Baby gevonden in plastic zak (wolvega)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

guenivere

Baby gevonden in plastic zak (wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 12:48

WOLVEGA – De politie stelt een onderzoek in naar de verblijfplaats van een baby die zaterdag rond 17.00 uur werd aangetroffen in de berm van de Steenwijkerweg tussen De Blesse en Wolvega en die meegenomen werd door een onbekende vrouw.

Aanleiding
Zaterdag rond 17.00 uur fietste een minderjarige inwoonster van Wolvega via het fietspad van de Steenwijkerweg vanuit De Blesse naar Wolvega. Op een afstand van ongeveer 500 meter voor de bebouwde kom van Wolvega zag zij in de berm, vlak bij een sloot, een plastic zak liggen die bewoog. De Wolvegaaster is gestopt en heeft de plastic zak opengemaakt. Ze zag toen dat er een baby in de zak zat en dat de baby nog leefde. Terwijl ze hier mee bezig was kwam er een vrouw bij haar staan. Deze vrouw had zij eerder gezien want de vrouw had al geruime tijd achter haar gefietst. De onbekende vrouw vroeg of de baby van haar was. Omdat dit niet het geval was heeft de vrouw de baby overgenomen om naar de politie te brengen. Bij de Lelylaan is de vrouw met de baby doorgelopen in de richting van het centrum van Wolvega.

Melding bij politie
De vindster heeft haar ouders in kennis gesteld maar toen die met de politie belden bleek dat de vrouw zich niet gemeld had.

Onderzoek
Door de technische recherche is een onderzoek ingesteld bij de vindplaats van de baby. Ook is er uitgebreid sporen onderzoek gedaan, zijn getuigen gehoord, is de speurhond ingezet en is een buurtonderzoek ingesteld. Dit heeft er niet toe geleid dat de verblijfplaats van de baby bekend is geworden.

Signalement
Van de onbekende vrouw en haar fiets is het volgende signalement bekend:

* Blanke vrouw
* Leeftijd tussen de 45 – 60 jaar
* Grijs kort krullend haar
* Reed op een damesfiets van het merk Gazelle. Deze fiets had een zogenaamde lage instap en aan de bagage drager waren twee fietstassen bevestigd. De fietstassen waren zwart/grijs van kleur.

De politie is op zoek naar getuigen die de melding van de vrouw kunnen ondersteunen en heeft de volgende vragen:

* Wie heeft gezien of iemand op zaterdag 4 september rond 17.00 uur ‘iets’ heeft achtergelaten in de berm van de Steenwijkerweg?
* Wie is er op de Steenwijkerweg, net buiten de bebouwde kom van Wolvega, iets opgevallen?
* Wie heeft zaterdag 4 september tussen 16.00 uur of later de onbekende vrouw op haar Gazellefiets met fietstassen gezien op het fietspad tussen De Blesse en Wolvega?
* Wie heeft zaterdag 4 september rond 17.00 uur een vrouw met een baby op haar arm gezien in Wolvega of omgeving of kent iemand die voldoet aan het signalement?

Ik vind dit echt te ziek voor woorden :S Snap niet hoe mensen dit in hun hoofd krijgen! Je hoort het de laatste tijd steeds vaker.... waar gaat dit heen met onze maatschappij...

MamboBeach

Re: Baby gevonden in plastic zak (wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:50

Wordt echt gaande gekker... :n Niet te geloven!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:51

Mijn god zeg.. |(
Hopelijk gaan ze dat kleintje levend terug vinden..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:00

Ik vind dat de politie hier slecht heeft gehandeld :n

Zaterdagavond is ruim 4 uur de drukke weg afgezet voor onderzoek. Zondag heeft er ook de hele dag onderzoek plaats gevonden.Op de regionale site stond dat er iets aan de hand was maar ze wouden niet zeggen wat. Zondags gingen de raarste verhalen rond en dan komen ze er nu pas mee dat er een baby is verdwenen.
Naar mijn mening hadden ze meteen naar buiten moeten brengen dat er een baby zoek is samen met de signalementen. Nu is de kans klein dat de vrouw en de baby nog in Wolvega zijn..

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:04

Maareh, als de ouders van de vindster bekend zijn, weten ze toch in ieder geval wie het gedaan heeft, en moet er toch een duidelijker signalement zijn? Ik snap er niets van...

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:04

Pff het wordt steeds gekker, echt niet normaal dit.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:06

PureSylk schreef:
Maareh, als de ouders van de vindster bekend zijn, weten ze toch in ieder geval wie het gedaan heeft, en moet er toch een duidelijker signalement zijn? Ik snap er niets van...

Een jong meisje heeft de vondst gedaan, daarna kwam er een oudere vrouw naar haar toe die zei dat ze naar de politie zou gaan met de baby. Deze vrouw en baby zijn vervolgens verdwenen en dus niet meer langs de politie geweest.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:06

Sjeetje het moet toch niet gekker worden.. de politie heeft dan wel slecht gehandeld, dit hadden ze meteen naar buiten moeten brengen zoals chrissie al zegt.. hoop echt dat ze dit babytje nog vinden..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:07

Ik las het net op NOS.
Wat een enorm dubieus verhaal. :?

Het moet niet gekker worden tegenwoordig..

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:08

Oooh, zo.. Het blijft een vaag verhaal hoor, inderdaad ook gek dat ze er nu pas mee aan komen. Doet me een beetje denken aan dat Amber Alert van Millie, dat ook te laat was afgegeven, ik hoop dat dit beter afloopt..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:09

het lijkt mij persoonlijk vreemd dat er net toevallig een gek persoon langsliep (of fietste) die het kind overnam en heeft ontvoerd nu.
kan moeilijk een voor opgezette daad zijn van de vrouw op de fiets.
ik denk dat het reeëler is te denken dat het de moeder was of in elk geval, iemand die direct te maken had met het in een zak doen van het kindje (meest gruwelijke zin die ik ooit getypt heb?)
iemand die van afstand de zak in de gaten hield dus.
poe, wat een vreselijke kwestie, en waar zou ze met het arme kind naar toe zijn.

sarona27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:09

jezus wat lopen er toch een hoop gekken buiten wie legt zijn baby nou in een plastic zak buiten misschien was ze wel de moeder??

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:11

Heel bizar allemaal, moet niet gekker worden en zeker niet zo dicht bij huis. Is hier max. een kilometer vandaan.

Helemaal eens met Chrissie en vind dus ook dat de politie met in elk geval het signalement minstens 24u eerder heeft moeten komen. Mede omdat mijn vader gisteren mogelijk betreffende vrouw heeft gezien, hij werd voor ons huis door haar aangesproken, ze vroeg naar de Meenthe (weer zo'n buitenweg). Mevrouw deed volledig aan het signalement, had mijn vader dat geweten had hij gisteren de politie al kunnen bellen! Nu is het 24u later en is deze vrouw allang weer ergens anders.

Ik hoop dat ze deze vrouw snel te pakken hebben, ondertussen houd ik mijn ogen wijd op.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:12

Marigold schreef:
het lijkt mij persoonlijk vreemd dat er net toevallig een gek persoon langsliep (of fietste) die het kind overnam en heeft ontvoerd nu.
kan moeilijk een voor opgezette daad zijn van de vrouw op de fiets.
ik denk dat het reeëler is te denken dat het de moeder was of in elk geval, iemand die direct te maken had met het in een zak doen van het kindje (meest gruwelijke zin die ik ooit getypt heb?)
iemand die van afstand de zak in de gaten hield dus.
poe, wat een vreselijke kwestie, en waar zou ze met het arme kind naar toe zijn.

Dit was ook het eerste wat mijn moeder zei, dat het iemand was die er wel direct mee te maken had.. zo'n bizar verhaal..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:12

Ik weet wel zeker dat deze mevrouw er mee te maken heeft, dat kan niet anders. Hoe precies is nog de vraag.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:13

Het lijkt me niet dat het de moeder was, dan zou ze toch zelf het kind niet meenemen? Het lijkt mij dat je als moeder zoiets in de gaten zou houden, en dan juist dat andere meisje het naar de politie laten brengen zodat je in ieder geval weer dat het goed terecht komt..
Maar oké, speculeren heeft ook weinig zin denk ik. Het zal mij benieuwen hoe dit afloopt..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:14

Noujah, het kan voor opgezet zijn. Kijken hoe snel het kindje gevonden wordt en wat er dan gedaan wordt. Nog altijd een misselijke actie.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:18

Nu snap ik jou bericht op stellingwerf ook Muzefee.
Als ze richting de Meenthe is gegaan mogen ze nog wel een heel gebied uitkammen.

sarona27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:20

wie weet wat er onder tussen is gebeurd met die kleine.
Krijg er de kriebels van

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:22

Precies wat ik zei tegen m'n moeder net, Chrissie. Je weet niet wat ze met de baby heeft gedaan en gezien ze fietstassen had, had de baby, toen mijn vader haar sprak, daar wel in gezeten kunnen hebben. Zal me niks verbazen als er in elk geval op de Meenthe buurtonderzoek gedaan gaat worden.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:26

heh gadsie ;( wat een verhaalweer.
vint je geen kittens in een zak da wel een baby ;(
erg verdrietig wordt ik aar van ;(

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:28

ik woon in wolvega, ik heb de afzetting gezien, ik heb alles afgezocht wat er nu aan de hand was.... ik ben lid van Amberalert.... en niks nada nothing totdat ik dit lees op Bokt!

Verschrikkelijk dat de politie niet eerder ons heeft gewaarschuwd, eng mens, arm kind

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:58

Het moet niet gekker worden met deze wereld :n
Ten eerste al die babymoorden van de afgelopen tijd, dan een baby in een zak gevonden en een vrouw die de baby dus meeneemt zonder aan te geven bij de politie????

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:03

Het is niet de wereld die zo is, het zijn de mensen. Ik kan niet begrijpen dat iemand zo iets doet. Al die baby moorden van de laatste tijd.

Hopelijk wordt de baby snel gevonden..

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:08

Gatver wat een naar bericht.
Ik hoop werkelijk dat de baby in blakende en levende gezondheid gevonden wordt!