Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:32

Naar aanleiding van een topic over een schietpartij op een woonwagenkamp zat ik even te filosoferen en bedacht me het volgende:

Ik vind woonwagenkampen een vreemd fenomeen.
Mensen willen vaak graag in woonwagens wonen omdat ze afstammen van zigeuners of altijd een zigeunerlevensstijl gewend zijn geweest.
Enfin, daar kan in komen...
Maar goed, daar heb je dan een bepaalde voorstelling van toch? Mensen met woonwagens, zonder vast adres, blik op de horizon en de wereld verkennen... ondertussen hun geld verdienend met stoelen matten, messen slijpen, andere klusjes... Leven als een vrijbuiter! Heerlijk! Ik kan me levendig voorstellen dat je zo'n manier van leven in stand wil houden (al was en is dat niet altijd 'peachy'... kijk maar eens in het Oostblok... maar dat is een ander verhaal).
Maar goed, dat is dus een volkomen achterhaald beeld... Want wat zie je? Mensen die PERSE in een woonwagenkamp willen wonen, NOOIT kunnen aarden in een wijkje, en dus MOETEN wonen in een woonwagenkamp.
Maar ze gaan nergens naartoe?! Woonwagens zijn ook geen woonwagens meer, maar woonvilla's... zo rotsvast als het maar zijn kan, die knoop je niet achter je auto om naar je volgende bestemming te reizen.

Kortom: ze creëren dus een woonwijkje op een vaste plaats en komen daar niet meer vandaan?! Niks reizen, niks vrijheid, niks 'the open road'....
En zo worden soms leuke gebieden geconfiskeerd (toegewezen) waar geen burger of politieagent nog een voet in durft te zetten gek genoeg, of dat nu reëel is of niet... geen idee.
Mensen bouwen in zo'n kamp schuren, bijgebouwtjes, er zijn zelfs paddocks waar paarden in staan, eindeloos veel voertuigen en je ziet enorme bouwerken verrijzen... echte villa's... zonder wieltjes.

Wanneer je dan als "Jan met de pet" in een honkvast wijkje een klein schuurtje wil plaatsen voor je tuingereedschap, of wanneer je voor je pony's een kleine schuilgelegenheid wil creëren omdat ze anders verzuipen, verbranden of bevriezen krijg je nul op rekest: past niet in het bestemmingsplan! Wanneer je het dan toch doet krijg je boete, op boete, op boete..... sterker nog: ze komen het zelfstandig verwijderen... haha!
Maar wanneer je zigeuner bent, het reizen je in het bloed zit, je niet kunt aarden in een wijkje, en je doodongelukkig wordt wanneer je met je hele familie gezellig ergens in een gewoon wijkje zou moeten neerstrijken, mag je ergens je woonwagen plaatsen... en die woonwagen wordt een woonvilla, de wieltjes verdwijnen, de paddocks en schuren worden getimmerd, en je zit met je krent ook nog eens op een hele fraaie plek... en gaat dus never nooit meer je zigeunerhart achterna om de wereld te bereizen maar blijft tot het eind der tijden in je zelfgecreëerde 'wijkje' van 'wielloze' 'woonwagenvilla's'.
En dat mag... want dat gedogen wij...

Soms wel verwarrend die wetgeving he?

AngelofLove

Re: Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:36

Ik ben het echt helemaal met je eens. Net zoals mijn buurman, wilde een schuilstal maken voor zijn paard, mocht niet. Nu heeft hij een mega carport neergezet voor zijn auto (en het achterste deel voor zijn paard) en dat mag dan weer wel :s Ik snap het af en toe echt niet meer.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:40

Daar heb je idd wel gelijk in!
Heb een goeie kennis wonen op een "kamp" en bouwen idd hele mooie douche's waar een camping jaloers op is!
En idd van het reizen, :n dat doen ze niet meer..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:43

CoriienRN schreef:
Daar heb je idd wel gelijk in!
Heb een goeie kennis wonen op een "kamp" en bouwen idd hele mooie douche's waar een camping jaloers op is!
En idd van het reizen, :n dat doen ze niet meer..

Maar wat is dan de meerwaarde he? Je kunt dan toch ook met z'n alleen een huis huren of kopen in dezelfde wijk? Dan zit je lekker dicht bij elkaar... ik zie het onderscheid niet zo goed.

Wanneer je permanent op een camping wil wonen wordt je er met kop en kont afgedonderd, maar ook daarin zie ik het verschil niet. Diegene zal vast ook inzichtelijk kunnen maken dat hij/zij sterft van ellende wanneer hij/zij een flatje zou moeten betrekken, maar moet evengoed toch wieberen... gek toch?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:45

Heerlijk beschreven! Helemaal met je eens!
Ik wou er ook nog bij toevoegen dat als je in een woonwagenkamp woont de kinderen daar ook ineens geen leerplicht hebben omdat ze ze zogenaamd "zelf scholen"...
Ik heb ze meerdere malen tegengekomen dat ze niet eens kunnen lezen.
En ondertussen wel de boel terroriseren met hun favoriete zin: "als je niet oppast stuur ik het kamp op je af!".... *zucht*

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:46

Ehm, ik vind je beschrijving van een woonwagenkamp wel een beetje kort door de bocht hoor.... :)
Maar volgens mij is een belangrijke reden dat het vooral erg goedkoop wonen is qua belastingen. Mijn inziens heeft dat reizen er niks mee te maken.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:47

Wij hebben hier in de straat ook 2 woonwagens gehad, voor dat onze straat gebouwt werd, de 1 kreeg een wagen terug en is dus echt een vila! de ander heeft voor een huis gekozen :)

Dat kamp waar ik veel over de vloer kwam, staat achter afgelegen in het drop, dus je gaat er ook niet even snel langs, aangezien het 1 famillie is met 10 wagen's.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:50

Succubi schreef:
Heerlijk beschreven! Helemaal met je eens!
Ik wou er ook nog bij toevoegen dat als je in een woonwagenkamp woont de kinderen daar ook ineens geen leerplicht hebben omdat ze ze zogenaamd "zelf scholen"...
Ik heb ze meerdere malen tegengekomen dat ze niet eens kunnen lezen.
En ondertussen wel de boel terroriseren met hun favoriete zin: "als je niet oppast stuur ik het kamp op je af!".... *zucht*

Zo leer ik nog wat bij :-)
Dat is wel heel erg zeg....

Ik kom buiten Hilversum regelmatig langs een zeer groot kamp, en het is echt enorm... er zijn ook allemaal paddocks, en overal schroot, bijgebouwtjes, je kunt het zo gek niet verzinnen of het staat er wel.
Andere kampen ogen 'netter', maar hier rijd ik altijd met 10km pu langs om even goed te kunnen loeren! Whehe! Machtig interessant allemaal, maar echt volslagen verbazingwekkend.

In Paradijsvogels zag je ook vaak mensen die wilden kiezen voor 'alternatieve' woonvormen en in hutjes, boten of schuren zelfvoorzienend wilden leven.... dikke prima! Maar zij werden er altijd uitgeknikkerd en moesten zich 'aanpassen' in hun woongedrag. Maar what's the difference?
Ook mij lijkt het erg gaaf om 'afwijkend' te wonen, maar ik wil de zekerheid er niet uitgeknikkerd te worden en dus huur ik volgens het boekje.
Was ik nu dan toch maar als zigeuner geboren :-)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:52

Rumpleteaser schreef:
Ehm, ik vind je beschrijving van een woonwagenkamp wel een beetje kort door de bocht hoor.... :)
Maar volgens mij is een belangrijke reden dat het vooral erg goedkoop wonen is qua belastingen. Mijn inziens heeft dat reizen er niks mee te maken.

Weet ik niet... wellicht. Daarom stel ik deze vragen, altijd goed om iets te leren dat ik nog niet wist.
Ik speelde vroeger altijd met kinderen van 'het kamp'. Maar die waren er altijd een paar maanden en gingen dan weer verder, een jaar later waren ze dan weer terug... jaren lang.
Ik moest wel regelmatig mijn spullen weer terughalen daar ;-) Maar daar konden mijn ouders en ik wel om lachen. We hebben ze altijd met open armen ontvangen. Te meer omdat ook wij... als import/ Hollanders, door de dorpelingen werden getreiterd. We hadden dus common ground zullen we maar zeggen.
Ik vind het gewoon een gekke wereld... en als je dat zo eens naleest is dat toch ook wel een beetje zo?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:09

Vind ik wel, ze hebben hun eigen regeltjes, en eigen dingen die hun allen doen..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:15

Citaat:
Ook mij lijkt het erg gaaf om 'afwijkend' te wonen, maar ik wil de zekerheid er niet uitgeknikkerd te worden en dus huur ik volgens het boekje.
Was ik nu dan toch maar als zigeuner geboren

Loopt er niet een leuke vrijgezel rond in het kamp? O:) :+

Hier(Frankrijk) wordt er wel degenlijk gereisd,en als je ziet met wat voor super mooie nieuwe(!) caravans ze rondrijden wordt ik stikjaloers :D
Officieel moet elke gemeente een terrein beschikbaar stellen voor ze,maar in de praktijk staan ze dus meestal op gore industrie terreinen of vlak langs de snelweg.... :roll:
Dan is het romantische er ook wel snel af!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:45

Ik woon ook op een kamp(je):
Wij betalen gewoon belasting over alles, ja inderdaad wij betalen geen onroerend goed belasting maar het is ook geen ONroerend goed want elke wagen, hoe groot ook, is 1 dag opgeladen en weggereden. Zeker die grote 'villa's' die haal je gewoon in 4 stukken uit elkaar.
En om te zeggen dat als je als kamper niet kan wennen in een huis, je je "krent dan gewoon ergens op een fraaie plek" neer kan zetten...nou zo werkt het ook niet. De meeste kampers gaan juist in huizen wonen omdat er bijna geen staanplaatsen meer te vinden zijn, als je er 1 hebt dan heb je geluk.
Wij kregen ook gewoon een plaats toegewezen en daar hebben we 't mee te doen.

Verder: over overal maar lukraak paddocks en rotzooi neer te zetten, nou zo werkt het bij ons niet. Voor ons huis (lees: wagen) hebben wij ook gewoon een bouwvergunning aan moeten vragen, zelfs voor onze carport (dus gewoon 4 palen en een afdak voor de auto) hebben wij ook gewoon tig papieren in moeten vullen hoor.

En bouw je iets zonder bouwvergunning, dan wordt het zo gesloopt hoor...bijvoorbeeld deze villa, 1 jaar oud en wordt gewoon zonder pardon kapot geknepen http://www.destentor.nl/stentortv/regio ... 772496.ece Ok, dit kwam wel doordat de eigenaar een crimineel was (hihi niet zo'n handig voorbeeld dus...) maar dit werd 'verbeurd' verklaard en dus zonder pardon gesloopt, het gebeurt wel dus wel hoor.

Verder

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:58

Ninx schreef:
Was ik nu dan toch maar als zigeuner geboren :-)

Maar Ninx, wij wonen ook gewoon met de zekerheid er niet zomaar uitgeknikkerd te worden hoor, de staanplaatsen huur je gewoon van een woningcorperatie, net als een gewone huurwoning, mocht er iets kapot zijn dan bel je gewoon de huurbaas net als bij een gewoon huurhuis, hetzelfde geldt voor het onderhoud van bijv. de schuurtjes enzo.

Enne, bij ons staat alles ook niet vol met paddocks, schroot en bijgebouwtjes zoals eerder werd vermeld, was het maar zo'n feest want dat zou dat betekenen dat we er ook paarden hadden staan maar helaas is dat voor ons ook gewoon bijna niet te betalen hoor net als bij zovelen ;)

Wij wonen op een kampje met 4 wagens: ons 'huis' (dus geen wielen ;) ), de wagen van mijn schoonouders, de wagen van mijn schoonzusje en dat van de broer van m'n schoonmoeder.

Wij hebben geen wietplantages, geen autowrakken en geen andere rotzooi.
Ik en mijn vriend werken gewoon, ik kom gewoon van het dorp hier en ben op het 'kamp' gaan wonen omdat mijn vriend al bezig was met het bouwen van het huis voordat ik verkering met hem kreeg. Om dan te zeggen "sloop het huis maar en koop een gewoon huis op het dorp" vond ik een beetje te ver gaan :P dus ben ik maar bij hem ingetrokken haha.

Mijn vriend heeft ook gewoon gestudeerd en werkt 42 uur per week.
Wij betalen gewoon de huur van de staanplaats, onze CZ, telefoon, gas water en licht, rioolbelasting en zelfs de belasting voor de kliko's ;)
Net als de anderen dus.

Bij ons heeft er nog nooit politie op de stoep gestaan, wij zijn niet behangen met goud (al trekken met mijn schoonmoeder en schoonzusje wel AL hun sieraden aan als ze een avondje uit gaan want dat vinden ze mooi (bleghhh..hihi..) en luisteren ze altijd naar Radio Hollandio (afschuwelijk!)) en heb ik ook nog nooit iets gestolen ofzo.

Kijk op die grote kampen met 200 wagens zit er natuurlijk aardig wat gespuis tussen en durft inderdaad de politie vaak het kamp niet op maar dat hebben ze mijns inziens aan hun eigen te danken. Ik zeg: ME en een stel politiehonden erop los laten en dan piepen ze wel anders :D

Maar mijn vriend zegt zelf: denk dat er echt meer kampers wiet kweken dan mensen in gewone huizen? Nou geloof dat maar niet hoor, ook in gewone huizen wordt er genoeg wiet geteeld om maar een voorbeeld te noemen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:12

Nou, misschien moet ik dan toch maar op een woonwagenkamp wonen, klinkt mij veel beter in de oren dan regulier leven :j

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:20

Hmm phormicola, sarcasme?!

Ons leven is niet beter dan een regulier leven, maar net zo als het 'reguliere' leven van mijn ouders, zusjes, opa's en oma's, vriendinnen....geen van hen komt van een kamp, net zoals ik dus, en bij ons gaat het er niet anders aan toe als bij hun. Wij wonen allemaal op hetzelfde dorp (behalve mijn moeder en jongste zusje sinds mijn ouders in 2007 zijn gescheiden) en er is geen enkel verschil behalve dan dat ik naast mijn schoonouders woon en de rest niet (en nee..in tegenstelling tot kampers die dat dus wel helemaal geweldig vinden, ben ik er minder blij mee).

Ook wij zitten te mopperen als we weer eens geld terug moeten betalen aan de belasting wegens teveel ontvangen zorgtoeslag, net zoals mijn zusje weer zit te mopperen dat de hypotheekrente aftrek nog niet goed is geregeld voor hun koop huis.

Ik wil maar zeggen dat ondanks dat mijn mening nog steeds hetzelfde was als toen ik nog niet met kampers te maken had (namelijk: ze werken geen van allen, rijden de duurste auto's en hebben allemaal wietplantages)... het dus ook wel anders kan. Het is niet overal hetzelfde.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:11

De kampers aan wie ik les heb gegeven de afgelopen jaren zijn oorspronkelijk nog wel echte zigeuners. Voor het wonen in en plaatsen van wagens krijgen zij echter geen toestemming meer van de gemeente, zij moeten wonen in chalets die bij elkaar geplaatst zijn.
Laten we zeggen dat het zowel voor hen als voor de mensen eromheen beter is dat ze bij elkaar wonen, want ik denk dat ze het de wijk niet gemakkelijk zouden maken als ze er tussenin zouden wonen. Niet uit kwade wil, maar omdat hun cultuur heel anders is dan die van ons, waardoor overlast zou ontstaan.

Het is heel erg verschillend volgens mij. Ashley, jij woont denk ik op een kamp met Nederlandse kampers?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:38

Ja inderdaad, 'gewone kampers' niet van die Roma en Sinti ofzo...da's geloof ik weer een heel ander slag. Noem mijn vriend ook geen zigeuner want dan wordt ie woest. Dat zijn echt van die criminelen die messenslijpen voor geld en dat soort fratsen...dat is inderdaad een heel ander slag mensen als de 'Nederlandse kampers'.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:30

En dat zijn inderdaad de mensen waar ik les aan gegeven heb. Mensen verwarren die groepen nogal eens gauw, helaas.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:11

@ ashley1,
nou wil ik niet heel rot overkomen, en ik wil ook niet iedereen over 1 kam scheren... maar bij mij achter is een kamp.... nou daar staat de politie regelmatig op de stoep... ze rijden allemaal in de duurste auto's rond, die ze echt niet op hun 18e met eerlijk werken hebben verdient en ze zijn ook nog eens vreselijk aso.. denken echt dat alles en iedereen maar voor hun wijkt.
En bij hun huizen is er gewoon overal een buitenmuur aangemetseld... van origine waren het woonwagens en ze hebben hier gewoon muren aan vast gemetselt, waardoor sommige van de wagens nu een oppervlakte van bijna 200m2 hebben waarvan misschien onder 15m2 maar een wielenstelsel zit en de rest gewoon als normaal huis is gebouwd, met fundering en alles, en dit vind ik wel storend ja, want ik mag geen eens een terrasje aanleggen zonder vergunning en hun bouwen daar volledige huizen....
En hetzelfde geldt voor een groep kampers die voorheen bij mij op het werk kwamen, nu kom ik ze nog wel eens tegen op de auto cros, daar zitten er een paar echt goed in het verkeerde wereldje, die geven zoveel geld uit, en ik weet wat voor werk ze doen, nou daar verdienen ze dit bij lange na niet mee.
Bij deze twee voorbeelden die ik noem, daar is het hele reizen en vrije leven, echt totaaaaal niet aan de orde.

En ik zeg echt niet dat alle kampers zo zijn hoor, maar door mijn ervaringen die ik met dit 'soort' mensen heb, ben ik wel aardig bevooroordeeld. En eigenlijk is dat wel heel jammer, want je kijkt daardoor kampers in het algemeen al een beetje scheef aan. De meeste mensen praten altijd maar over kampers als aso volk, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Overigens vraag ik me af hoe ze die villa, van die link van jou, ooit uit elkaar hadden willen halen en hadden willen verplaatsen in 1 dag (?) als dat nodig mocht zijn.... dat ding is veelste breed om de weg op te gaan? en aan het filmpje te zien, kost het nog best moeite om het te slopen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:12

Ja inderdaad, ik wist eerst het verschil ook niet goed (niet dat ik nu echt weet heb van Roma, Sinti, Reiziger en wat mijn vriend z'n familie zou moeten zijn (misschien scharen die zichzelf wel onder de noemer reiziger...geen idee)) want ja...ze hebben toch allemaal het rond-reis-verleden. Maar zo werkt het blijkbaar niet.
Wij hebben inderdaad een paar jaar geleden aan de rand van het dorp een groep (ik denk) zigeuners gehad, hadden daar hun kamp opgeslagen...ik mocht daar gelijk niet meer komen van m'n vader, ze stonden namelijk op het veldje bij de skate-ramp, voor ons van het dorp dus een gewilde hangplek.
Ik ben er een aantal keer met mijn vader langs gelopen als hij de hond uit ging laten (tamelijk linke russische herder van 75kg :D ) en dat zag er altijd zo viezig uit, bah.

Maar wat mij gelijk opviel waren wel de dikke mercedesen en bmw's die er stonden, dat dan weer wel >;)
Maar dat zijn geloof ik ook degene die langs de deuren gaan om zogenaamd je messen van je bestek te slijpen en er dan vervolgens iets mee uitvreten of er 3 x het afgesproken bedrag voor vragen enzo, van die schooiers.

Mijn vriend heeft het me wel eens uitgelegd hoe dat allemaal zat maar ik heb er niet erg naar geluisterd hihi :=
Bij ons is er toch geen sprake van buitenstaanders zijn omdat ze op het kamp wonen ofzo, ze horen gewoon bij het dorp, hebben daar op school gezeten, op de voetbal e.d.
Dat zal ook komen doordat het zo'n klein kampje is en inderdaad die mensen wel altijd heel gastvrij zijn en mijn vriend en zijn zusje ook altijd goed geaccepteerd werden op school, voetbal e.d.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:25

TS, Wat een onzettend gegeneraliseerde OP :n

In 99% van de gevallen huren de woonwagenbewoners de grond van de gemeente welke hen wordt toegewezen en niet zelf gekozen, vragen ze netjes een bouwvergunning aan (waar ze jaren zoet mee zijn), gaan de kinderen naar school en betalen gewoon belasting!
Succubi, Elke jan boeren *** kan zijn kind zelf onderwijzen: http://www.thuisonderwijs.nl/

Ofwel, nee, ik kan mij totaal niet vinden in jouw gedachte :D Overal heb je rotte appels: In het Gooi, op het platteland, midden in de stad, gelovig/ongelovig, autochtoon/allochtoon... Het is zo makkelijk om mensen over één kam te scheren!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:34

@blue_kim,

het rondreizen is voor zigeuners, dat zijn vieze asociale stinkers zegt mijn vriend hihi... := Ja kom bij hem niet aan met het woord zigeuner, daar kijkt hij zo op neer ;)

Maare, dat huis is wel als het moet in 1 dag uit elkaar te krijgen hoor, en ook te verplaatsen...hij is er tenslotte ook gekomen ;)
Mijn schoonzusje heeft pas een nieuwe (2e handse) 'wagen' (huis eigenlijk) gekocht in zo'n L-vorm...nou die is gewoon op de vrachtwagen met dat speciaal transport gebracht en op de plaats getakeld. Alles wat op een kamp staat is weer te verplaatsen hoor, anders is het geen roerend goed maar onroerend goed.

Verder, als ze bij jullie op dat kamp echt muren en huizen hebben gemetseld dan zullen ze daar wel vergunningen voor hebben en misschien hebben ze die plaatsen wel kunnen kopen, dat is soms ook een mogelijkheid, dan huur je de grond niet meer van een woningcorperatie.
Wij hebben voor ons huis ook gewoon een bouwvergunning moeten aanvragen...zelfs voor onze carport van 4 palen en een afdak.
Zouden we dat niet hebben gedaan dan zouden ze het net zo makkelijk weer hebben gesloopt hoor als het zou moeten...
En inderdaad, als diegene nu al van die dikke auto's rijden met een gewone baan, dan kun je er wel donder op zeggen dat ze met louche zaken bezig zijn.
Overigens heeft de neef van mijn vriend een auto bedrijf en die zoons hebben ook allebei een keurige auto voor de deur (mercedes sport coupe en de ander weet ik niet meer) maar dat klinkt heel kittig maar daar hebben we zelf ook naar zitten kijken, die auto's zitten geloof ik 'maar' rond de 18.000 euro. Ik zeg express 'maar' want het is natuurlijk heel veel geld maar een nieuwe VW polo kost geloof ik ook al zo'n 14.000 dus in verhouding is dat niet veel. Verder heeft hun vader (ja hoe kan het ook anders) een autobedrijf dus die zal die auto's wel bij een collega voor een leuke prijs hebben gekocht. Zijn vrouw werkt ook gewoon in de zorg net als gewone mensen.

En naar mijn idee zijn de echte criminelen die mensen in de topposities binnen grote bedrijven zoals managers bij banken met woekerpolissen waardoor gewone mensen persoonlijk failliet gaan en zij tonnen opstrijken excl. eventuele bonussen, directeuren van zorginstelling waar links en rechts op de meest onmogelijke handelingen worden bezuinigd maar die zelf wel een jaarinkomen van een half miljoen (!) opstrijken...politici die overal bezuiningen voorstellen en doorvoeren maar ondertussen wel een opslag van 30% krijgen, politici die er zelf voor kiezen om thuis te zitten bij de kids en vervolgens nog een vermogen aan wachtgeld mee krijgen, directeuren van goede doelen waar vrijwilligers voor langs de deuren gaan en waar vervolgens eerst honderdduizenden euro's opgaan aan het salaris van de mijnheren....DAT zijn in mijn ogen pas de echte viezerikken! -:(-
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 19-07-10 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:36

Maar zijn al die kampers wel zigeuners?? Ik vraag het mij af....er zijn wel zigeunerkampen dat weet ik, maar als ik kijk in Brabant en Gelderland, dan zijn het meer tokkie-achtige types die er wonen en dan is het niet fris om op zo een kamp te komen....daar zitten families die massaal in de autosloperijen zitten, en ook nog wel andere helingszaakjes hebben...dat is algemeen bekend, dat als je wat wilt verkopen, of het nu omgekatte auto's is tot andere waar, dan kan je het via het kamp regelen...

Ik zie het meer een verbastering van vroeger, toen er idd slavische volkeren rondtrokken en op plekken buiten de bebouwde kom tijdelijk, soms een paar jaar, verbleven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:04

Ashley1, er zijn kampen waar dat niet zo is....daar wordt niets betaald.

Ken een aantal kampen waar het niet klopt. Heb in Brabant een aantal kampen leren kennen die niet deugde...

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat er ook kampen zijn waar niets loos is, waar alles legaal is. Waar mensen juist heel gastvrij zijn.

En dan denk ik ineens aan onze eigen lieve Frans Bauer.. :D want ook hij is kamper.

Maar ik was onlangs bij het kamp in Tiel en voelde mij niet zo erg prettig...bedoel maar...dan is het kamp Den Bosch ook niet zo .... het kamp in Eindhoven....dan is er heibel geweest in Vlijmen, ook daar zitten er een boel die niet zo ..... zijn.

Maar nogmaals er zijn kampen dat is heel netjes daar en daar zal niets loos zijn.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:12

@Ashley1
: Amen meid!, wat jij hier schrijft had ik kunnen wezen :D . Mijn haren gingen overeind staan van de openingspost :r

Mijn zwager zijn familie woont op het kamp, hebben gewoon een stuk grond gekocht, zijn allemaal aparte stukken grond voor de duidelijkheid ;)
En daar hun wagen opgezet, het is een klein kamp en alles word gewoon betaald,het lijkt misschien goedkoop, maarja voor een stuk grond zonder iets betaal je ook niet zoveel, de wagens daarin tegen zijn erg duur.en zien er groot uit, maar van binnen valt dat meestal best wel mee hoor :j

Mijn zwager en zijn broer zijn alle 2 schilder, en de vrouw van mijn zwager zijn broer werkt bij de blokker ;)

Haar moeder is in een huis gaan wonen en kon inderdaad niet wennen
Weetje waarom niet? Omdat ze het binnenlopen bij elkaar miste. Op een kamp loop je gewoon zo bij elkaar naar binnen, meestal zitten de deuren niet op slot en er word heel harmonieus met elkaar omgegaan.Wat er op het woonwagenkamp in breda is gebeurd valt niet goed te praten.Maar dat had ook gewoon in een rijtjes huis in jou straat kunnen gebeuren...