Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjuimpje schreef:Dierentuinen zijn er niet alleen voor ons maar ook om bedreigde diersoorten in stand te houden dmv fokprogramma's dus afschaffen is niet zo'n goed idee.
Ik vind dat de ouders hier echt tekort zijn geschoten, als je autopech hebt laat je je kind toch ook niet los op de vluchtstrook lopen? Of op het station los op het perron? Of alleen bij een vijver/zwembad? Ook allemaal gevaarlijke situaties, net als een berenput.
Sjuimpje schreef:Dierentuinen zijn er niet alleen voor ons maar ook om bedreigde diersoorten in stand te houden dmv fokprogramma's dus afschaffen is niet zo'n goed idee.
Ik vind dat de ouders hier echt tekort zijn geschoten, als je autopech hebt laat je je kind toch ook niet los op de vluchtstrook lopen? Of op het station los op het perron? Of alleen bij een vijver/zwembad? Ook allemaal gevaarlijke situaties, net als een berenput.
Adriana schreef:Gedeelde schuld zowel van de vader als van de dierentuin.
Ik heb laatst in Valkenswaard op het losrijterrein een peuter zien rondrennen en haar vader deed van 10 meter afstand een spelletje van kom maar bij papa. Peuters kunnen ook denken daag papa ik ren de andere kant op...
sjonnie48 schreef:bedreigde diersoorten zijn meestal bedreigd omdat hun leefomgeving door mensen wordt omgezet in beton of door boomkap , dus is beter om daar wat aan te doen .
In gevangenschap fokken om in het wild niet te kunnen overleven is ook zinloos
HBVisser schreef:Het gaat er niet om of je over een hek kan stappen, het gaat erom dat het niet mag!
Er is ook nog een stukje eigen verantwoordelijkheid als dierentuinbezoeker.
Blijf gewoon achter de hekken! Natuurlijk weet een kind van drie dat niet. Daarom dien je als ouderzijnde je kroost dermate in de gaten te houden, dat ze dus niet over hekken klimmen.
Ergens vind ik ook dat je je kinderen moet leren om respect te hebben voor hekken. Dat schiet er jammer genoeg bij veel ouders in.
Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat het eigen schuld, dikke bult is. Deze mensen zijn wel heel zwaar gestraft voor een foutje.
GewoonNoor schreef:Nee, ik denk dat het aan de dierentuin lag. Het zijn hekken van maar 1 meter hoog. Dit omdat de beren veel lager zitten. Kunnen ze er niet over heen klimmen, maar je kan er makkelijk over heen stappen van de andere kant.
Nou, geluk voor beiden!