Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kehdra schreef:jeetje, wat een vraagstuk zo op de donderdag avond.
ik heb nee gestemd, maar bedenk achteraf dat dat misschien best egoistisch is...
Ik ga er eens over denken..
[edit] het eerste wat mij te binnen schiet is dat er dan eerst een beleid moet worden opgesteld waar IEDEREEN het mee eens is.
Ik denk dat we daar al een jaar verder mee zijn.
Myukii schreef:kehdra schreef:jeetje, wat een vraagstuk zo op de donderdag avond.
ik heb nee gestemd, maar bedenk achteraf dat dat misschien best egoistisch is...
Ik ga er eens over denken..
[edit] het eerste wat mij te binnen schiet is dat er dan eerst een beleid moet worden opgesteld waar IEDEREEN het mee eens is.
Ik denk dat we daar al een jaar verder mee zijn.
Één jaar? Ik denk eerder een jaar of 10..Helaas werkt het zo niet, want wie gaat nog werken voor niks? Of beter gezegd: Wie gaat zijn best doen om enorm veel omzet te draaien?
En, nog belangrijker: de hele economie ligt op zijn gat dan. Als niemand meer geld heeft, kan niemand het meer uitgeven. Dat betekent dus dat bedrijven (die veel moeten zouden aflossen) geen geld meer hebben, waardoor die hele staatsschuld niet afbetaald kan worden dan..
Op zich is het een goed plan, één jaar zuinig leven is niks op een mensenleven en goede economische toestand in een land. Maar de economie zal alleen maar slechter worden, en dat duurt langer dan een jaar voordat dat weer oké is.
kehdra schreef:En omdat niemand het met het beleid eens zal worden zal dit onmogelijk zijn, en inderdaad, welk bedrijf maakt er nog winst wanneer hun klanten geen geld hebben....
Ayasha schreef:Hoe wil je zorgen dat men te vreten heeft?
Iedereen werken voor niets?
Alles is van iedereen?
Leuke utopie maar denk dat er wat gebreken zijn aan je plan.
FriesWytske schreef:En dan eerst ook geen geld meer naar ontwikkelingslanden sturen.
Myukii schreef:Ja, leuk, maar autobedrijven zouden met deze economie, of liever nog een betere economie natuurlijk, heel wat kunnen aflossen.
Als iedereen in Nederland bijvoorbeeld €2000,- p/m mag houden om van te leven, kan niemand dus een nieuwe auto kopen.
Net als banken, die kunnen alle rente die ze over hypotheken vangen makkelijk aflossen aan de staat. Maar als niemand meer een hypotheek kán nemen, omdat ze 'normaal' kunnen leven, maar geen 'gekke' dingen kunnen doen, zoals een hypotheek nemen, kunnen banken ook daar niets van aflossen.
Gaat 'm niet worden nie. Het idee is zeker goed, maar als niemand iets uit kan geven aan Nederlandse bedrijven, hoe moeten de bedrijven dan hun winst afgeven? Ze zullen enkel verlies draaien, met alle werknemers die ze wel in dienst moeten houden..
kehdra schreef:FriesWytske schreef:En dan eerst ook geen geld meer naar ontwikkelingslanden sturen.
En zo kan ik nog wel 20 bestemmingen noemen waar op gekort mag worden van mij... helaas denkt niet heel nederland hetzelfde.
En hoe moet het dan worden opgelost met mensen die nu onder de armoede grens leven? Worden die dan aangevuld oid?
kehdra schreef:En omdat niemand het met het beleid eens zal worden zal dit onmogelijk zijn, en inderdaad, welk bedrijf maakt er nog winst wanneer hun klanten geen geld hebben....
blackstar schreef:En als je dan dat geld wat normaal gesproken op een spaarrekeing staat nodig hebt omdat je wasmachine stuk gaat of je auto heeft een hele grote beurt nodig, wat dan???
Of mensen die helemaal niks sparen omdat ze net genoeg geld hebben om van te leven.
Electra63 schreef:Neigt een beetje naar communisme Jane, had ik van jou niet verwacht
Electra63 schreef:Neigt een beetje naar communisme Jane, had ik van jou niet verwacht
Pikeur schreef:Electra63 schreef:Neigt een beetje naar communisme Jane, had ik van jou niet verwacht
Ik moest ook gelijk aan het communisme denken
Denk niet dat dit systeem gaat werken, mensen werken harder omdat ze dan lekker een extratje hebben. Als dat extratje toch 'afgepakt' wordt werken mensen minder hard
Ik kies voor minder geld naar buitenlandse 'projecten', meer geld voor eigen problemen