Pastoor geschorst vanwege oranje kazuifel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gina

Pastoor geschorst vanwege oranje kazuifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:26

http://www.youtube.com/watch?v=LEWANtdtQ2o

De pastoor is geschorst vanwege dat hij die oranje 'jurk' ( sorry ben even de naam kwijt ) aan had en ze vonden dat hij te ver is gegaan.

Ik weet wie deze man is en ik heb ook wel eens bij hem in de kerk gezeten, ik vind dat hij alles op een leuke manier vertelt en orgineel is. Maar soms heb ik wel het idee dat hij iets te ver gaat en er veel om doet om in de krant/tv te komen.

Ik ben benieuwd naar jullie menigen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-07-10 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

Eirikur

Re: Wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:38

Is er eindelijk eens een geestige geestelijke, die de 'boodschap' op een attraktieve manier weet te verpakken zodat deze misschien ook jonge, hippe mensen aanspreekt, wordt ie door de firma Droogstoppel en Azijnpisser kaltgestellt. En maar zeiken dat het kerkbezoek zo terugloopt.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:42

Kwam ook op het nieuws..
Hij had niet alleen een oranje jurk hoor.. Hij had ook een goal staan, vlaggetjes en zong voetballiedjes...

Ik vind het zelf geen probleem, maarja ben dan ook niet gelovig.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:44

Ik vind het belachelijk dat hij uit z'n functie is gezet. Hij is een van de weinige die de kerk nog vol weet te krijgen! Er komen zoveel mensen op af, dat red niemand!
En het spreekt inderdaad ook eerder jongere bezoekers aan.. Ik ga ook niet naar de kerk als er een ouwe sok voor staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:27

Hier nog een artikel
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... e-video%29

Ik vind het vooral zonde...
(en vraag me nog steeds af of dit dezelfde Paul Vlaar is, die met z'n keyboardje tijdens de kermissen e.d. wel eens optreed?)

Wat is er nou belangrijker, dat een voorganger de gemeente laat groeien en bij elkaar houdt en het woord van God uitdraagt?
Of alles lekker statig houden en dansen naar de pijpen van het Vaticaan?
En gemeente lijkt het er ook prima naar zijn zin te hebben zo te zien :j

Ik denk dat Bisschop Punt de essentie van het geloof nog maar eens goed moet overdenken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:29

hahahaha, dat goal heb ik ook eens gezien bij een kantoor bij iemand op zn kamer

Floortje88 schreef:
Kwam ook op het nieuws..
Hij had niet alleen een oranje jurk hoor.. Hij had ook een goal staan, vlaggetjes en zong voetballiedjes...

Ik vind het zelf geen probleem, maarja ben dan ook niet gelovig.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:15

@ Kanell, ha nee dat is niet dezelfde hoor ;)
Ik ben het met je eens Kanelly!

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:20

Een leraar zet je toch ook niet in een oranje jurk voor de klas ook al zouden zijn leerlingen dan misschien meer geintresseerd zijn? Dat past ook niet bij het beroep.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:22

Hij staat altijd bij ons in de kerk! En altijd is de kerk vol, dat zie je weinig meer. Altijd zijn er jongeren bij, jongeren zijn de toekomst! Bijna niemand krijgt de kerk meer vol tegenwoordig.

Hij brengt het op een hele leuke manier, en het is jammer dat hij door deze actie geschorst is!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:23

Kanelly schreef:
Hier nog een artikel
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... e-video%29

Ik vind het vooral zonde...
(en vraag me nog steeds af of dit dezelfde Paul Vlaar is, die met z'n keyboardje tijdens de kermissen e.d. wel eens optreed?)

Wat is er nou belangrijker, dat een voorganger de gemeente laat groeien en bij elkaar houdt en het woord van God uitdraagt?
Of alles lekker statig houden en dansen naar de pijpen van het Vaticaan?
En gemeente lijkt het er ook prima naar zijn zin te hebben zo te zien :j

Ik denk dat Bisschop Punt de essentie van het geloof nog maar eens goed moet overdenken.

Ja, ik geloof het wel!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:23

Rebeccatjuh schreef:
Een leraar zet je toch ook niet in een oranje jurk voor de klas ook al zouden zijn leerlingen dan misschien meer geintresseerd zijn? Dat past ook niet bij het beroep.

Een leraar misschien niet nee, maar wat is het probleem als een lerares dat doet? Nu wordt misschien nog te veel de link met voetbal gemaakt over een half jaar merkt niemand dat meer.
Ze kunnen zich bter druk gaan maken bij die kerken om dingen die er echt toe doen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:25

Misschien moet een advocaat dan ook maar in een jurk met goud en stippels procederen?

Nee.. sommige kledij passen niet bij het beroep.
Schorsen is misschien overdreven ?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:30

Ik had begrepen dat de kerk tussen de regels door aan had gegeven hem zeer origineel te vinden, maar dat hetgeen waar ze overheen vielen te maken had met het feit dat de priester juist de eucharistie had gebruikt om te bidden voor een goede afloop van de wedstrijd. Dit vond het kerkbestuur blijkbaar te ver gaan.
Ik geloof niet in god, en heb hier verder ook geen oordeel of mening over, maar ik kan snappen dat veel mensen dit niet begrijpen. Het lijkt een moeilijk punt te blijven; hoe jongeren de kerk binnen te krijgen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:33

Ik vind het niet kunnen, het geloof hoeft niet op een populaire manier te worden uitgedragen. Als je op die manier zieltjes moet winnen moet je je afvragen welk publiek je trekt en voor hoelang.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:34

Rebeccatjuh schreef:
Misschien moet een advocaat dan ook maar in een jurk met goud en stippels procederen?

Nee.. sommige kledij passen niet bij het beroep.
Schorsen is misschien overdreven ?

Ik vind dat kledij geen invloed moet hebben op 't uitvoeren van t werk. Deze man doet zijn werk toch goed?
Ik ben 't met je een dat niet elk kledingstuk bij elk beroep past, maar in het geval van deze man zie ik echt het probleem niet?
Die soepjurken, zijn meestal rood/oranje van kleur ( de gene die ik gezien heb tenminste, wellicht dat dat ergens ander toch weer anders is :) ) dus wat maakt het dan uit? Ik vind, mar dat is dus mijn mening, dat het in dit geval geen bal uitmaakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:04

Nee, zo'n paarse kazuifel is mooi :+ (dus een paarse past wel bij het beroep en oranje niet?)

En Bramasole, tegenwoordig blijkt dat het geloof zeker op een 'populaire' manier verkondigd moet worden.
Gemeentes en kerken stromen leeg. Behalve die van de evangelisten...(of kijk bijvoorbeeld naar de EO Jongerendag, of het Flevo Festival)
En hoe zijn de evangelische diensten? Juist, vrolijk, kleurrijk, swingend...alles kan.
Het lijkt mij dat gemeenten juist nu een 'populaire' en 'verjongende' voorganger nodig hebben, de jeugd loopt hard weg.

Ik heb het zelf ook, mijn ouders gaan altijd nog naar de kerk. Ik zelf niet, heb er ook weinig behoefte aan.
Maar sinds mijn ouders een leuke jonge, vrolijke (homosexuele) voorganger hebben, die de diensten ook 'hip' maakt, overweeg ik het zeker om weer eens mee te gaan naar een dienst als ik bij mijn ouders ben.
Juist dat meer vrijzinnige karakter trekt de jeugd aan.
De voorganger die mijn ouders hebben, is praktiserend (wat een stomme benaming zo) homosexueel, de hele kerkelijke gemeente weet het, zijn partner zit iedere zondag ook in de kerk en niemand maakt er een probleem van.
Zelf mijn ouders (65+ en 70+) vinden deze populaire 'hippe' diensten stukken fijner dan de zware kost die ze voorheen werd aangeboden. En ook in hun gemeente is een duidelijke groei zichtbaar. (PKN)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:38

Dat is onze pastoor :D En hij is cool! Hij brengt de jeugd naar de kerk. We vinden het zelfs leuk en hij geeft wel degelijk een boodschap mee.
Hij staat ook rustig achter de bar als er een evenement is en doet heel veel voor de jeugd. Zo heeft hij ook een keer een evenement gezegend met bier en een wc borstel vanuit een hoogwerker :')

Ik vind het jammer dat ie tijdelijk uit zijn functie is gezet.

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:47

ik vind het beetje raar,
het hoort er niet bij.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:04

ik vond het eigenlijk hele leuke beelden! juist een leuk initiatief. vind het belachelijk dat hij nu op 'bezinningsverlof' is. maar wie ben ik... gelukkig staat de katholieke gemeenschap achter hem!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:10

Zelfs de oudere medemens van de parochie staat achter hem, dat wil toch wel wat zeggen lijkt mij! Naja hopen dat hij snel weer terug is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:17

Bacardyx schreef:
ik vind het beetje raar,
het hoort er niet bij.

Wat hoort dan wel bij?

Een grijze pastoor die dwingend de leer oplegt aan de gemeente?
Die ellelange preken geeft zodat eenieder erbij in slaap valt?
Die nog aan huis komt, om te vertellen dat het nu echt wel tijd is voor kindertjes of even verteld dat 'men' heeft gezien dat er op zondag het gras werd gemaaid en dat dat niet op prijs gesteld wordt.

Of hoort er een sekte achtige leider voor een gemeente te staan, die per zin 10x iets over het uitdrijven van de duivel roept met daarachteraan 10x halleluja.
Horen mensen in een dienst in de geest te vallen?

Hoort er een drumband in de kerk?
Hoort iedereen te dansen en te swingen?

Ik heb eigenlijk geen flauw idee 'wat erbij hoort' ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:25

Leuk dat hij uitdraagt dat de kerk niet buiten de maatschappij staat!
Mensen gaan anders toch na de mis gelijk thuis hun oranje shirt pakken en de tv aanzetten. Dan krijg je weer die ouderwetse hypocritie. Op zondag naar de kerk en de rest van de week er niet aan denken.

Waarom dan niet wat mensen bezighoudt meenemen in het geloof en het een diepere betekenis geven? Nu kijken ze naar het voetbal met de mis en het geloof in gedachten. Ik vind het prachtig :j

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 10:06

Ik baal echt enorm, mijn opa is gister overleden en als pastor paul niet geschorst zou zijn, dan zou hij de mis doen. Ik baal er zo van, hij doet het altijd zo leuk, zover het leuk kan zijn.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 10:35

eempiej schreef:
Dat is onze pastoor :D En hij is cool! Hij brengt de jeugd naar de kerk. We vinden het zelfs leuk en hij geeft wel degelijk een boodschap mee.
Hij staat ook rustig achter de bar als er een evenement is en doet heel veel voor de jeugd. Zo heeft hij ook een keer een evenement gezegend met bier en een wc borstel vanuit een hoogwerker :')

Ik vind het jammer dat ie tijdelijk uit zijn functie is gezet.

Klopt, dat deed hij bij ons met het zomerfestival, al vind ik dat opzich wel ver gaan, met zo'n wcborstel en dan in de bier dopen. Veder vind ik wel dat hij altijd alles ontzettend leuk doet, brengt de jeugd naar de kerk. Brengt de boodschap over met een leuk verhaal. Ik vind het ook onterecht dat hij hiervoor geschorst is en ik baal er ook echt ontzettend van, vooral nu.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:01

Ow wat balen zeg. Daar hadden we het toevallig op het werk vanmorgen over. banketstaaf voor de mensen die bijv. gaan trouwen komende 2 maanden en pastoor paul hadden. En een bewoner zei idd: ik moet nog 2 maanden volhouden want pastoor paul moet mijn begrafenis doen.

Heel veel sterkte met het verlies van je opa!