1 van de vele nieuwsberichten hierover (Nederlands dagblad) = *klik*
Persoonlijk vind ik de reden waarom de predikant de koran wil verbranden niet correct.
Hieronder de verklaring van de Predikant
"De voorganger van de Dove World Outreach Center in Gainesville verklaarde ,,serieus'' nagedacht te hebben over de bezwaren van de generaal, maar uiteindelijk heeft hij toch besloten om het heilige boek van de moslims te verbranden. Dat gaat gebeuren op 11 september en is bedoeld om de slachtoffers van de aanslagen van 11 september 2001 te herdenken, aldus Jones. Ook is het een waarschuwing ,,aan de radicale elementen van de islam'' dat wij hun ,,bedreigingen niet tolereren''. "
Net zoals ik de reactie van de moslimwereld op het verbranden van de koran ook niet correct vind. Ik vind het van beide partijen een gevalletje van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
ECHTER vind ik dat ieder persoon het recht heeft om de koran in de fik te steken, van een brug af te gooien, in de zee te dumpen of aan stukken te scheuren. Mensen moeten leren accepteren, en begrijpen dat een boek voor de 1 veel waarde kan hebben, en voor de andere niets waard is. Ik vind niet dat men hun eigen waarde bij iemand anders mogen opdringen.
(al is het verbranden van boeken altijd heel erg zonde

Dit is ongeveer mijn mening, nu jullie!
Brand maar los

EDIT=typfout