Citaat:Ex-directeur investeerde fraudegeld in paardenhouderij
21/06/2010 14:24
Een ex-directeur van Hogeschool Windesheim in Zwolle heeft bekend ruim 800.000 euro van zijn werkgever te hebben verduisterd. Uit onderzoek door de FIOD blijkt dat hij het geld vooral voor privé doeleinden gebruikte. Hij investeerde het geld grotendeels aan de droom van zijn ex-echtgenote: een paardenfokkerij.
De ex-directeur en zijn zakenpartner zijn eind 2009 gearresteerd. Tijdens het onderzoek kwam aan het licht dat hij het verduisterde geld gebruikte voor de kosten van het huis en voor andere privébestedingen, omdat hij naar eigen zeggen maandelijks structureel geld tekortkwam. Uit rekeningen bleek dat hij onder meer paardentrailers en andere benodigdheden als voer kocht voor de paarden van zijn ex-echtgenote.
De ex-directeur zegt dat hij spijt heeft. “Op geen enkele manier is goed te praten wat ik gedaan heb. Ik heb er elke keer bewust voor gekozen om de factuur vals op te maken en ervoor te zorgen dat deze facturen werden uitbetaald, daarmee heb ik mijn baas, lees Windesheim, opgelicht of bestolen. Weet je, bij elke keer wordt de drempel die je moet nemen lager. Het meest last had ik van het feit dat ik mezelf in de ogen moest blijven kijken, dat deed zeer.”
Bron: http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/15 ... enhouderij
Hoe kan dit onopgemerkt blijven? Ik zit op Windesheim en ze klagen steeds dat ze te weinig geld voor alles hebben maar ze merken niet dat ze 800.000 missen??