Amsterdam krijgt een drijvend zwembad in de Amstel, het eerste van Nederland. "Bad Buiten" komt te liggen aan de Korte Ouderkerkerdijk, een paar minuten lopen van het Amstel Station. Met een snelheid van 6 km per uur kwamen gister twee grote betonnen bakken vanuit het Overijsselse Hardenberg in de hoofdstad aan. De ene bak vervoerde het zwembad, de andere toiletten en kleedhokjes. Bad Buiten is 18 bij 5 meter groot en er kunnen veertig zwemmers tegelijk in. Tijdens Sail, dat begint op 19 augustus, wordt Bad Buiten verscheept naar de Zouthaven, achter het Amsterdamse Centraal Station.
volgende week ga ik op vakantie naar mijn oma die in Amsterdam woont.dan ben ik zeker van plan om eens te gaan kijken en misschien wel te gaan zwemmen.lijkt me heel leuk om eens te doen.en als het zinkt is er ook niet zoveel aan de hand want nat ben je toch al als je in dat zwembad ligt
Oeh, 40 mensen maar? Wat is het nut hier dan van? Tropicana wordt gesloten en dit wordt geopend?
Sonja_vR
Geplaatst: 27-07-10 16:55
neuh, waarschijnlijk is dit idd meer een prestige dingetje "kijk eens wat hij hebben/kunnen?, zijn we niet geweldig??!!" althans, zo komen dit sort dingen wel op me over geldsmijten om vernieuwend te zijn en te kunnen pronken