Dode krokodil van 3,5 meter in vijver Pekela

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Dode krokodil van 3,5 meter in vijver Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 16:22

Oude Pekela - Medewerkers van Synergon hebben vanmorgen in de vijver bij de gemeenteloods van Acantus in Oude Pekela een dode krokodil gevonden.

Het bleek om een exemplaar te gaan van maar liefst 3,5 meter lang. De geschrokken Synergon-medwerkers zagen het gevaarte half op de kant liggen en belden met Otto Kerbof uit Oude Pekela.
Hij heeft het dier vanmiddag op het droge getrokken in bijzijn van de vinders, en de politie. Toen Otto vanmorgen door de Syngergon-medewerkers werd gebeld, dacht hij in eerste instantie voor de gek te worden gehouden. Eenmaal op de wal getild bleek de krokodil er levensecht uit te zien. Maar het bleek dus ook een echt exemplaar te zijn. De krokodil heeft ooit ergens eens gezwommen.
De politie heeft dan ook nog naar labels van de eigenaar en de preparateur gezocht, maar die bleken te zijn verwijderd. De politie heeft vanmiddag met diverse instanties gebeld wat ze met de krokodil aanmoesten, waarna uiteindelijk werd besloten om het beest te vernietigen. Vanmiddag is dat bij de gemeenteloods ter plekke gebeurd door een kraan van de gemeente.
De grijper heeft de krokodil samengeperst en in de laadbak van een containerwagen gegooid. Grote vraag blijft natuurlijk wie de krokodil in het water bij Acantus heeft 'losgelaten'. De politie heeft de zaak in onderzoek.

http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... ekela.html

Afbeelding

Jeetje zo dicht bij huis
Gelukkig is er niemand gewond geraakt, want hij heeft er waarschijnlijk al een tijd gezwommen

SillyB

Re: Dode krokodil van 3,5 meter in vijver Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:24

lijkt me niet toch... ze hebben het over een preparateur dus het is gewoon een opgezet beest dat ze "los" hebben gelaten.

Flauwe grap maar goed het is zomer he

Cassidy

Als er het woord "preparateur" staat, zal het om een opgezet dier gaan die ze kwijt moesten?
Ik vind het een flauwe grap, maar er was echt geen risico voor omwonenden als het dier al zo lang dood was dat er een taxidermist aan te pas moest komen :D

Flew

Ik vraag me af of hij daar heeft gezwommen, lijkt me niet als ze gezocht hebben naar wie de preparateur ervan is. Wat ik eruit opmaak is dat het een opgezette krokodil is?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:25

Misschien lees ik het verkeerd, maar is het dier niet dood & opgezet in die vijver 'losgelaten'? Omdat ze het over een label van een preparateur hebben in het artikel? Het blijft sowieso bizar.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 16:26

Aha oke dan ben ik blond
Sorry

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:27

Best wel bizar dit :P
Ik maak er idd ook uit op dat het een opgezet dier was die ze in de vijver hebben gedumpt.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:30

wat een bar slecht artikel weer zeg.....

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:32

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 16:33

Klopt, dat had ik dus verkeerd gelezen, ik dacht dat het dier daar was dood gegaan maar het is een opgezet dier
SOrry

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:33

Omdat er weinig te discusseren valt over dit onderwerp hier een slotje.