgt kun je gewoon je oude zegels blijven plakken, tot deze op zijn natuurlijk. En zo ver ik weet zijn er ook nog steeds zegels met de afbeelding van Beatrix te koop.

Link: http://www.tntpost.nl/voorthuis/postzeg ... en-cijfer/

Het meisje bij de Bruna snapt het dus zelf niet... :D zo legde ze mij het uit...ik schrok van die 1 en riep, kost hij 1 euro?????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:35

Ik moest wel even lachen om je beginpost :D
"Wordt W-A koning? want die postzegel is zo lelijk" _O-
Ik denk persoonlijk dat Beatrix nog wel een paar jaar op de troon blijft zitten. Ze is nog goed van gezondheid en heeft eerder al aangegeven dat ze wil dat W-A en Maxima van de kinderen genieten zonder extra verplichtingen dan degene die ze nu al hebben.
Maar toch heb ik wel het gevoel dat het binnen 5 jaar zover is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:36

Haha, nou volgens mij wordt het ook geen spetter op de zegel hoor... :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:38

Ze kunnen met photoshop heel veel tegenwoordig hoor O:)
en misschien mikken ze Maxima er ook nog op. Dat wordt dan wel flink puzzelen voor in zo'n klein vakje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:39

Ja als koningin.....wie weet... ;)

stunning

Zoals MonaLieske het zegt, klopt :j
Is ook makkelijker rekenen voor de mensen :+, 0,88 + 0,44 is moeilijker dan 2+1 :+.
Maar ik weet niet of Willem-Alexander volgend jaar al op de troon zit :P. Maar zeg nooit nooit :D

MonaLieske

Ik moet wel zeggen dat ik na het lezen van de titel de OP ook erg verrassend vond. :)) Ach ja, de postzegels zullen ons in ieder geval niet vertellen of ze nu wel of niet aftreedt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:40

Zijn we al zo dom geworden dan???

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:43

Nou niet iedereen :+, maar er zitten mensen tussen, wanneer je hun verteld dat er €1,76 op hun brief moet, ze hielig overtuigd zijn dat ze 3 postzegels moeten plakken :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:47

Imo is het gewoon een mooie manier voor tnt om "ongemerkt" de prijzen steeds weer te kunnen verhogen. _-:(

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:25

imd schreef:
Imo is het gewoon een mooie manier voor tnt om "ongemerkt" de prijzen steeds weer te kunnen verhogen. _-:(

klopt, en wat mij betreft hoeft Willem de overbodige niet op de troon. Van mij mogen ze de hele hap afschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:55

Ja, andere discussie, ben het daar wel mee eens, maar als ze gewoon van hun eigen beleggingen zouden leven en ook belasting betalen, dan mogen ze blijven....

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:22

Het is toch wel duidelijk dat post steeds duurder wordt? Er wordt ook immer steeds minder per post verstuurd, TNT heeft het zwaar te verduren.

Overigens betaalt het Koningshuis gewoon belasting volgens de maatregelen die voor de crisis genomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:10

Nee ze betalen geen belasting, ze staan boven de wet.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:09

In de begroting van Prinsjesdag is opgenomen dat de familie belasting gaat betalen. Ik neem aan dat Rutte-I dit ook overneemt.
Het lijkt me sterk als dit niet uitvoerbaar zou zijn, want waarom zou dit anders op Prinsjesdag genoemd zijn? Dat er wetswijzigingen nodig zijn is logisch.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 01:55

russel schreef:
Ja als koningin.....wie weet... ;)

Psssstt... ;) Altijd dan nog prinses. :P Als Willem-Alexander koning wordt dan blijft zij prinses. Kijk maar naar bv prins Claus en prins Bernhard :)

Maar ik denk idd ook wel dat dat nog wel gaat duren voordat de wisseling van de wacht plaatsvindt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 02:02

In het geval van een koning, wordt zijn vrouw wel degelijk koningin.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 02:56

Ze moeten gewoon dat hele koningshuis-gedoe afschaffen, kost een hoop geld en je hebt er geen drol aan...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:25

phormicola schreef:
In het geval van een koning, wordt zijn vrouw wel degelijk koningin.

Verrek, je hebt gelijk ja.
Sorry TS, mijn fout.

Het blijkt allemaal veel simpeler te zijn. Een regerend vorst van het vrouwelijk geslacht – een koningin dus – heet volgens de wet geen koningin, maar koning (m/v). En om de gemaal van de vrouwelijke koning ook nog eens koning te noemen, dat wordt natuurlijk te veel van het goede.

Daarom waren prins Bernhard en prins Claus prinsen-gemaal en wordt prinses Máxima geen prinses-gemalin, maar koningin.

Bron: http://nos.nl/artikel/123732-koningin-o ... malin.html

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:40

Adil18 schreef:
Ze moeten gewoon dat hele koningshuis-gedoe afschaffen, kost een hoop geld en je hebt er geen drol aan...

Een president kost net zoveel geld, alleen de poppetjes worden democratisch gekozen...

Legitieme argumenten tegen de monarchie zijn IMO vooral de ondemocratische troonsopvolging door vererving, maar die zie je haast nooit voorbij komen. Wel standaardreplieken die denk ik onjuist zijn, zoals dat een koningin nergens voor zou dienen.