Koran verbranden mag niet worden verboden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 14:36

Heino schreef:
christel1857 schreef:
En hoe zit het eigenlijk met jou dan Heino? Waarin verschil jij van mij?

Ik veroordeel geen groepen mensen op basis van enkele gekken, kijk verder dan mijn neus lang is :)
Plus, ik acht me niet superieur aan andere culturen, maar besef dat mijn mening en gevoelens altijd gekleurd zullen zijn door mijn opvoeding, de omgeving waar ik opgegroeid ben etc. Jij daarentegen roept prachtige cultuurrelativitische dingen, om die culturen wat posts later alsnog te bashen. Practice what you preach.


Tjah, dat is dan jammer. Ik ben echter wel goed in staat om mijn mening los te zien van wat de politiek correcte reactie zou moeten zijn. Dat scheelt al een hoop. Ik kan hier wel neer gaan zetten wat de meest correcte houding ten opzichte van dit alles zou moeten zijn, maar ik heb bij bepaalde dingen ook nog zoiets als emotie.
@Bramasole: Ik zou niet weten in hoeverre ik op jouw post in moet gaan, behalve dat je feiten inderdaad kloppen en dat ik het grotendeels met je eens ben. Ik weet niet zo goed wat je van me wilt horen eigenlijk?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:37

sjonnie48 schreef:
ik ga niet telkens voorbeelden geven omdat veel mensen hier hun oogkleppen toch niet afzetten ,

Heb ik oogkleppen op, of jij een narrow minded vergrootglas voor je ogen?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:37

christel1857 schreef:
Ik ben echter wel goed in staat om mijn mening los te zien van wat de politiek correcte reactie zou moeten zijn.

En ik kan dat niet?

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 14:40

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Ik ben echter wel goed in staat om mijn mening los te zien van wat de politiek correcte reactie zou moeten zijn.

En ik kan dat niet?


Zeg ik dat?

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:40

christel1857 schreef:
Ik kan hier wel neer gaan zetten wat de meest correcte houding ten opzichte van dit alles zou moeten zijn, maar ik heb bij bepaalde dingen ook nog zoiets als emotie.

Ik denk dat het goed is dat je die emotie plaatst naast de werkelijke feiten. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken ;).

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 14:43

Bramasole schreef:
christel1857 schreef:
Ik kan hier wel neer gaan zetten wat de meest correcte houding ten opzichte van dit alles zou moeten zijn, maar ik heb bij bepaalde dingen ook nog zoiets als emotie.

Ik denk dat het goed is dat je die emotie plaatst naast de werkelijke feiten. Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken ;).


Ik denk dat het goed is dat iedereen gewoon mag zeggen wat ie zelf wil zeggen. En dan mag iedereen daar op reageren.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:45

christel1857 schreef:
Zeg ik dat?

Geen idee, daarom vraag ik het je ;)

Christel, waarom móet je altijd alles zeggen wat je denkt en vindt? Ik heb zo ook weleens mijn gedachten over bepaalde zaken, maar die houd ik soms ook maar wijs voor me. Het is een recht, vrijheid van meningsuiting, geen plicht..

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 14:48

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Zeg ik dat?

Geen idee, daarom vraag ik het je ;)

Christel, waarom móet je altijd alles zeggen wat je denkt en vindt? Ik heb zo ook weleens mijn gedachten over bepaalde zaken, maar die houd ik soms ook maar wijs voor me. Het is een recht, vrijheid van meningsuiting, geen plicht..


Die vraag kan ik ook aan jou stellen, met name over het feit dat je altijd iedere kans aangrijpt om andere bokkers te beoordelen op hun discussietechnieken. Vind je het heel erg dat ik hier niet verder op in ga? Volgens mij gaat dit namelijk nergens naartoe.

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:49

christel1857 schreef:
Ik denk dat het goed is dat iedereen gewoon mag zeggen wat ie zelf wil zeggen. En dan mag iedereen daar op reageren.


Dan komen we terug op wat Heino schreef:
Heino schreef:
Even hypothetisch: ik (als zielig figuur) noem jou een domme kortzichtige ho*r die geen flauw idee heeft waar ze over discussieërt. Hoe zou jij reageren wanneer ik dat zou menen?


Onder dat mom kun je wel van alles gaan roepen, ook onwaarheden. Schiet niet echt op toch?

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 14:54

Bramasole schreef:
christel1857 schreef:
Ik denk dat het goed is dat iedereen gewoon mag zeggen wat ie zelf wil zeggen. En dan mag iedereen daar op reageren.


Dan komen we terug op wat Heino schreef:
Heino schreef:
Even hypothetisch: ik (als zielig figuur) noem jou een domme kortzichtige ho*r die geen flauw idee heeft waar ze over discussieërt. Hoe zou jij reageren wanneer ik dat zou menen?


Onder dat mom kun je wel van alles gaan roepen, ook onwaarheden. Schiet niet echt op toch?


Ik begrijp je punt. Maar ik vind nog steeds dat ik gelijk heb, sorry. Overigens als heino dat zou zeggen met als doel mij te provoceren, aandacht te zoeken, kortom met als doel om een felle reactie uit te lokken. Dan zou het wijs zijn van mij om haar die aandacht dus niet te geven. Zelfde geld voor de 'extreme' moslims waarvan een bepaalde reactie wordt verwacht, een reactie die ze als ze wijs waren niet zouden geven. Ze geven die dominee zijn zin. Dat is mijn kritiek op hun reactie. Als je dat wilt opvatten als bevooroordeeld tov Islam dan maak je meteen een discussie dood.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:58

Ik vind gewoon dat iedereen ieder ander in zijn waarde moet laten, en eerst moet kijken of ze de rotte appels ergens tussen uit kunnen pikken voordat ze een hele groepering van personen in een hokje stoppen.

Mensen moet je in hun waarde laten, laten geloven waar ze in willen geloven, zolang ze er een ander niet mee kwetsen.

En wat betrefd over de koran in de fik steken?? Ik zie daar het nut niet van in. probeer eerst eens de rotte appels eruit te pakken voordat je iets gaat uitlokken.

Het geloof is voor ieder apart, en iedereen heeft ook een andere interpretering over het geloof, iedereen ziet het anders..

En wat mij betrefd? ik maak me er totaal niet druk om, en zie het gehele nut hier niet van in.

slokkie

Berichten: 1919
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:34

Bramasole schreef:
Illusion schreef:
hoezo fatsoen? waarom zou je een koran niet mogen verbranden?
kijk, dat je daar luid en duidelijk tegen de pers gaat vertellen, vind ik wat anders.


Kijk en dat is nou het grote probleem (naar mijn inziens) vandaag de dag. Het gaat allemaal om fatsoen, respect en omgangsnormen. Daar is toch wat we allemaal als mens willen. De koran verbranden is een statement, heeft niets met "een lekker vuurtje fikken omdat we geen geld voor hout hebben" te maken.

De ware moslim zou zijn Koran onmiddellijk schenken aan het vuur als het nodig was voor het vergroten van de overlevingskans van de mensen die hem dierbaar zijn.
En Allah zou hem belonen voor zijn onzelfzuchtige daad.
Dat zeggende ben ik in het bezit van een vererfde mein kampf.
Geschreven door een man die direct verantwoordelijk is voor het decimeren van mijn voorvaderen.
En alleen al bij het idee dat iemand dit boek achteloos in het vuur zou gooien, louter uit baldadigheid of om een reactie te ontfutselen, brengt mij tot woede.
Het is niet het lor van een boek dat verbrand wordt maar de ontkenning van de ideologie er achter.
Met die intentie vind ik het begrijpelijk dat er tegen gedemonstreerd wordt.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:48

christel1857 schreef:
Die vraag kan ik ook aan jou stellen, met name over het feit dat je altijd iedere kans aangrijpt om andere bokkers te beoordelen op hun discussietechnieken. Vind je het heel erg dat ik hier niet verder op in ga? Volgens mij gaat dit namelijk nergens naartoe.

Waarom val je mij nu persoonlijk aan, nu ik kritische vragen aan je stel?
Overigens reageer je nu zelf ook behoorlijk fel op ingebeelde aantijgingen van mijn kant.. Ik dacht dat dat niet verstandig was? Moslims moeten kritiek op hen immers ook negeren... Maar zelf kan je het blijkbaar ook niet.

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:30

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Die vraag kan ik ook aan jou stellen, met name over het feit dat je altijd iedere kans aangrijpt om andere bokkers te beoordelen op hun discussietechnieken. Vind je het heel erg dat ik hier niet verder op in ga? Volgens mij gaat dit namelijk nergens naartoe.

Waarom val je mij nu persoonlijk aan, nu ik kritische vragen aan je stel?
Overigens reageer je nu zelf ook behoorlijk fel op ingebeelde aantijgingen van mijn kant.. Ik dacht dat dat niet verstandig was? Moslims moeten kritiek op hen immers ook negeren... Maar zelf kan je het blijkbaar ook niet.


Hoezo? Ik reageer toch helemaal niet boos. Ik trek alleen een conclusie op basis van jouw posts, en ik stel je dezelfde vraag terug. Dit is totaal geen persoonlijke reactie, slechts een constatering over de onderwerpen waar jij op in gaat. En dat is meestal een andere bokker die in jouw ogen aan het discrimineren/generaliseren is. Op die posts reageer jij blijkbaar heel graag. Ik zie dat, en ik zeg dat tegen je. Dat wil niet zeggen dat ik nu helemaal pissig achter de pc zit haha :P

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:35

Sure Christel, vind je dan werkelijk dat ik iedere kans aangrijp om andere te beoordelen op hun discussietechnieken? De hoop om een aantal Bokkers discussievaardigheden bij te brengen heb ik allang opgegeven. Dus dat is een onzinnig verwijt dat je me nu maakt.

Los daarvan kan ik op basis van berichtgeschiedenis stellen dat jij degene bent die zich voornamelijk in politiek/geloofgetinte topics aanwezig is, niet ik :) Maar als jij de feiten graag anders ziet, doe je ding, het zal je alleen niet echt verder helpen in het leven.

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:41

Ja ik vind dat een interessant onderwerp, dus? Welke conclusie kun je daar verder nog uit trekken dan. :)
Heb je overigens wel eens je eigen bericht geschiedenis bekeken?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:23

Weet je, jij bent mijn tijd niet waard ;) Je doet alles waar je je bij anderen zo verschrikkelijk aan stoort. Iets met pot en ketel, nog nooit zo van toepassing geweest op Bokt als op jou.
Veel plezier met je naieve brilletje. Ik heb het vertrouwen dat je die op een gegeven moment vanzelf af zal zetten, je lijkt me oprecht een slimme meid, maar tot die tijd ben je mijn gesprekspartner niet meer.

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 23:26

Dat is prima :)

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 00:53

christel1857 schreef:
Dan zou het wijs zijn van mij om haar die aandacht dus niet te geven. Zelfde geld voor de 'extreme' moslims waarvan een bepaalde reactie wordt verwacht, een reactie die ze als ze wijs waren niet zouden geven. Ze geven die dominee zijn zin. Dat is mijn kritiek op hun reactie. Als je dat wilt opvatten als bevooroordeeld tov Islam dan maak je meteen een discussie dood.

Ik kan het niet méér met je eens zijn dan dit.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:30

christel1857 schreef:
Ik begrijp je punt. Maar ik vind nog steeds dat ik gelijk heb, sorry. Overigens als heino dat zou zeggen met als doel mij te provoceren, aandacht te zoeken, kortom met als doel om een felle reactie uit te lokken. Dan zou het wijs zijn van mij om haar die aandacht dus niet te geven. Zelfde geld voor de 'extreme' moslims waarvan een bepaalde reactie wordt verwacht, een reactie die ze als ze wijs waren niet zouden geven. Ze geven die dominee zijn zin. Dat is mijn kritiek op hun reactie. Als je dat wilt opvatten als bevooroordeeld tov Islam dan maak je meteen een discussie dood.


Correct me if i'm wrong, ik heb er net naarstig naar gegoogled, maar volgens mij zijn een groot gedeelte van de moslims wijselijk aan het zwijgen.

Iran, Afghanistan, enkele andere landen in het midden oosten die hebben gereageerd ja. Maar die verkeren al veel langer op gespannen voet met de VS/het westen en dat heeft allerlei historische en politiek-economische oorzaken.

En in principe heb je gelijk hoor. Tuurlijk mag je een boek verbranden. Dat is ieders vrijheid. Net zoals ze bijbels mogen versnipperen in Saoudi Arabie. En mede daarom vinden wij hen stom en loopt Wilders hier te roepen dat ze gestopt moeten worden.
En als wij Korans verbranden dan moeten wij niet verbaasd zijn als de islamieten ons niet zo lief vinden en gaan roepen dat wij gestopt moeten worden.
Dus ja, het mag. Provoceren mag. Maar dan niet klagen als iemand een keer reageert.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:47

Waves schreef:
Dus ja, het mag. Provoceren mag. Maar dan niet klagen als iemand een keer reageert.

Mee eens.

Mij interesseert de vraag waarom het feit dat één of andere idiote dominee
dreigt met een koranverbranding, wereldnieuws is geworden.

Dat is een non-event, dat in principe zelfs een regionale krant niet haalt.
Waarom is het dan wereldwijd voorpaginanieuws geworden ?

Kom je bij de rol van de ultra rechtse, ultra republikeinse,
ultra conservatieve media in de States, met Fox News op kop.
Die hebben dit item op alle mogelijke manieren gepusht,
met als enige bedoeling president Obama in moeilijkheden te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:34

Wij hadden het er eergister over met ANW, of het mag. Maar dan hadden we als voorbeeld de bijbel, mijn leraar vroeg; Zou ik op dit moment nu, een bijbel in de klas mogen verbranden? Nou de bijdehandte opmerking van; Nee dat mag niet want je mag geen vuur gebruiken in de school kwam gelijk voorbij :').
Maar het mag dus wel. Het is niet verstandig maar wettelijk gezien mag het gewoon dacht ik..

Ik snap enkel niet waarom je 't zou verbranden.. die gedachte er achter, sja. Ik heb ook niks met de koran, prima, blijf er gewoon lekker uit de buurt. Beetje triest om ze te verbranden, vind ik.

christel1857

Berichten: 1456
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 01:31

BigBen schreef:
Waves schreef:
Dus ja, het mag. Provoceren mag. Maar dan niet klagen als iemand een keer reageert.

Mee eens.

Mij interesseert de vraag waarom het feit dat één of andere idiote dominee
dreigt met een koranverbranding, wereldnieuws is geworden.

Dat is een non-event, dat in principe zelfs een regionale krant niet haalt.
Waarom is het dan wereldwijd voorpaginanieuws geworden ?

Kom je bij de rol van de ultra rechtse, ultra republikeinse,
ultra conservatieve media in de States, met Fox News op kop.
Die hebben dit item op alle mogelijke manieren gepusht,
met als enige bedoeling president Obama in moeilijkheden te brengen.


Ik verbaas me ook over de media aandacht die deze man krijgt. Het is inderdaad een non-event.

Hermelientje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:24

christel1857 schreef:
Ik verbaas me ook over de media aandacht die deze man krijgt. Het is inderdaad een non-event.



En daarom heb je er maar een Bokttopic voor geopend. :x

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:50

Ja, dat is inderdaad een beetje gek; eerst een topic openen en dan zeggen dat het een non-event is. Zo werk je namelijk zelf aan de vermedialisering van zo iemand mee.
Wanneer je vindt dat hij geen aandacht verdient, dan moet je hem dat ook niet geven!