Poker een kansspel of behendigheidsspel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kansspel
7 (50%)
behendigheidsspel
7 (50%)

Totaal aantal stemmen: 14

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 12:54

Naar aanleiding van onderstaand nieuwsbericht, ben ik benieuwd wat jullie vinden - is poker een kansspel of behendigheidsspel?

(gelukkig heb ik de spelfout in de titel van het nieuwsbericht niet overgenomen).

Citaat:
DEN HAAG - Poker is geen kansspel, zoals de wetgever dat heeft verwoord, maar een behendigheidspel.

Tot dat oordeel is de rechtbank in Den Haag vrijdag gekomen in een strafzaak tegen de organisator van een pokertoernooi zonder vergunning daarvoor.
Het Openbaar Ministerie (OM) is het er niet mee eens en gaat in hoger beroep. Dat heeft een woordvoerder van het parket in Den Haag zaterdag laten weten.
Volgens de woordvoerder van het OM is het ''een principiële kwestie'' en wordt hoger beroep aangetekend om duidelijkheid te krijgen in jurisprudentie.

Uitzonderlijk
Hij noemt de uitspraak van de rechtbank uitzonderlijk, omdat in omringende landen poker vaak wel als een kansspel wordt gezien.
Het ministerie van Justitie moet de uitspraak nog bestuderen. ''Maar het is duidelijk dat wij poker wel een kansspel vinden'', aldus een woordvoerster zaterdag.

Bron: http://nu.nl ; http://www.nu.nl/binnenland/2284183/dis ... sspel.html

take_one

Re: Poker een kansspel of behendigheidsspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:39

Het is een beetje van beide vind ik.
Je moet natuurlijk goede kaarten krijgen, maar je moet ook vaak gokken wagen en bluffen.. want anders is de kans dat je ver komt niet heel erg hoog. :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:41

take_one schreef:
Het is een beetje van beide vind ik.
Je moet natuurlijk goede kaarten krijgen, maar je moet ook vaak gokken wagen en bluffen.. want anders is de kans dat je ver komt niet heel erg hoog. :)

Mee eens. En het allerbelangrijkste: kansberekenen, kansberekenen, kansberekenen!

SixBar

Re: Poker een kansspel of behendigheidsspel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:31

De rechter zei toch dat het van allebei wat is?