Vrouw en drie kinderen omgekomen bij ongeval A59

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:46

http://www.nu.nl/binnenland/2346234/vrouw-en-drie-kinderen-omgekomen-bij-ongeval-a59.html

SPRANG-CAPELLE – Een vrouw en drie kinderen zijn vrijdagochtend om het leven gekomen door een ongeval op de A59 ter hoogte van Sprang-Capelle. Een vierde kind is zwaargewond met de traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht.
Ongeval A59Fotoserie Dat bevestigt een woordvoerster van de politie aan NU.nl. De personenauto van de slachtoffers raakte bij een botsing ingeklemd tussen twee vrachtwagens. Het ongeval gebeurde vrijdagochtend rond tien uur.

De identiteit van de slachtoffers is inmiddels bij de politie bekend. De kinderen zijn van verschillende gezinnen. De overleden bestuurster had één kind van zichzelf aan boord.

Een ooggetuige vertelt aan NU.nl dat de politie veel moeite heeft om de dodelijke slachtoffers uit de personenauto te halen.

Traumahelikopter

Het gewonde kind werd met een traumahelikopter afgevoerd en naar het ziekenhuis gebracht. Over zijn of haar toestand is nog niets duidelijk.

De personenauto raakte bij de botsing klem tussen de twee vrachtwagens. De A59 is in de richting van Den Bosch afgesloten. Rijkswaterstaat verwacht dat de weg vrijdagmiddag rond 16.00 uur weer open gaat.

Vreselijk, vorige week in Frankrijk ook al zo'n zelfde soort ongeluk...
We hadden op het werk al de discussie dat er eigenlijk een rijstrook zou moeten komen waar ALLEEN vrachtwagens moeten rijden.. Maar goed, dat betekend meer asfalt en een hoop extra geld.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:48

Ik hoorde het zojuist op de radio en ben er echt helemaal naar van!!!!!!!!!!!
Ik mag het niet zeggen, maar als dat mijn partner met m'n kinderen was, zou het voor mij niet meer hoeven :o |(

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:49

wat erg, heel veel sterkte voor de nabestaande
ik heb zelf ook al eens aan zitten denken dat er een aparte strook moet komen voor vrachtwagen
ik probeer ook altijd de situatie te ontwijken om tussen 2 in te rijden

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:50

Het is natuurlijk vreselijk naar allemaal.. maar vind het echt ook zo vreselijk dat die kindjes van verschillende gezinnen zijn...

@ Kentaro.. voor mij zou het dan ook niet meer hoeven denk ik.

edit: heb tegen mijn zin in de foto's bekeken op nu... maar die 4e foto wordt je echt misselijk van :\
Laatst bijgewerkt door __danielle__ op 01-10-10 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:50

Weet haast niet wat te zeggen. Dit is een nachtmerrie, vreselijk.....

Heel veel sterkte voor alle betrokkene!!!!

Echt vreselijk |(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:51

Vraag me heel erg af of zo'n strook voor alleen vrachtwagens zou werken?!?
Je moet die toch kruisen i.v.m. in- en uitvoegen en dat is een moment waarop het heel vaak fout gaat!! (mensen die op het laatste moment tussen een paar vrachtwagens door schieten om nog 'even' in of uit te voegen!)
Ik weet wel dat ik al nooit graag tussen 2 vrachtwagen rijd en probeer dat ook altijd te vermijden :P

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:51

vreselijk . ik hoorde ook net op de radio , toen ik mijn postronde liep .
Heel veel sterkte voor alle betrokkene.
Dat gezin dat in frankrijk is omgekomen dat woonde in mijn wijk . In dezelfde straat waar ik in woon . Dat oudste jongetje zwaaide altijd naar mij als ik de post in de bus gooide .

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:52

wat verschrikkelijk!
Je zou maar een telefoontje krijgen als ouder zijnde dat je kind omgekomen is..

en die foto's er is gewoon echt helemaal niks over van die auto!! Het 4e kind is voor mij een wonder hoe dat het overleefd kan hebben als je de foto's ziet.
Hoe kan zoiets toch gebeuren!

Heel veel sterkte voor de nabestaande

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:52

Vreselijk!!

Lijkt me zo erg!

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:53

bsh zeg.... ik heb ook zon hekel aan vrachtwagens.
Sterkte voor de nabestaande

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:54

Kentaro schreef:
Vraag me heel erg af of zo'n strook voor alleen vrachtwagens zou werken?!?
Je moet die toch kruisen i.v.m. in- en uitvoegen en dat is een moment waarop het heel vaak fout gaat!! (mensen die op het laatste moment tussen een paar vrachtwagens door schieten om nog 'even' in of uit te voegen!)

Ja.. dat ben ik met je eens.. maar vind wel dat je het wel erg vaak hoort hoor, een personenauto met vrachtwagen en toch vaak de personen in de personenauto die het niet na kunnen vertellen :n Zou toch een oplossing voor te vinden moeten zijn zou je zeggen?

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:55

Jeetje vreselijk!
Er is echt helemaal niets meer over van die auto, gewoon als een blikje in elkaar gedrukt! :n

Is de oorzaak bekend?
Een naderende stilstaande file?
Laatst bijgewerkt door Elisah1989 op 01-10-10 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:55

Drie kinderen uit verschillende gezinnen, verschrikkelijk.
Mijn gedachten gaan ook uit naar de mensen die daar moeten opruimen enz wat er daar is aangericht, ik hoop dat ze hulp krijgen.
Ook de familie van de slachtoffers, ik leef met ze mee

Zo zie je maar hoe belangrijk afstand houden is...
nathalie1988 schreef:
bsh zeg.... ik heb ook zon hekel aan vrachtwagens.
Sterkte voor de nabestaande

Sorry niet erg gepast imo deze man heeft het niet expres gedaan en zonder vrachtwagens hebben wij niets in de winkels liggen, niet generaliseren a.u.b.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:56

zo'n 10-15 jaar geleden is een kennis van me met haar 3 kinderen verongelukt....man en 1 kind bleven achter, ik zit hier gewoon weer een potje te huilen.

RIP

rowo

Re: Vrouw en drie kinderen omgekomen bij ongeval A59

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:57

Ik las het net op Telegraaf.nl. Echt zo vreselijk, krijg er helemaal de bibbers van. Helemaal van de foto's op nu.nl. Die vrouw en kinderen hebben geen schijn van kans gehad |(

Echt vreselijk voor alle nabestaanden. Al die mensen die slecht nieuws krijgen :\ Helaas weet ik hoe het is, na het verongelukken van mijn broertje afgelopen winter. Daardoor krijg ik nog extra de bibbers.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:58

Afschuwelijk... 1 van de ergste dingen je kunnen overkomen. Helaas blijft het wel gebeuren... :n

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:59

Jeetje, wordt echt stil van dit bericht...
Wat een vreselijk nieuws.. Heb de foto's gekeken, wat een wonder dat een van de kinderen nog in leven is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:00

Echwel schreef:
Mijn gedachten gaan ook uit naar de mensen die daar moeten opruimen enz wat er daar is aangericht, ik hoop dat ze hulp krijgen.

Die mensen worden idd ook vaak vergeten. Zoiets blijft op je netvlies gegrift staan volgens mij.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:01

Och verschrikkelijk dit... |( In en in triest... Die foto's, hoe kansloos ze geweest zijn... :\

Ik huiver ook altijd bij vrachtwagens.. Vind die dingen gewoon vreselijk eng, en dit bevestigt het ook maar weer..

Rowo.. :(:)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:04

oh bah wat naar! :(:).
vooral wanneer de kinderen niet van jezelf zijn. :\.
Sterkte voor alle familie leden van de kinderen en van de vrouw zelf! :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:04

Ja.. dat ben ik met je eens.. maar vind wel dat je het wel erg vaak hoort hoor, een personenauto met vrachtwagen en toch vaak de personen in de personenauto die het niet na kunnen vertellen :n Zou toch een oplossing voor te vinden moeten zijn zou je zeggen?[/quote]

Dat zou echt geweldig zijn als dat kon, maar ik ben bang dat zo'n 'uitvinding' er niet zal komen.... Het is natuurlijk te erg voor woorden zo'n ongeval, maar er komen véél meer mensen om bij ongelukken met auto/auto-motor-e.d!

Het is voor de inzittende misschien wel veel beter dat het in 1 x over was.... Je moet er toch niet aan denken dat ze vast waren komen te zitten en dat de auto misschien was uitgebrand ..............

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:06

allereerst heel veel sterkte gewenst voor de nabestaande.... wat een ellende zeg. 3 kleine onschuldige kindjes... en die vrouw natuurlijk niet te vergeten...

Baal er altijd ontzettend van als ik op het nieuws hoor dat er WEER een vrachtwagen bij betrokken is... ben zelf vrachtwagen chauffeur en het is de angst van elke chauffeur om iemand aan te rijden.. laat staan dood te rijden....

helaas beseffen nog lang niet alle weg gebruikers hoeveel remweg een geladen vrachtwagen nodig heeft.... en ja wij als vrachtwagen chauffeurs hebben het eigenlijk altijd gedaan volgens de omstanders.... ook al kon de chauffeur er misschien niets aan doen.....

verschrikkelijk ongeluk dit....

onley

vreselijk vreselijk als moeder van 2 kinderen wens je never en nooit dat dit je gebeurt,
Wat zijn er vandaag veel werelds ingestort van voorheen gelukkige gezinnen die nu compleet uit mekaar getrokken zijn.

en dan nog te zwijgen over die mensen wat dat hebben opgeruimd.

Heb er geen woorden voor en heb de tranen in me ogen staan
Laatst bijgewerkt door onley op 01-10-10 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheetahfan

Jeetje...
Dat is heel erg hard gegaan aan die foto's te zien...
Ze hadden geen schijn van kans :n

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:07

Kentaro schreef:
Het is voor de inzittende misschien wel veel beter dat het in 1 x over was.... Je moet er toch niet aan denken dat ze vast waren komen te zitten en dat de auto misschien was uitgebrand ..............

Tja of ze had het als enige overleefd en al die kinders niet. Zoiets is toch ook je grootste nachtmerrie?
T is en blijft vreselijk, wie er ook bleef leven, of wie er ook stief.