lekker park-eend eten

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

abeltje_xx

lekker park-eend eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 11:59

bron, metro:
http://www.metronieuws.nl/algemeen/op-e ... L4S1NiYSQ/

ik las he toevallig vanmorgen in de metro. een of andere imbeciel die in parken eenden grijpt en ze opeet. hij heeft zelfs een webblog warin hij uitlegd hoe je duiven kan vangen en het beste recept voor cavia uit de dierenwinkel! :x :r

hij vind het volledig normaal dat ie dit doet, haalt argumenten aan als oer-gevoel enzo.
hij geeft ook een valse naam op in het artikel en wil niet zeggen in welke parken hij het doet, zogenaamd omdat hij geen aandacht wil trekken ofzoiets. volgens mij wil hij gewoon niet opgepakt worden!!
oh en hij weet heel goed dat het illegaal is, maarja dan moet je natuurlijk goed opletten dat je niet gesnapt word. _-:(

Nieuw leven in Groningen! :)

Ragdollcat

Re: lekker park-eend eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:01

Ik heb het ook gelezen, ah er zijn er zat van in parken.

Deze dieren hebben het veel beter gehad dan dieren die gehouden worden voor het vlees. Maar ik vind het wel een vies idee ivm parasieten en wormen wat in wilde vogels zitten.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:03

Apart... Meer kan ik er niet van zeggen.
Hopelijk wordt ie een keer opgepakt hiervoor..

Niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan!

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:05

Hmm.. lastig. Ik ben zelf gek op eendenborst en gerookte duivenborst, en dat komt natuurlijk ook ergens vandaan.. Eendjes in het park hebben lekker rondgelopen, duifjes hebben rondgevlogen? Ik zou het zelf niet kunnen maar toch. Maar cavia eten.. Bah!

The advantage of a bad memory is that one enjoys several times the same good things for the first time

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 12:06

Citaat:
Ik heb het ook gelezen, ah er zijn er zat van in parken.

Deze dieren hebben het veel beter gehad dan dieren die gehouden worden voor het vlees. Maar ik vind het wel een vies idee ivm parasieten en wormen wat in wilde vogels zitten.

nou ik hoop dat ie er wat van krijgt!

ik stoor me er vooral heel erg aan over zijn nonchalante houding erover, ach er zijn er zoveel, ja maar ze hebben het zo goed, niemand zal ze missen.... en hoe makkelijk hij de wet opzij schuift om zelf een filetje te krijgen.

de reden dat er slachthuizen bestaan is zodat je weet dat je vlees netjes geslacht is. deze boerenkukel heeft geen toezicht. wie weet wat ie die arme beesten aandoet! zowieso stopt ie ze eerst in een zak ( vuilniszak, als ik het plaatje mag geloven) en dan in de auto ( oh, maar het beest mag z'n koppie eruit steken, wat diervriendelijk van die kerel :r ) en dan draait ie het thuis de nek om.

ik vind het dan ook een griezelige gedacht dat ie een blog heeft waarop ie anderen mensen tips geeft hoe dit ook te doen.

Nieuw leven in Groningen! :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:00

Ik heb het idd ook gelezen en dan die foto's van die half gevilde eend erbij, niet heel smakelijk op de vroege ochtend! :=

Er zijn idd zat eenden, dus wat dat betreft maakt het mij weinig uit, maar om dit zo te beschrijven in de Metro vind ik belachelijk. :=

Doe wel en zie niet om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:04

Ja, joh, je zal toch eens weten hoe een dier dood gaat......

Sja, het is apart idd, daarom zal het ook wel in de krant staan, ongewone dingen staan er meestal niet in, maar als ik erover nadenk vind ik het niet erger dan legbatterijen, vetgemeste slachtkalveren of kippen die 10 weken oud worden......

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:05

Naja als hij gewoon netjes die dieren 'vermoord' dan is het niet minder zielig als in slacht huizen. De kebab bij de turk van een schaap ( meestal is het koe, maar sommige hebben nog schaap) word ook de keel door gesneden. Omdat het halal geslacht moet worden...
Maja echt normaal is het niet en ook nog illegaal, dus ze mogen hem van mij pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:07

Zo zielig is de keel doorsijden ook niet, geloof ik hoor, als het beest maar snel dood is, maakt het mij niet uit eigenlijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:08

Ach. Het stukje vlees wat jij in de winkel koopt heeft een gruwelijker leven gehad dan de vrije eendjes in het park. Gruwelijk leven, kloterig vervoerd en netjes geslacht, of vrij leven, kloterig vervoerd en wie weet ook best netjes geslacht. Ik geloof dat ik wel zou weten wat ik zou kiezen.

De reden dat je het vies vind is omdat je het niet gewent bent...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:09

ik heb het toevallig ook gelezen (lees normaal nooit de metro).

Vind het eigenlijk best wel slim van die man, t vlees is een stuk lekkerder omdat het "echt" is en een stuk goedkoper.
Buiten dat hebben die eenden/duiven een goed leven gehad. Dat kan je over je kipfiletje echt niet zeggen!!

Niet dat ik het goed praat, want wat hij doet mag natuurlijk niet, stel je voor iedereen gaat het doen. Maar ik zou eerder bij hem mee-eten dan bij een gezin met een voordeelpak gehakt van de super (ik ben een vego)

Een ieder draagt bij aan andermans ontplooiing of vernietiging (Laing 1961)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:11

Naja ik denk dat als hij er gelukkig van word het gewoon moet blijven doen. Maar ik wil niet door het park lopen met me hond en hem dan daar aan de waterkant op zijn hurken een stuk eend af zien eten... Brrrr
Dat is dan pas vies

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:14

kabwan schreef:
Naja ik denk dat als hij er gelukkig van word het gewoon moet blijven doen. Maar ik wil niet door het park lopen met me hond en hem dan daar aan de waterkant op zijn hurken een stuk eend af zien eten... Brrrr
Dat is dan pas vies

hij is geen neandertaler, hij bakt ze eerst thuis hoor :P
omwille van de kinderen zal hij ze ook niet in het park slachten, dus dat zal je echt niet tegen komen.

Een ieder draagt bij aan andermans ontplooiing of vernietiging (Laing 1961)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:17

Nu, dan is het een beschaafde man, die kiest voor een verantwoord stukje vlees.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:20

Dat is heel ecologisch verantwoord eten..... ;)

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:25

Ik zie het probleem niet. Eenden die gehouden worden voor de consumptie hebben een rotleven tot ze doodgaan.
Eenden in parken hebben een lekker leventje. Daar komt bij dat er veel te veel eenden zijn in parken en dit is zo'n probleem dat ze soms gevangen worden om vernietigd te worden, maar ja, dat zetten ze niet in de krant...
Ik heb liever dat iemand een dier dood om op te eten dan puur om het doden.
Wat is er mis met een dier opeten, dat doen de meesten van ons toch?
Dat wij zover van de natuur staan dat we niet meer ons eigen voedsel kunnen doden, villen en bereiden, en alleen stukjes verpakt vlees willen kopen, is ons probleem. Dat een ander dat nog wel kan, is echt niet abnormaal.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:34

Lusitana schreef:
Ik zie het probleem niet. Eenden die gehouden worden voor de consumptie hebben een rotleven tot ze doodgaan.
Eenden in parken hebben een lekker leventje. Daar komt bij dat er veel te veel eenden zijn in parken en dit is zo'n probleem dat ze soms gevangen worden om vernietigd te worden, maar ja, dat zetten ze niet in de krant...
Ik heb liever dat iemand een dier dood om op te eten dan puur om het doden.
Wat is er mis met een dier opeten, dat doen de meesten van ons toch?
Dat wij zover van de natuur staan dat we niet meer ons eigen voedsel kunnen doden, villen en bereiden, en alleen stukjes verpakt vlees willen kopen, is ons probleem. Dat een ander dat nog wel kan, is echt niet abnormaal.

Helemaal mee-eens! Ik zie liever een dier gegeten worden die eerst een vrijleven heeft gehad, zonder kunstmatige groeihormonen, zonder verschrikkelijk transport, zonder eerst aan de poten opgehangen te worden en dan door een stroombad te gaan dan andersom.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:35

Voorop gesteld dat het natuurlijk niet hoort om eigenhandig wat parkeenden te hemelen vind ik het toch wel een briljant idee.
Er zijn er altijd binnen de kortste keren teveel en ik denk dat de gemeente niet zoveel vriendelijker te werk gaat als deze meneer.
Verder eet hij ze ook nog met smaak op.

Ik slacht mijn eigen gefokte haantjes ook zelf en daar eten we met smaak van.
Heel wat lekkerder als de kip uit de winkel, mijn kip is bijna rood van kleur inplaats van dat vieze witte vlees uit de winkel.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:43

Ik zie het probleem ook niet zo hoor? Wat is het verschil tussen een normale eend en een park-eend, de laatste heeft teminste nog een goed leven gehad en wordt op dezelfde manier gedood, pijnloos dus.

Each day's a gift, not a given right

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:47

Ik zie het eigenlijk gewoon als een alternatieve vorm van vissen, maar dan naar een eend in plaats van een lekker forelletje.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:48

Sizzle schreef:
Ik zie het eigenlijk gewoon als een alternatieve vorm van vissen, maar dan naar een eend in plaats van een lekker forelletje.

:)) _O- :))

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:01

Sizzle schreef:

Eens.

Overal waar ik ben, ben jij niet....

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:07

Maar ja, we moeten het natuurlijk niet met zijn allen gaan doen... Enne, laat m dan iig de mannetjes pakken want daar is een overschot van....

Vind het al met al toch vreemd. En draai het dier de nek om in het park, dan hoeft ie het trauma van in de zak met de kop eruit de auto in niet mee te maken: minder stress: lekkerder vlees!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:07

wat is er ilegaal aan t eten van eend en duif?
cavia is een delicatesse in peru en echt errug lekker
er staan vele rcepten op t w w web

Zomereczeem?
Equi-Protecta paardenlotion geeft verlichting!
http://www.equiprotecta.nl/dealeroverzicht

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:16

Pf nou dat trauma is hij zo vergeten zullen we maar zeggen :=
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Waarom niet? In Helmond, waar ik eerst woonde, waren na kerst de grachten ook aanzienlijk leger dan daarvoor :') Nou ja dat vulde zich wel weer aan tot een zware overbevolking.