Koran verbranden mag niet worden verboden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:00

Illusion, ben nu wel benieuwd naar jouw ervaringen met opdringerige Moslims. Zijn ze vergelijkbaar met de mijne?

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:01

slimmerik schreef:
verootjoo schreef:
Dit gebeurt dagelijks.... Incl. christenen die worden vervolgd, mishandeld etc. Dan wel niet in NL. Maar toch. Zie het alleen nooit in de krant staan :+



Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat zo duidelijk gebeurd en de pers de mond dicht houdt en vraag me dan ook af hoe jij dat zo zeker weet als het niet in de pers staat.

Maar vraag me af waarom je vindt dat het moet mogen en wat daarmee jouw boodschap dan zou zijn? Als je het niet doet om mensen te kwetsen.


Sja... als je in het midden-oosten christen bent, heb je toch echt een probleem. Dat is zwaar verboden daar. Uberhaupt als je geen moslim bent. Mensen die daar wonen en christen zijn, vluchten hierheen (europa). Mensen die niet gelovig zijn, vluchten hierheen. Er worden daar Bijbels verbrand voor het leven. Als je er voor uitkomt dat je christen bent, zit je zo in de gevangenis. Mijn vader komt al jaren in zulke landen, voor zijn werk en ziet dat met zijn eigen ogen gebeuren. Ik ken ook mensen die daar wonen. Ik ken ook mensen die gevlucht zijn vanwege geen vrijheid van het geloof.

Waarom komt dat niet in de pers... geen idee. Af en toe staat er wel een klein stukje over, maar het is geen wereldnieuws, zoals het verbranden van de Koran. Waarom dat verschil zo groot is, daar heb ik geen idee van.

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 23:02

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Ik denk omdat we allemaal wel weten dat de extreme moslims iets langere tenen hebben dan zélfs de meest fanatieke christenen.

Zoals ik je al vroeg, hoe zou jij reageren wanneer ik jou tot op het bot zou beledigen? Ik heb in eerdere topics al gemerkt dat jij dat ook niet zo tof vind als mensen dat bij jou doen. Waarom zouden Moslims dan wel rustig moeten blijven en beledigingen moeten negeren? Je doet het zelf immers ook niet.


Ze hoeven van mij ook niet rustig te blijven. Ik begrijp waar ze vandaan komen, en dat de koran zo diep in hun hart zit dat het wel als een persoonlijke belediging opgevat wordt. Ik begrijp dat heel goed. Maar ik hoef van mezelf echt geen begrip te hebben voor de extreem agressieve reactie op een niet zo belangrijke Predikant die een hoop heilige boeken in de fik steekt. Mijn punt: áls dat al voor zo'n heftige reactie zorgt.... wat staat er in de toekomst dan nog op de planning.

@ Bramasole: Ik vroeg me af wat je bedoelt wie de volgende is die aan de beurt is?
@ Slimmerik: Laten we maar niet over mijn opleidingsniveau gaan beginnen :+ Die is hoger dan jij blijkbaar denkt ;)
@ Ctjelief: Nergens op uit, echter interesseert dit onderwerp een hoop mensen, en dus is het interessant om een topic over te openen. En ik heb gelijk want een hoop mensen reageren. Maar jij mag van mij wel een topic openen over hoe gezellig en leuk het leven is, ik hou je niet tegen.

Illusion

Berichten: 2592
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:03

Heino schreef:
Illusion, ben nu wel benieuwd naar jouw ervaringen met opdringerige Moslims. Zijn ze vergelijkbaar met de mijne?


o.a. door deze reden die al genoemd is
Citaat:
Sja... als je in het midden-oosten christen bent, heb je toch echt een probleem. Dat is zwaar verboden daar. Uberhaupt als je geen moslim bent. Mensen die daar wonen en christen zijn, vluchten hierheen (europa). Mensen die niet gelovig zijn, vluchten hierheen. Er worden daar Bijbels verbrand voor het leven. Als je er voor uitkomt dat je christen bent, zit je zo in de gevangenis.

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 23:03

verootjoo schreef:
Waarom komt dat niet in de pers... geen idee. Af en toe staat er wel een klein stukje over, maar het is geen wereldnieuws, zoals het verbranden van de Koran. Waarom dat verschil zo groot is, daar heb ik geen idee van.


Omdat de christen daar niet zo'n groot probleem van maakt. Zouden ze dat massaal wel doen, dan zou het wereldnieuws zijn.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:04

christel1857 schreef:
extreem agressieve reactie

??

Illusion, ik vraag je om ervaringen en jij komt met ervaringen van anderen. Wat zijn JOUW ervaringen dan?

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:05

westerlingen zijn wat nuchterder denk ik. Wij zien het aan, halen onze schouders op, en gaan verder met de dag :+
christel1857 schreef:
verootjoo schreef:
Waarom komt dat niet in de pers... geen idee. Af en toe staat er wel een klein stukje over, maar het is geen wereldnieuws, zoals het verbranden van de Koran. Waarom dat verschil zo groot is, daar heb ik geen idee van.


Omdat de christen daar niet zo'n groot probleem van maakt. Zouden ze dat massaal wel doen, dan zou het wereldnieuws zijn.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:05

christel1857 schreef:
Omdat de christen daar niet zo'n groot probleem van maakt. Zouden ze dat massaal wel doen, dan zou het wereldnieuws zijn.

Of zijn Christenen minder groepsgezind en lijkt het protest daardoor niet zo massaal als het protest van Moslims, die doorgaans erg gemeenschapsgezind zijn?

Illusion

Berichten: 2592
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:06

nee jij vroeg naar het opdringen van geloof van moslims, en daar is dit een voorbeeld van.
ik heb nergens gezegt dat het hier bij mij op de hoek gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Illusion op 10-09-10 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 23:07

CtjeLief schreef:
Moslims-bashen! schijnt leuk te zijn tegenwoordig... En typisch is: TS klaagt over gebrek aan belangstelling over de bijbels, maar opent wel ZELF een topic over de koran... uh... :Z
Waar ben je dan op uit...?


Ik doe dat om te moslim-bashen, want dat vind ik gewoon kei en kei grappig. Gewoon voor de lol. Want ik heb namelijk veel plezier in generaliseren van iedereen. Vooral de moslims, ja die zijn echt super stom! Allemaal. :+

*sarcasm*

@Heino: Dat ligt er ook wel aan ten grondslag denk ik ja.

CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:07

Citaat:
@ Ctjelief: Nergens op uit, echter interesseert dit onderwerp een hoop mensen, en dus is het interessant om een topic over te openen. En ik heb gelijk want een hoop mensen reageren. Maar jij mag van mij wel een topic openen over hoe gezellig en leuk het leven is, ik hou je niet tegen.


Ik benadrukte alleen even de tegenstrijdigheid in je eigen posts.. meer niet :)

Teddy321

Berichten: 1067
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: 't Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:08

christel1857 schreef:
Bramasole schreef:
In de jaren '30 verbranden de Duitsers ook de boeken van de Joden, en je kan je af gaan vragen wie de volgende is die aan de beurt is...


Huh? Waar heb je het over? Leg uit :)

Weleens gehoord van "der Kristallnacht"Christel? Sla de boekjes ereens op na zou ik zeggen, of google even.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:10

christel1857 schreef:
@Heino: Dat ligt er ook wel aan ten grondslag denk ik ja.

Is het vergelijken van Christenen en Moslims dan wel eerlijk? Aangezien het twee zo ontzettend verschillende culturen zijn?

Illusion, dus alles wat in de media staat is waar, en is voor jou aanleiding om te verspreiden als feit zijnde?

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:11

Ts., gewoon een "zorg" hardop denkend.

verootjoo schreef:
Sja... als je in het midden-oosten christen bent, heb je toch echt een probleem.


Dat is waar, maar de situatie ligt iets gecompliceerder. Je hebt allerlei stromingen binnen de Islam. En binnen die stromingen heb je weer gematigde groeperingen en extremisten. Of je nou over een land als Syrië praat of over Iran, dat is een wezenlijk verschil. Hiernaast zijn veel landen in het midden-oosten dictaturen die zelf ook te maken hebben met extremisme. In deze hele discussie wordt Indonesië, het land met het meeste aantal Moslims, totaal buiten beschouwing gelaten. Indonesië is een democratie waar je prima een kerk kunt bouwen.

Je kan niet 1 mening over de Moslim wereld vormen.

Teddy321

Berichten: 1067
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: 't Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:12

Jongens, denk ff na, die predikant spoort toch niet, of is minimaal publiciteitsgeil??
Een van de geboden in de bijbel: "ge zult geen kwaad met kwaad vergelden". En wat doet deze man?
En is dan nog predikant ook!!

Illusion

Berichten: 2592
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:13

Heino, wie zegt dat dit in de media staat.. er vluchten niet voor niets zoveel niet-moslims uit die landen.

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 23:14

Zijn de culturen aan elkaar gelijk dan? Ik zie duidelijke verschillen hoor.

Ik zal even een recente quote plaatsen van Koning Hassan II van Marokko:

“Ik ben geen seculier staatshoofd, omdat vanaf het moment dat iemand moslim is, men niet seculier kan zijn. In feite zijn geen van de staatshoofden en regeringsleiders in de islamitische wereld — ik zeg niet alleen de Arabische wereld — staatshoofden van seculiere naties. En als ze beweren dat ze seculier willen worden, zeg ik dat ze niet langer meer moslims zijn. Omdat de islamitische wet sharia ons op de huid geschreven is, of men het nu wil of niet, zowel wat betreft publiek recht als in termen van het privaatrecht.”

Nou dat moet onze Beatrix niet zeggen over seculiere christenen hoor :Y)

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:24

christel1857 schreef:
Zijn de culturen aan elkaar gelijk dan? Ik zie duidelijke verschillen hoor.

Ik zal even een recente quote plaatsen van Koning Hassan II van Marokko:

“Ik ben geen seculier staatshoofd, omdat vanaf het moment dat iemand moslim is, men niet seculier kan zijn. In feite zijn geen van de staatshoofden en regeringsleiders in de islamitische wereld — ik zeg niet alleen de Arabische wereld — staatshoofden van seculiere naties. En als ze beweren dat ze seculier willen worden, zeg ik dat ze niet langer meer moslims zijn. Omdat de islamitische wet sharia ons op de huid geschreven is, of men het nu wil of niet, zowel wat betreft publiek recht als in termen van het privaatrecht.”

Nou dat moet onze Beatrix niet zeggen over seculiere christenen hoor :Y)


Hassan (laten we hem even zo noemen) wordt binnen de Oema (wereld gemeenschap van Moslims) gezien als een ver familielid van de profeet Mohammed en als "geweten van de Islam". Zijn uitspraak is meer bedoelt als wenselijk streven dan dat het van realiteit getuigt. Voorbeelden hiervan zijn de Presidenten van Indonesië, Egypte en Syrië.

Over Trix gesproken, zij ziet heel duidelijk wat de scheiding tussen kerk en staat voor de regering van Nederland betekent.

21deees
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:26

Ik vind het de grootste onzin dat hij dit doen wil.. Zelfs Wilders die soms nog al extreem rechts uit de hoek kan komen vind het niet kunnen..
Je strijkt hiermee alle moslimse mensen over 1 kant en dat vind ik niet kunnen.. Moslims steken toch ook niet de bijbel in de fik..??

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:27

Teddy321 schreef:
Jongens, denk ff na, die predikant spoort toch niet, of is minimaal publiciteitsgeil??
Een van de geboden in de bijbel: "ge zult geen kwaad met kwaad vergelden". En wat doet deze man?
En is dan nog predikant ook!!



precies, het is gewoon haat zaaien en 15 minutes of fame.
Wat is het nut van Korans verbranden?

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 23:30

21deees schreef:
Ik vind het de grootste onzin dat hij dit doen wil.. Zelfs Wilders die soms nog al extreem rechts uit de hoek kan komen vind het niet kunnen..
Je strijkt hiermee alle moslimse mensen over 1 kant en dat vind ik niet kunnen.. Moslims steken toch ook niet de bijbel in de fik..??


In Maleisië zijn laatst meerdere kerken in de fik gestoken.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:30

Illusion schreef:
Heino, wie zegt dat dit in de media staat.. er vluchten niet voor niets zoveel niet-moslims uit die landen.

Waar heb jij het vandaan dan? En is wat diegene zegt dan meteen waarheid voor alle Moslims?

christel1857 schreef:
Zijn de culturen aan elkaar gelijk dan? Ik zie duidelijke verschillen hoor.

Dat vraag ik dus net aan je. Hoe kan je twee culturen die zo verschillen met elkaar vergelijken, en ze dezelfde standaarden/wenselijke reactie opleggen?

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:35

christel1857 schreef:
21deees schreef:
Ik vind het de grootste onzin dat hij dit doen wil.. Zelfs Wilders die soms nog al extreem rechts uit de hoek kan komen vind het niet kunnen..
Je strijkt hiermee alle moslimse mensen over 1 kant en dat vind ik niet kunnen.. Moslims steken toch ook niet de bijbel in de fik..??


In Maleisië zijn laatst meerdere kerken in de fik gestoken.



Misschien kunnen we op gaan noemen wie wat wanneer in de fik heeft gestoken?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:35

Je hebt een kerkje met 50 gelovigen en je zoekt naar meer.....
Die man moet de reclameprijs van 2010 krijgen

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 23:37

sarabande schreef:
Je hebt een kerkje met 50 gelovigen en je zoekt naar meer.....
Die man moet de reclameprijs van 2010 krijgen


:+ idd. Die man heeft last van aandacht tekort.