Boer opgepakt voor doden van 33 ganzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Boer opgepakt voor doden van 33 ganzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 16:55

Citaat:
© NU.nl/Ronald Ketellapper

OUDENHOORN - De politie Rotterdam-Rijnmond heeft vrijdagmiddag een 52-jarige man in het Zuid-Hollandse Oudenhoorn aangehouden die 33 brandganzen zou hebben gedood.

Dat heeft de politie vrijdag gemeld.

Een getuige meldde zich vrijdag bij de politie met de mededeling dat hij een boer in een weiland aan de Zeedijk in Oudenhoorn ganzen zag doodknuppelen.

Gevangen

Toen de agenten ter plekke kwamen, was de boer al weg. Wel lagen er 33 dode ganzen - een beschermde diersoort - in het weiland. Ook zagen de agenten een constructie, waarin de ganzen werden gevangen.

De milieu-eenheid van de politie stelde een onderzoek in en dat leidde in de middag tot aanhouding van de man in zijn woning.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2298764/boe ... anzen.html

Walgelijk dit zeg :r . Mijn vader zit bij de vogelbescherming en werkt samen met boeren om beschermde vogels te behouden. Dit is echt ongelooflijk, wat zou de reden kunnen zijn dat iemand zoiets bruuts doet. Lijkt wel op het doodknuppelen van zeehondjes :n .

Futurefox

Re: Boer opgepakt voor doden van 33 ganzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:57

nou ja zeg. Wat is dit nou weer voor iets raars.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:00

Ik snap wel dat het frustrerend is voor de boer, dat zo'n grote groep ganzen schade aanricht aan het grasland. En dat je als boer daar best wel van baalt en je er niks tegen mag doen.
Maar om die dieren dan maar te vangen en dood te knuppelen... Bah, dat vind ik echt belachelijk, ik snap echt niet hoe iemand zoiets kan doen. :\

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:14

Als ik het goed begrijp, is dit aan het haringvliet. Dat grasland is een deel natuurgebied en daar lopen enkel schapen op.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:17

Ooow gatver wat een rare man!
Je mag ze inderdaad niet wegjagen maar als het goed is krijgen ze er gewoon subsidie voor hoor dat die ganzen op hun land zitten.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:31

En toch is het ongelovelijk irritant wanneer ganzen op het grasland zitten. Wegjagen, yeah right.. zijn ze binnen no-time weer terug. Al keur ik dit doodknuppelen absoluut niet goed.

Je kunt wel vergoeding krijgen, maar als je als boer één grassnede mist, of het grasland moet herstellen is die 'subsidie' een schijntje. Die ganzen richten behoorlijk veel schade aan.