kind uit snikhete auto gered

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

kind uit snikhete auto gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:11

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:12

elk jaar weer van die drama's en niemand leert ervan

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:12

Ik hoorde het inderdaad gisteren al op het nieuws! Moeders was even 'shoppen', verschrikkelijk!

CtjeLief

Re: kind uit snikhete auto gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:13

Ongelofelijk he.. Misschien moeten ze er een paar 100 euro boeten op leggen, dan nemen ze de kinderen misschien wel mee de auto uit??

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:15

Je laat je kind toch niet achter in de auto :( :(
Onverantwoordt gewoon _-:(

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:15

Ik hoorde het gisteren ook. Echt zo belachelijk. Ik snap dat niet, zeker niet toen ik hoorde dat die vrouw nog onverschillig reageerde ook. Kind is zelfs even buiten bewustzijn geweest. Ik ga me dan gelijk afvragen hoe nalatig die vrouw met andere dingen is, betreft het kind.

Toen ik de afgelopen dagen met de kids (bijna 1,5 en bijna 4 jaar) naar het zwembad ging met de auto, dacht ik maar aan één ding: raampjes open en niet te lang stil bijven staan met die auto. Snel wegrijden, niet treuzelen. Wil nog geen 2 minuten de auto stil hebben staan met die kids erin. Laat staan 20 minuten!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:16

Het is weer zo ver :(

tomcat701

Ongeloofelijk!
Kan je toch niet bij?

shera

Dit geloof je toch gewoon niet |(

Er wordt ZO voor gewaarschuwd..
De plaat voor je kop moet wel enorm zijn als je het dan toch doet _-:(
Kan er echt ontzettend kwaad om worden :(

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:17

Oh wat erg, als je merkt hoe snel het heet wordt in zo'n auto, dan is 20 minuten al zolang...
Ik dacht ook dat dat drama van vorig jaar mensen wel wakker zouden schudden (alhoewel dat niet met opzet was gebeurt). En dan nog om even te winkelen zeg...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:19

Jezus gek zoiets doe je toch niet als moeder zijnde :n
hopelijk heeft dit nog gevolgen voor de moeder gezien er een melding word gemaakt bij de
jeugdzorg :j
die mag eens goed met 2 benen op aarde worden gezet

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:22

Zou wellicht een geldboete helpen? Als je weet dat je bijvoorbeeld 250 euro boete krijgt als je je kind/dier in de auto achterlaat laat je het misschien wel?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:23

Je bent geen kind waard als je zoiets doet.....Wat nou als die voorbijgangers niet hadden ingegrepen? Kindje had wel kunnen bezwijken.
Hard aanpakken zo'n mens. Sluit haar maar een poosje op (in een hete auto :+ )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:24

idioten...

zo zag ik gisteren bij de supermarkt een vrouw aankomen met dr hond in de auto en parkeert dr wagen en gaat boodschappen doen
waar zit je verstand dan? je laat dat dier toch thuis? of breng m eerst naar huis

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:24

CtjeLief schreef:
Ongelofelijk he.. Misschien moeten ze er een paar 100 euro boeten op leggen, dan nemen ze de kinderen misschien wel mee de auto uit??

Ik denk niet dat een boete helpt hoor, tis je kind/dier, die mensen zijn niet normaal!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:27

ik vind het sowieso vreemd, dat mensen überhaupt hun KIND in de auto achterlaten.
buiten de warmte om (wat natuurlijk belachelijk is) maar je auto zal maar gestolen worden of.....

maar ik heb geen kinderen hoe is dat voor de moeders hier op bokt/
laten jullie überhaupt weleens je kind in de auto/
en dan bedoel ik echt 20 min. niet auto uit, brief posten en weer verder ofzo.

maar echt 20 min weg. dat is toch sowieso niet normaal

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:28

Waarom zou het niet helpen? Het niet handsfree bellen is volgens mij (?) toch ook sterk teruggedrongen.. om maar een voorbeeld te noemen.. Mensen houden niet van hoge boetes, en wellicht denken ze dan wel 2x na voordat ze kind/dier in auto achterlaten?

Of laat ik het zo stellen: Wat is er te verliezen met het idee van een hoge boete?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:30

Dus mensen halen hun kind wel uit de auto als er een hoge boete tegenover staat en niet voor het risico dat ze dood zullen gaan door de warmte?!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:33

Coentjuh schreef:
Dus mensen halen hun kind wel uit de auto als er een hoge boete tegenover staat en niet voor het risico dat ze dood zullen gaan door de warmte?!

net als kinderzitjes, kinderen zonder gordel, en kleine kinderen die voorin zitten zonder zitje.
ik begrijp dat echt niet. hoe lui en lax je ook wilt zijn, toch niet met levende wezens

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:36

Coentjuh schreef:

Ik snap je punt hoor, deel dat ook absoluut met je, maar goed, als een hoge boete er toch voor zorgt dat mensen hun kind sneller de auto mee uit nemen, dan bereik je toch een gewenst doel: minder slachtoffers?

Daarnaast moeten mensen uiteraard goed voorgelicht worden over de gevaren van zo'n incident, maar het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:36

Het is triest, maar we kunnen ons nu wel heel druk gaan lopen maken maar wat bereiken we ermee? Denk niet dat politiek Nederland hier leest....

Verder zou ik nooit een hond alleen in de auto laten, laat staan een kind(zoals al gezegd je auto zal maar gestolen worden!)... Gewoon thuislaten of meenemen, is dat nu echt zo moeilijk of denken de sommige er te gemakkelijk over?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:37

Ik denk dat een fikse boete hierop flink zou helpen. Dat die mensen wel of niet normaal zijn is helemaal niet van belang, dat het niet te begrijpen is ook niet. Niemand betaalt graag een boete. Ik ben het er overingens weg gewoon mee eens dat het schokkend is en vraag me ernstig af of dat kind wel zo goed af is bij de betreffende ouder.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:38

Het is toch ongelovelijk er word zo gewaarschuwd en toch gebeurd het toch nog.
Niet alleen de hitte is een probleem maar er zou een gek zijn di het kind meeneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:47

Ook al zijn de temperaturen normaal, je laat je kind toch nooit alleen in een auto terwijl je gaat shoppen? Dan laat je imo óf het kind thuis met oppas óf je neemt het kind mee in een wandel-/kinderwagen.. :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:37

CtjeLief schreef:
Zou wellicht een geldboete helpen? Als je weet dat je bijvoorbeeld 250 euro boete krijgt als je je kind/dier in de auto achterlaat laat je het misschien wel?

Neuh... ik geloof niet dat dat gaat helpen. Mensen weten ook dat het gevaarlijk is, dat helpt ook niet. Zou toch denken dat je met je dierbaarste 'bezit' zuiniger om zou gaan...
Edit: maar je hebt gelijk dat er niets mee te verliezen is en dat het een poging waard is :j