Koran verbranden mag niet worden verboden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 01:13

Ik vind een man die eenden en duiven in een park eet ook een non-event, maar toch staat dat bij de nieuwberichten.

CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:12

Ja klopt, maar jij klaagt erover, maar post volgens zelf dit bericht,, dus dat is erg tegenstrijdig, dat is wat men bedoelt en wat ik in een van de eerste pagina's ook probeerde aan te halen :)

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:15

Dit topic gaat niet over een dominee die de koran wil verbranden,
maar wel over de vraag of iemand, om het even wie,
het recht heeft om de koran (of de bijbel, of om het even welk 'heilig' boek) te verbranden.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:41

Afhankelijk van de lokale wetgeving mag dat wel of niet. In Nederland mag het, in de VS ook.

Zijn we klaar toch?

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:00

Is het niet het probleem dat tegenwoordig de pers/media probeert een mening te sturen.
Kijk idd naar het voorbeeld van wat al word aangegeven dat het verbranden van een koran de volle aandacht krijgt maar het verbranden van bijvoorbeeld een bijbel ergens op pagina 3 een klein stukje tekst krijgt in de krant.
Dit begint het zelfde te lijken wat voor 1940 in Duitsland ook begonnen is met de Joden, Een zondebok zoeken.
Hoelang speelt het probleem tussen de geloofsovertuigingen al niet en hoelang word er door bepaald mensen misbruik van gemaakt?
Ik noem maar als voorbeeld een dorpje ergens in het middenoosten waar een hoop "arme" mensen ineens allemaal een Amerikaanse vlaggen hebben die ze kunnen verbranden. terwijl ze naar verhouding niet veel geld hebben.
Het zijn maar bepaalde stromingen binnen de geloofsovertuigingen die misbruik maken van de geschriften om kwaad te kunnen doen.
Zo min mogelijk aandacht aan geven.

Teddy321

Berichten: 1067
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: 't Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:00

Nicolletje schreef:
christel1857 schreef:
Dan zou het wijs zijn van mij om haar die aandacht dus niet te geven. Zelfde geld voor de 'extreme' moslims waarvan een bepaalde reactie wordt verwacht, een reactie die ze als ze wijs waren niet zouden geven. Ze geven die dominee zijn zin. Dat is mijn kritiek op hun reactie. Als je dat wilt opvatten als bevooroordeeld tov Islam dan maak je meteen een discussie dood.

Ik kan het niet méér met je eens zijn dan dit.

niet??? Valt me tegen...........

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:50

Huh? Ik was het met haar eens. Misschien stond het er naar jouw mening raar?

Ik sla trouwens de krant net open en zie:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7642 ... buitenland

11 september zat ik in het vliegtuig (ja hoe verzin ik het?) maar er is, zoals ik begrepen heb, verder nooit meer zo'n koranverbranddag gekomen?
Veel bla bla voor niets dus eigenlijk.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:48

PascalB schreef:
Is het niet het probleem dat tegenwoordig de pers/media probeert een mening te sturen.
Kijk idd naar het voorbeeld van wat al word aangegeven dat het verbranden van een koran de volle aandacht krijgt maar het verbranden van bijvoorbeeld een bijbel ergens op pagina 3 een klein stukje tekst krijgt in de krant.
Dit begint het zelfde te lijken wat voor 1940 in Duitsland ook begonnen is met de Joden, Een zondebok zoeken.
Hoelang speelt het probleem tussen de geloofsovertuigingen al niet en hoelang word er door bepaald mensen misbruik van gemaakt?
Ik noem maar als voorbeeld een dorpje ergens in het middenoosten waar een hoop "arme" mensen ineens allemaal een Amerikaanse vlaggen hebben die ze kunnen verbranden. terwijl ze naar verhouding niet veel geld hebben.
Het zijn maar bepaalde stromingen binnen de geloofsovertuigingen die misbruik maken van de geschriften om kwaad te kunnen doen.
Zo min mogelijk aandacht aan geven.

Helemaal eens, helaas zien zo weinig mensen dit...

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 00:35

CtjeLief schreef:
Ja klopt, maar jij klaagt erover, maar post volgens zelf dit bericht,, dus dat is erg tegenstrijdig, dat is wat men bedoelt en wat ik in een van de eerste pagina's ook probeerde aan te halen :)


Ik maak een topic aan waar mensen hier over kunnen discussiëren want blijkbaar is er veel behoefte om hier over te praten aangezien topics die hier over gaan altijd snel lopen. Ik vind dit een goed platform. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat die dominee veel aandacht VERDIENT.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:18

Maar je gééft het hem wel door zo'n topic te openen.. Zonde dan om aandacht te geven aan iemand die het misschien niet eens verdient...

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:28

Heino schreef:
Maar je gééft het hem wel door zo'n topic te openen.. Zonde dan om aandacht te geven aan iemand die het misschien niet eens verdient...

Al eens eerder gezegd.
Dit topic gaat niet over de dominee,
wel over de vraag of je zgn. 'heilige' boeken mag verbranden.

Heino schreef:
(...) je lijkt me oprecht een slimme meid, maar tot die tijd ben je mijn gesprekspartner niet meer.

Als je dit soort beloftes maakt, moet je ze ook houden 8-) .
Wordt anders redelijk belachelijk.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:37

En naar aanleiding waarvan is dit topic dan, BigBen?
En ik geloof dat ik inhoudelijk niet op haar in ga in een discussie, dát bedoelde ik met geen gesprekspartner ;)

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 18:20

Heino schreef:
En naar aanleiding waarvan is dit topic dan, BigBen?
En ik geloof dat ik inhoudelijk niet op haar in ga in een discussie, dát bedoelde ik met geen gesprekspartner ;)


Idd ik wilde net zeggen, ik dacht dat ik jouw gesprekspartner niet meer was? Hou je daar dan ook aan...
Maargoed ik zal wel even ingaan op je post: Dit topic heeft als titel: Koran verbranden mag niet worden verboden. Dit topic gaat over de vraag of het verboden moet worden dat de koran wordt verbrand. Het is geopend naar aanleiding van de verschillende krantenberichten over de predikant in Amerika. Krijgt hij daarmee aandacht? Ja. Had hij aandacht gekregen als het niet in de kranten had gestaan? Nee.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:26

Christel,
Je had hier niet speciaal een topic over hoeven te openen, we hebben dat toch al besproken in de politieke topics, waarin jij ook actief bent.
Ik zie het nut van dit topic dan ook niet, en nu is het sowieso al achterhaald.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:32

Moderatoropmerking:
Het bespreken of een topic wel of niet nut en/of meerwaarde heeft is compleet off topic. Hierbij het verzoek om daarmee te stoppen en weer on topic te gaan.

Hermelientje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:25

Misschien tijd voor een slotje?

Het lijkt mij nogal moeilijk om hier on-topic te discussiëren.
Als zelfs de TS zegt dat het om een non-event gaat en het bovendien ook letterlijk een non-event bleek te zijn dan zou ik niet weten wat voor nieuws- of maatschappelijke waarde deze niet gebeurde gebeurtenis nog heeft. Verder was deze non-event ook niet verboden en heeft niemand geprobeerd het te verbieden dus wat valt er dan verder nog over te zeggen?

slokkie

Berichten: 1919
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:49

Ik geef de TS gelijk.
Je mag je eigen eigendom in de fik steken.
Of het je nieuwe mercedes, opel of je eigen (afbetaalde) huis is, dat recht heb je.
Het probleem rijst hier met de intentie van het event.
Ik heb bij wet het recht een einde maken aan het leven van mijn konijn, hond, kat, cavia of kip.
Maar er een event van maken door de media vroegtijdig op de hoogte te stellen voor meer bandbreedte en het op openbaar terrein praktiseren in meervoud voor publiek is provocatie en valt buiten het persoonlijk recht.

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 15:26

Ik heb een slotje gevraagd, het onderwerp is niet meer actueel :)