Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Ik had waarschijnlijk in de kop moeten zetten Marokkaantjes zorgen voor rellen of zo.
Marokkanen die het goed doen kunnen hier op weinig interesse rekenen
bulck schreef:sarabande schreef:Ik had waarschijnlijk in de kop moeten zetten Marokkaantjes zorgen voor rellen of zo.
Waarom zouden ze apart gelauwerd moeten worden?
Ik ben een allegaartje van Joods, frans en Amerikaans-Nederlands, en uiteindelijk streven we toch allemaal naar hetzelfde. Dat lees je ook uit die brief. Dus wat doet het ertoe wie het geschreven heeft?
Opleiding en educatie zijn in de westerse maatschappij ingeworteld, dus daarom vind ik de titel al vreemd overkomen.
Ik houd niet van mensen of groepen die zich in een slachtofferrol duwen of laten duwen. De meeste zaken heb je zelf in handen, en onderwijs, zeker in onze contrijen, is daar 1 van.
Of de personen dat daadwerkelijk aanpakken, dat is een ander probleem/vraag.
Maar nu las ik, 'hoog opgeleide marokkanen' en had ik direct zoiets vanis dat een speciaal ras ofzo of uberhaupt iets speciaal dat ontzag moet opwekken?
Dat is toch enkele het resultaat van die mensen hun inzet en werk, los van hun geloof of afkomst. Snap niet dat anno 2010, zo'n titels gebruikt worden. Komt precies over alsof de Marokkanen een onderdrukt volk zijn, met geen of weinig mogelijkheden.
Verder vind ik de brief mooi opgesteld en getuigt het van interculturele samenwerking met een visie naar de toekomst
bulck schreef:[
Ik ben een allegaartje van Joods, frans en Amerikaans-Nederlands, en uiteindelijk streven we toch allemaal naar hetzelfde. Dat lees je ook uit die brief.
bulck schreef:sarabande schreef:Ik had waarschijnlijk in de kop moeten zetten Marokkaantjes zorgen voor rellen of zo.
Waarom zouden ze apart gelauwerd moeten worden?
Ik ben een allegaartje van Joods, frans en Amerikaans-Nederlands, en uiteindelijk streven we toch allemaal naar hetzelfde. Dat lees je ook uit die brief. Dus wat doet het ertoe wie het geschreven heeft?
Opleiding en educatie zijn in de westerse maatschappij ingeworteld, dus daarom vind ik de titel al vreemd overkomen.
Ik houd niet van mensen of groepen die zich in een slachtofferrol duwen of laten duwen. De meeste zaken heb je zelf in handen, en onderwijs, zeker in onze contrijen, is daar 1 van.
Of de personen dat daadwerkelijk aanpakken, dat is een ander probleem/vraag.
Maar nu las ik, 'hoog opgeleide marokkanen' en had ik direct zoiets vanis dat een speciaal ras ofzo of uberhaupt iets speciaal dat ontzag moet opwekken?
Dat is toch enkele het resultaat van die mensen hun inzet en werk, los van hun geloof of afkomst. Snap niet dat anno 2010, zo'n titels gebruikt worden. Komt precies over alsof de Marokkanen een onderdrukt volk zijn, met geen of weinig mogelijkheden.
Verder vind ik de brief mooi opgesteld en getuigt het van interculturele samenwerking met een visie naar de toekomst
Citaat:In 2023 is Nederland een land waarin de achtergrond en religie van ‘de ander’ er niet meer toe doet. We zijn allemaal Nederlanders. We gaan uit van de kracht van het verschil. De maximale inzet van burgerkracht en de rechtsstaat zijn belangrijke ankerpunten. Politicus of burger, ieder heeft een morele verantwoordelijkheid om mensen te binden, niet om hen uit elkaar te drijven. Elkaar op een respectvolle manier aanspreken is het basisuitgangspunt. Mensen zetten op lokaal niveau hun krachten en talenten in. Mensen kijken elkaar weer recht in de ogen aan en nabuurschap verdient herwaardering. Door sociale omgang op wijkniveau ontstaat ook een gedeeld waarden- en normensysteem (een ‘Moreel Esperanto’). Dit leidt tot een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de eigen leefomgeving en daarmee het publieke domein. Belangrijk is dat gemeenten investeren in deze burgerkracht. Als alle gemeenten dit serieus oppakken, zal er een krachtige landelijke sociale structuur ontstaan en zijn we als land weerbaarder. Burgers zullen zich meer medeverantwoordelijk voelen voor het wel en wee van hún land. Nu wordt nog te vaak naar de overheid gewezen.
Kanelly schreef:![]()
Vind het een goed initiatief en een hele goede, mooie open brief
Hopelijk zet dit initiatief aan tot meer van dit soort goede dingen.
bulck schreef:@Sarahbende, dan lees je duidelijk de brief ook niet, want Joden zijn ook nog vaak doelwit.(heb al geluk dat we geen orthodoxen zijn en dus voor de buitenwereld niet opvallen) .
sporter schreef:Hoe kun je als individu nu zelf in de hand hebben in welke rol de groep word geduwd waar je toevallig bij hoort omdat je ouders uit dat land komen.
sarabande schreef:bulck schreef:@Sarahbende, dan lees je duidelijk de brief ook niet, want Joden zijn ook nog vaak doelwit.(heb al geluk dat we geen orthodoxen zijn en dus voor de buitenwereld niet opvallen) .
De naam is sarabande![]()
Maar gelukkig zijn op dit moment geen politieke partijen actief die gericht zijn tegen joden, dat is toch een significant verschil.
bulck schreef:[Extreem rechtse partijen voeden zich altijd op problemen veroorzaakt door 'anderen' (Moslims zijn oa een gemakkelijke doelgroep door hun 'andere' religie). Het is de kiezer die zijn stem moet laten horen. Dus als dergelijke partijen hoog scoren, dan moeten er in jullie geval meer hoog opgeleide Nederlanders komen, die dergelijke partijen doorprikken. Want elk normaal denkend mens, die een beetje in de wereld staat, denkt niet in zo'n extremen, laat staan een oordeel te vellen of mensen categoriek op te splitsen.
Cowboy55 schreef:bulck schreef:[Extreem rechtse partijen voeden zich altijd op problemen veroorzaakt door 'anderen' (Moslims zijn oa een gemakkelijke doelgroep door hun 'andere' religie). Het is de kiezer die zijn stem moet laten horen. Dus als dergelijke partijen hoog scoren, dan moeten er in jullie geval meer hoog opgeleide Nederlanders komen, die dergelijke partijen doorprikken. Want elk normaal denkend mens, die een beetje in de wereld staat, denkt niet in zo'n extremen, laat staan een oordeel te vellen of mensen categoriek op te splitsen.
Mooi verwoord! Probleem is wel dat er ook onder de hoogopgeleiden opportunisten zitten. En sommigen zullen extreem rechts als 'snelste opstap naar een gloedvolle (om in de termen van Kristallnacht te spreken) carrierre' zien
sarabande schreef:Titel is overgenomen uit de kop van de krant maar paste niet helemaal, teveel woorden, vandaar