Moeder verdacht van moord op 3 baby's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snor

Moeder verdacht van moord op 3 baby's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:02

Citaat:
LEEUWARDEN - Een 25-jarige vrouw uit het Friese dorp Nij Beets (gemeente Opsterland) wordt verdacht van moord of doodslag op ten minste drie baby's.
© Gezondheidsnet

Dat heeft hoofdofficier Annette Bronsvoort vrijdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie in Leeuwarden.
De vrouw is vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die heeft bepaald dat ze veertien dagen blijft vastzitten.
De baby's zouden tussen 2002 en begin 2010 om het leven zijn gebracht.

Onderzoek

De politie heeft donderdagavond onderzoek gedaan in de woning van de verdachte. Hierbij zijn drie koffers aangetroffen die direct voor onderzoek naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) zijn gebracht.
Uit onderzoek is gebleken dat alle drie de koffers elk één stoffelijk overschot van een baby bevatten. Naar de lichaampjes wordt verder onderzoek gedaan. Het is niet duidelijk hoe de baby's om het leven zijn gekomen.
Bij het onderzoek werd op zolder nog een vierde koffer aangetroffen. Wat de inhoud is van deze vierde koffer, is volgens de politie nog onduidelijk.

Niet op de hoogte
De ouders van de vrouw zeggen niet op de hoogte te zijn geweest van de zwangerschappen van hun dochter. Dat stelde politiecommissaris Wim van Essen.
De vrouw woonde nog bij haar ouders in huis. De ouders gelden voor de politie niet als verdachten in deze zaak. Zij zijn elders ondergebracht.
© Novum/ANP

Bron: http://www.nu.nl

Wat.... bizar :oo
Dat die ouders dat ook niet gemerkt hebben?

Anoniem

Re: Moeder verdacht van moord op 3 baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:14

Ik vind het maar vreemd en bizar.. Hoe kan ze ook gewoon 3x zwanger zijn geworden? En waarom heeft niemand dit doorgehad? Ze heeft een hyvesprofiel met veel vrienden, heeft niemand dan iets doorgehad? :?

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:17

Het schijnt dat een van haar vrienden naar de politie is gegaan omdat hij of zij niet begreep waar die baby's bleven. Zelf zei ze dat de baby's geadopteerd waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:18

Dat las ik idd ook op Telegraaf.. Dus het is wel opgevallen dat ze zwanger was..? Dan zou je bijna vraagtekens bij pa en ma gaan zetten..

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:18

En het zijn wel haar eigen baby's?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:23

vind het maar een vreemd verhaal. En begrijp de rol van de ouders niet zo...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:24

Ik vind het allemaal maar vreemd.
Mensen zijn zwanger, baren een kind en niemand die het door heeft??
Dan zit er toch echt een steekje los hoor! Zal ze ernstige psygische (hoe je het ook schrijft) problemen hebben.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:25

Snor schreef:
Het schijnt dat een van haar vrienden naar de politie is gegaan omdat hij of zij niet begreep waar die baby's bleven. Zelf zei ze dat de baby's geadopteerd waren...

Als dit klopt, dan is het wel heel raar dat de ouders van niks wisten (het is sowieso raar). Gadver, ik vind het echt niet best...
Friesland staat er maar gekleurd op de laatste tijd....

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:26

Ik schrok behoorlijk toen ik het las, is hier nog geen 2 km vandaan. Ik ken het meisje in kwestie.. Vreselijk wat ze heeft gedaan!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:29

Bah...wat vreselijk zeg. Hoe ziek ben je dan. En onbegrijpelijk dat die ouders er niets van mee hebben gekregen, kan me dat echt haast niet voorstellen hoor. Dan hebben ze 3 zwangerschappen gemist?? Bij 1 is het al een raar verhaal, maar 3...

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:31

In *denkt* Frankrijk/Duitsland is zo'n verhaal toch ook naar boven gekomen, 6 baby's geloof ik.

Ik vind het een naar idee. Moet er niet aan denken, wat zo iemand op dat moment denkt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:33

Is ze de blonde op de foto?
Moet zeggen dat ze er dan niet uitziet als ''kindermoordenaar''.
Erg vreemd hoor.....
Ik ben benieuwd wat haar beweegredenen zijn geweest.
En eventuele vriendjes, die moeten in tussentijd toch wel wat gemerkt hebben???? Ik bedoel, als ze daarmee naar bed is geweest dan moeten die toch wel een ''dikke'' buik zien.

Citaat:
Vrouw vermoordde baby's LEEUWARDEN - Een vrouw uit het Friese dorp Nij Beets wordt ervan verdacht dat ze tussen 2002 en 2010 minstens drie van haar eigen baby's heeft gedood. Het gaat om de 25-jarige tandartsassistente Sietske H.

De vrouw woont in het kleine dorp Nij Beets in de Friese gemeente Opsterland (ter zuiden van Drachten) en werkt als tandartsassistente in het nabijgelegen Beesterzwaag.

Koffers

De politie heeft donderdagavond onderzoek gedaan in de woning van de verdachte aan De Van Eedenstraat, waar ze met haar ouders woont. Hierbij zijn drie koffers aangetroffen die direct voor onderzoek naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) zijn gebracht. Uit onderzoek is gebleken dat alle drie de koffers elk één stoffelijk overschot van een baby bevatten. Naar de lichaampjes wordt verder onderzoek gedaan. Het is niet duidelijk hoe de baby's om het leven zijn gekomen.

Bij het onderzoek werd op zolder nog een vierde koffer aangetroffen. Wat de inhoud is van deze vierde koffer, is volgens de politie nog onduidelijk.

Onderzoek

De recherche lijkt de werkzaamheden bij het huis vrijdagmiddag tegen vier uur te hebben afgerond. Binnen in het huis zijn nog wel rechercheurs bezig met onderzoek. Eerder werd de straat compleet afgezet door de politie. Donderdag deed de recherche ook al uitgebreid onderzoek in de woning. De ouders van de vrouw hebben een ander onderkomen gekregen in verband met het onderzoek.

Geschokt

Inwoners van Nij Beets reageren geschokt op het nieuws. Veel mensen kunnen niet begrijpen dat uitgerekend deze vrouw meerdere keren zwanger is geweest. Het zou gaan om 'een mooie en slanke vrouw', waarbij een zwangerschap toch had moeten worden opgemerkt, zo klinkt het. Het dorp in het oosten van de provincie Friesland telt 1700 inwoners. De gemeente heeft zaterdagmiddag een bijeenkomst belegd voor dorpsbewoners. Hier zullen hulpverlening, politie en justitie aanwezig zijn om vragen te beantwoorden.

De gemeente stuurt de bewoners van Nij Beets vrijdagavond een uitnodiging voor deze bijeenkomst.

Adoptie

De zaak kwam aan het rollen door een aangifte uit de naaste omgeving van de Sietske H. waarin werd gemeld dat de vrouw meerdere keren zwanger is geweest, maar dat er geen kinderen waren. Daarop werd de verdachte tweemaal verhoord door de politie. Zij zou hebben verklaard haar baby's na de zwangerschap af te hebben gestaan voor adoptie, maar daarvan zijn geen documenten teruggevonden. Daarna sloeg de verdachte door en verklaarde zij babylijkjes in afzonderlijke koffers op de zolder van de woning te hebben bewaard.

Zwangerschappen

Ook de ouders van de vrouw zijn ondervraagd. Zij hebben verklaard niet te hebben geweten van de zwangerschappen van hun dochter. De ouders worden nog niet aangemerkt als verdachten. Dat stelde politiecommissaris Wim van Essen vrijdag tijdens een persconferentie in Leeuwarden.

De vrouw is vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. H. wordt verdacht van moord of doodslag. Ze zit de komende 14 dagen vast.

Vrolijk

De werkgever van de 25-jarige verdachte is donderdagochtend door justitie op de hoogte gebracht. Hij is verbijsterd over de zaak. De verdachte werkte sinds twee jaar als tandartsassistente in het nabijgelegen dorp Beetsterzwaag. Volgens de tandarts is het een vrolijke, hardwerkende vrouw.

De zaak komt aan het licht een week nadat de Franse Dominique Cottrez (45) bekende acht van haar kinderen te hebben omgebracht tussen 1989 en 2006 of 2007.

In Nederland is in 2006 Etta A. uit Beverwijk veroordeeld tot een gevangenisstraf van drie jaar en TBS met dwangverpleging omdat ze vier van haar baby's heeft verdronken na de geboorte. De lichamen van haar kinderen verborg ze in de tuin, in een afvalcontainer. Eén baby stopte ze in een rugtas die ze achterliet in een kelder.

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:33

In Enschede was er eind 2008 ook zoiets:

Citaat:
Tweede babylijkje in Enschede
ENSCHEDE - In Enschede heeft de politie opnieuw een babylijkje gevonden. Dat gebeurde op aanwijzingen van de vrouw die 8 december werd aangehouden op verdenking van het om het leven brengen van een baby die enkele dagen daarvoor dood was gevonden.

Het tweede lichaampje zat verborgen in een tas en werd woensdagavond gevonden, zo maakte de politie donderdag bekend.
De tas met het lichaampje is voor nader onderzoek overgebracht naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI).
Het is nog onduidelijk hoe oud de baby is, of het een jongetje of een meisje is en op welke wijze het kindje om het leven is gekomen.

Garagebox
Op 1 december vonden passanten bij een garagebox het eerste babylijkje. Op 8 december werd in verband hiermee een jonge vrouw aangehouden.
Op haar aanwijzingen is nu ook een tweede overleden baby gevonden. DNA-onderzoek moet formeel nog uitwijzen of de vrouw de moeder is van de twee baby's.

Hulp
De politie wil niet vertellen waar de tweede baby is gevonden. De vrouw is psychische en medische hulp aangeboden. Zij wordt vrijdag voorgeleid bij de rechter-commissaris in Almelo.
De politie heeft dertig mensen op het onderzoek gezet.

bron: http://www.nu.nl

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:37

Je moet wel heel erg eenzaam zijn, en desparate lijkt mij om zo iets te doen.
En natuurlijk ben je op een bepaalde manier ook ziek, jammer genoeg heeft ze geen hulp gezocht.
Als ze wel zichtbaar zwanger was moeten die ouders toch iets geweten/gezien hebben?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:39

bah bah,
Mayflower_ lijk mij al helemaal eng!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:39

Welke foto bedoel je Snor? Ik zie geen foto van een blond meisje..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:40

annastasia schreef:
Is ze de blonde op de foto?
Moet zeggen dat ze er dan niet uitziet als ''kindermoordenaar''.
Erg vreemd hoor.....
Ik ben benieuwd wat haar beweegredenen zijn geweest.
En eventuele vriendjes, die moeten in tussentijd toch wel wat gemerkt hebben???? Ik bedoel, als ze daarmee naar bed is geweest dan moeten die toch wel een ''dikke'' buik zien.

Ze ziet er niet uit als een kindermoordenaar, maar wie ziet er nu wel zo uit?? :z

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:42

Mayflower_ schreef:
Welke foto bedoel je Snor? Ik zie geen foto van een blond meisje..

annastasia had het over een foto, ik zou ook niet weten welke foto..

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:47

Sorry, ik tem even op de foto... Vind dat niet zo gepast.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:51

Vreemd verhaal..
Maar als het waar is.. :r
Hoe KUN je zo iets doen?! Ik ben gisteren tante geworden en als je dan kijkt hoe onschukldig dat nieuwe leventje is..

Gatver, wat leven er toch vreemde mensen op de planeet! :r

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:52

Het is toch ook niet gepast om onschuldige baby's te vermoorden? Wie de foto wil kan mij PBen. Mochten de mods hem verwijderen..

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 17:53

Sapphire schreef:
Het is toch ook niet gepast om onschuldige baby's te vermoorden? Wie de foto wil kan mij PBen. Mochten de mods hem verwijderen..

En als ze het nou niet gedaan heeft? :)

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:53

Die foto showen lijkt me niet mogen.
Ook niet zo netjes trouwens.

Verder vind ik dit verschrikkelijk nieuws.
Het hoe en waarom zal wel opzich laten wachten.
Ontzettend triest verhaal.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:54

Snor schreef:
Sapphire schreef:

En als ze het nou niet gedaan heeft? :)

Wie heeft het dan gedaan :+ Is niet echt twijfel over toch?

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:56

Inderdaad, iemand heeft haar meerdere malen zwanger gezien, en er liggen 3 koffers boven met baby lijkjes.. + dat ze al heeft bekend begreep ik uit het bericht, en ze zelf heeft gezegd waar de lijkjes lagen..