Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RedPassion schreef:Ik snap in de eerste plaats al niet waarom er 23.000 kippen in een schuur zitten...Arme dieren.
Wiesje schreef:Ik wil jullie niet ontmoedigen maar bij de hedendaagse normale bedrijven zitten er nog wel meer kippen in een schuur samen hoor! En die hebben (zoals de wetgeving netjes voorschrijft) voldoende ruimte om te scharrelen.
En nou niet allemaal de kippen zielig gaan vinden: een kip die niet lekker in haar vel zit legt niet ... reden te meer dus voor de boer om te zorgen dat de dieren wel goed in hun vel zitten.
Vjestagirl schreef:En heeft 1 van jullie ook ergens gelezen hoe groot de schuur was?
wopkelover schreef:Natasja91 schreef:Jammer dat ze niet gewoon die kippen naar buiten hebben gelaten.
dat had ook niet uitgemaakt hoor![]()
buiten is het even warm
en er stond bijna geen wind
Toekie schreef:[edit]De bedrijven waar de kippen massaal buiten op een open vlakte lopen onder het mom van ''lekker scharrelen'', zijn nog steeds niet diervriendelijk. Kippen hebben beschutting (bijv. struiken/boomstronken e.d.) nodig om zich veilig te voelen.
Toekie schreef:Nee, geen probleem en zeker niet zielig. 23.000 kippen in één schuur bij een temperatuur van zeg maar 30 graden. Lang leve de legbatterijen/verrijkte kooien.
Zolang het maar eieren legt he.
![]()
Welke wetgeving bedoel je trouwens? Ontmoedigen doe je mij niet snel, je hoeft niet lang te zoeken om te weten hoe dramatisch het is in de bio-industrie.