Koran verbranden mag niet worden verboden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:34

verootjoo schreef:
dat heb ik wel gelezen hoor := En ik weet ook dat er verschillende stromingen zijn. En het zijn júist de extremisten die zelf Bijbels verbranden die nu hun mond opentrekken. Van de indonesiërs hoor je doorgaans niet zoveel :) En idd, daar kun je gewoon een kerk bouwen :j


Met deze post geef je zelf al aan dat het probleem ligt bij Moslim extremisten net zoals dat ook voorkomt bij het Christendom en het Hindoeïsme. Indonesië is het land met de meeste aantal Moslims en daar wordt vanuit de democratische regering wel hard opgetreden tegen extremisten.

Denk maar aan de bomaanslag in Bali en hoe de regering daarmee omging.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 11-09-10 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:34

Vala schreef:
....schiet mij maar lek...


Inderdaad...Want je weet echt niet waar het om gaat..meer oordelen van horen zeggen.

Zoek eerst eens op waar die verbouwing ligt en of het wel een moskee(t) is. :+

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:39

Nou dan schiet je mij toch lekker lek? Ik ben niet gek en kan ook lezen maar wie weet ben jij een stuk intelligenter, kan best hoor.
Cultureel centrum of wat dan ook, ik vind het daar niet kunnen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:51

Men is pissig dat het Zionistische "Joden"- hart van Wallstreet geraakt is.
Eerst door Ground Zero en daarna door de Bankcrisis wat hun eigen schuld was.

Dus nu moet er een zondebok gezocht worden en zie je een herhaling van eind 1930 maar dan net andersom.

Met als gevolg dat de Wereld over elkaar heen valt met China als lachende derde. :D

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:52

Ik vind het een belachelijk idee van die man, maar geweld (tegen hem) mag wat mij betreft nooit goedgepraat worden.
Ook vind ik het nu al een overtrokken reactie dat ze vlaggen verbranden. En daarop moet worden gereageerd met ach we kopen wel een nieuwe.
Waarom kan men dan die dominee ook niet links laten liggen, dan bereikt hij lekker niks.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:56

Vala schreef:
Maar welke idioot bedenkt dat er een moskee moet komen op Ground Zero? Vergeving en tolerantie oke maar het moet altijd weer overdreven worden... Kan het niet gewoon ieder jaar keurig herdacht worden met een mooi monument. Nee, er moet een moskee komen....schiet mij maar lek...



Die komt niet op Ground Zero maar een paar km ervan af.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:58

Alet74 schreef:
Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat Heino het vermogen heeft om ook kritisch naar zichzelf te kijken.
En niet alleen met haar eigen 'normen en waarden' in het achterhoofd naar andere mensen kijkt, maar ook het vermogen heeft zich te verplaatsen in die andere mensen.

En voor wat betreft het topic: ik vind het onrespectvol en zwaar belachelijk dat notabene een dominee het idee in zijn hoofd haalt om Korans te gaan verbranden. Als ik Moslim zou zijn, zou ik daar ook heel erg boos en verdrietig van worden. Dat soort dingen doe je namelijk niet. Dit is bewust provoceren.
Ik krijg eigenlijk ook een beetje een vieze smaak in mijn mond van dit topic, omdat het achterliggende doel wat ik erbij vermoed, me een beetje misselijk maakt. Gevalletje plaatsvervangende schaamte.


Hélemaal het met je eens. Haal dit topic ook bij deze uit "mijn berichten". :wave:

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:04

christel1857 schreef:
Ja dus? Wat voor jou een heilig boek is, hoeft dat voor mij niet te zijn. Ik zie niet in waarom ik niet iets zou mogen verbranden wat voor mij geen enkele waarde heeft.


Vreemd. Een paar dagen geleden zei je nog dat je jezelf niet meer recht in de ogen zou kunnen kijken als je iets draagt dat door anderen als onderdrukking ervaren wordt, en vond je het heel belangrijk om rekening te houden met die andere emoties. Maar nu interesseren de emoties van anderen je ineens helemaal niks meer? Is het niet eenvoudiger om er een soort van middenweg in te vinden die minder zwartwit is, minder alles of niets?

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:15

Waar ik dus zo om kan 'lachen' is dat al deze mensen eigelijk gewoon het oude testament uit de bijbel verbranden.... want grotendeels is de koran gewoon precies dat. De extreem christenen zijn dus net zo goed hun eigen boek aan het verbranden. Wat veel mensen niet lijken te snappen is dat elke 'bijbel' als over zoiets bestaat gewoon precies hetzelfde boek is waaruit elk religie zijn eigen delen heeft gehaalt. Lees maar eens Leviticus door of Deuteronomy en je schrikt je wild over wat je eigelijk behoort te doen als een goed christen/katoliek/moslim. Nog erger is dat de bijbel zichzelf op zoveel plekken tegenspreekt.... Het leek mij ooit leuk om een stel rechtelijke leerlingen een proces te laten doen nadehand van regels uit de bijbel om zo te laten zien dat je het allemaal niet te serieus moet nemen en dat het boek slechts een symbool uit een hele andere tijdsgeest als nu.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:15

christel1857 schreef:
En hoe zit het eigenlijk met jou dan Heino? Waarin verschil jij van mij?

Ik veroordeel geen groepen mensen op basis van enkele gekken, kijk verder dan mijn neus lang is :)
Plus, ik acht me niet superieur aan andere culturen, maar besef dat mijn mening en gevoelens altijd gekleurd zullen zijn door mijn opvoeding, de omgeving waar ik opgegroeid ben etc. Jij daarentegen roept prachtige cultuurrelativitische dingen, om die culturen wat posts later alsnog te bashen. Practice what you preach.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:57

Ik reageer alleen even op de OP:

Het slaat nergens op. Het verbranden van de Koran heeft niets te maken met de slachtoffers. Dat is appels met peren vergelijken.
Zodoende ben ik tegen, want ik ben tegen alles wat nergens op slaat, nog afgezien van het feit dat het compleet respectloos is.

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:05

Ja van mij mag je prima een Koran verbranden. Of een bijbel. Of een groot paardenboek :P
Ik heb hier een meter achter me een Koran liggen en als ik die wil verbranden, who cares.
Het verschil zit hem in de aandacht vragen van 'Kijk ik ga lekker een Koran verbranden! Puh!', het is de gedachte achter de Koran verbranding die ik niet vind kunnen. Van alle uitgegeven Korans zullen er vast een berg gesneuveld zijn en geen haan die er naar kraait, maar op zo'n manier vind ik het gewoon kinderachtig.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:20

Benfan schreef:
Waar ik dus zo om kan 'lachen' is dat al deze mensen eigelijk gewoon het oude testament uit de bijbel verbranden.... want grotendeels is de koran gewoon precies dat. De extreem christenen zijn dus net zo goed hun eigen boek aan het verbranden. .


De meesten weten niks over geloof...als je geestelijkesteun zoekt ga je toch blowen. :D

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:25

volgens mij was de koranverbranding een reactie op dat er een moskee zou komen bij ground zero.
Ik vindt dat idee van een moskee op die plek provocerend,de koranverbranding vind ik ook provocerend....beiden kunnen niet vind ik...

Elin_

Berichten: 9652
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:28

Nee idd.
Want als moslims de bijbel verbrand dan zijn alle christenen ook boos.
.... Vind het onrespectvol :n En zeker niet kunnen.
Tuurlijk mag je alles verbranden wat je wilt maar de gedachte erachter is erg... en kan echt niet!


Vragen om problemen... Helaas dat mensen weer zo ontzettend onrespectvol met elkaar om gaan!!

flamingoo
Berichten: 759
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:27

ik vind dat je de koran wel mag verbranden , maar dan gewoon in je eigen open haard ,
Hoewel moslims massaal bijbels en westerse vlaggen verbranden , daar hoor je geen westerling over
maar door het agresieve karakter en cultuur van islamieten , heeft het andersom wel gevolgen .

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: Koran verbranden mag niet worden verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:30

maar door het agressieve karakter van Islamieten? Sorry?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:36

sjonnie48 schreef:
Hoewel moslims massaal bijbels en westerse vlaggen verbranden , daar hoor je geen westerling over
maar door het agresieve karakter en cultuur van islamieten , heeft het andersom wel gevolgen .

Maar Madonna mag het dan weer niet :+
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _een_kruis

Enne, ben ook wel benieuwd naar dat zogenaamde agressieve karakter van Islamieten. Vertel, wat is precies de cultuur van Islamieten?

Amber2010
Berichten: 41
Geregistreerd: 07-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:03

Het is te gek voor woorden dat de wereld uit angst voor de reacties van de Islamitische gemeenschap iets onschuldigs als boeken verbranden wil verbieden...wat maakt het uit dat er een paar boeken in de fik gestoken worden?...steek een hele sporthal met bijbels in de brand en niemand zal zeuren...moslims hebben veels te lange tenen en moeten maar eens leren dat dit soort dingen gebeuren...door zo spatisch te reageren bevestigen ze het punt wat die dominee maakt...ze hebben een te kort lontje...dat is ook de reden waarom ze zo vlug naar geweld grijpen altijd...van mij mag die dominee net zoveel boeken in de fik steken als hij zin in heeft

xKnol

Berichten: 215
Geregistreerd: 06-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:10

Sorry maar laat die mensen de koran maar verbranden en schenk er geen aandacht aan. Dan houd het het snelst op (of niet, maar er zullen geen bewegingen gaan ontstaan). Je kunt gaan reageren op álle anti-moslim/koran berichten, maar zo wordt alleen maar een hatelijke sfeer gecreërd. Serieus, ik sta hier echt boven hoor. Ik vind het gewoon een of andere gek die zijn eigen geloof boven die van anderen plaatst en dus in mijn ogen zichzelf beter vind dan anderen. Aan dat soort mensen heb ik een hekel, en ik heb geen zin om daar energie aan te verspillen. Vind dat de media eigenlijk ook zo had moeten reageren, maarja, die maken er een sappig verhaal van en húp weer een conflict in Nederland.. Zo vermoeiend.. :Z

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:25

geerke schreef:
volgens mij was de koranverbranding een reactie op dat er een moskee zou komen bij ground zero.
Ik vindt dat idee van een moskee op die plek provocerend,de koranverbranding vind ik ook provocerend....beiden kunnen niet vind ik...


Volgens mij sla jij de spijker op zijn kop.
Ik vind de actie van het willen verbranden van zo'n stapel Korans willen verbranden belachelijk, net zoals ik de reactie van het verbranden van westerse vlaggen ook belachelijk vind.

De christenen en moslims zijn elkaar zo weer lekker belachelijk aan het maken en wat wordt er mee bereikt? de Moslimwereld komt bij de Christenen in een kwader daglicht te staan dan ze al stonden en andersom... Als iedereen elkaar eens in zijn waarde zou kunnen laten zou de wereld er een stuk mooier uit zien. Helaas denk ik dat dit een wens is die nooit uit zal komen.

Verder kan ik het heel erg vinden in Heino haar posts. Ook mede door wat ik hierboven zeg.. Kijk eerst eens kritisch naar jezelf voordat je een oordeel velt over een ander.

Jammer dat die dominee dat niet heeft gedaan, ook jammer dat de moslims die onze vlaggen in brand steken dat ook niet hebben gedaan.

Hermelientje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:29

Ik geloof principieel niet in boekverbranding. Als ik het boek zo slecht vind dat ik het zelfs niet aan iemand anders wil geven of het op Marktplaats wil verkopen gooi ik het altijd bij het oudpapier. Misschien halen ze geen oud papier op in de woonplaats van deze dominee. Daar moet natuurlijk onmiddellijk iets aan gedaan worden. ;)

Maar even serieus wat een zielig geschreeuw om aandacht van zo iemand zeg. Ik denk dat zijn moeder/vader vroeger niet genoeg naar hem gekeken heeft toen hij bijvoorbeeld riep "kijk eens hoe hoog ik kan springen". Arme man zit nu zijn hele leven met een aandachtzoekcomplex opgezadeld. :(:)

Het was GEEN reactie van de dominee op andere gebeurtenissen. De dominee wilde vorig jaar ook al aandachttrekken alleen ging er toen wijselijk niemand op in. Dit soort types willen gewoon alleen zelf maar aandacht, daar hoef je echt geen psycholoog voor te zijn om dat te zien. Je komt ze helaas overal tegen mensen met dit probleem. Nu krijgt hij even aandacht en dat vindt hij fijn. Lost het iets op, nee natuurlijk niet volgende week voelt hij zich nog net zo rot. Het probleem zit namelijk in hem.

flamingoo
Berichten: 759
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:08

Heino schreef:
sjonnie48 schreef:
Hoewel moslims massaal bijbels en westerse vlaggen verbranden , daar hoor je geen westerling over
maar door het agresieve karakter en cultuur van islamieten , heeft het andersom wel gevolgen .

Maar Madonna mag het dan weer niet :+
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _een_kruis

Enne, ben ook wel benieuwd naar dat zogenaamde agressieve karakter van Islamieten. Vertel, wat is precies de cultuur van Islamieten?


Dat is dat zij zich verheven voelen boven ongelovigen , ik ga niet telkens voorbeelden geven omdat veel mensen hier hun oogkleppen toch niet afzetten , maar eergisteren stond er nog in de krant dat er in Amsterdam een cursus wordt gegeven om hangjongeren [ marokanen ] aan te durven spreken , deze cursus is voor nette nederlandse burgers , als er dan in je portiek wordt gepist , mag je geen manende taal gebruiken , maar moet je zeggen "zo . de nood is hoog "en meer van dat soort onzin .


Ik regeer dus op de TS en ga verder niet in op vragen van bokkers die alle criminaliteit van marokanen blijven ontkennen

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:18

Sjonnie, dit heeft niets met het Moslim geloof te maken maar meer met de cultuur. Dat is een heel ander verhaal en vergelijk je appels met peren (of beter gezegd baklava met suikerbrood :D)

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:26

sjonnie48 schreef:
Ik regeer dus op de TS en ga verder niet in op vragen van bokkers die alle criminaliteit van marokanen blijven ontkennen


Heb je het nu eigenlijk over moslims (in jouw tekst islamieten) of Marokkanen (in jouw tekst marokanen). Want dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Gezien het hier gaat om een Amerikaanse dominee die de Koran verbrandt als reactie op de plannen over de moskee die ze in New York willen bouwen lijkt me dat het weinig te maken heeft met Marokkanen in Nederland, dus ik weet niet helemaal waarom je dat hier aanhaalt?