Honden verboden als huisdier.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynske78

Honden verboden als huisdier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 21:46

di 22 jun 2010, 17:43

Fatwa tegen honden in Iran

TEHERAN - Een hoge moslimgeestelijke in Iran heeft een fatwa uitgesproken tegen het houden van honden. Grootayatollah Naser Makarem Shirazi vindt dit "onrein".
Er zijn niet veel Iraniërs met een hond, maar het dier is aan een opmars bezig als huisdier. "Vriendschap met honden is een blinde imitatie van het Westen," zei de Grootayatollah tegen de krant Javan. "Er zijn veel mensen in het Westen die meer van hun hond houden dan van hun vrouw en kinderen."
Waakhonden en herdershonden mogen wel. Mensen die met een hond betrapt worden op straat of in hun auto, kunnen een boete krijgen.

Wat denken jullie? Hond en paard eruit en hoofddoekje op?

Dani

Re: Honden verboden als huisdier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:49

Ik denk dat ze dat daar lekker zelf moeten weten..en als er genoeg Iraniërs zijn die gaan protesteren, dan verandert het wel weer. En anders vinden zij het kennelijk geen probleem..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:50

Ze willen dit in Iran invoeren, niet in Nederland. Ik begrijp dus niet welke discussie je nu wilt beginnen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:51

mjah.. hun geloof en hun gewoontes
wij westerse mensen vinden onze gebruiken normaal en vinden het belachelijk als anderen er een andere leefwijze/mening op na houden.
dus mjah.. als ze het verbieden, dan is dat nog altijd aan dat land vanwege hun gewoontes/gebruik toch?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:53

Eh, ik begrijp je vraag niet helemaal?
Is helemaal niet hier van toepassing?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 21:58

Ik probeer een reactie hierop uit te lokken. Door een sarcastishce vraag te stellen. Omdat ik nieuwschierig ben hoe mensen op dit artikel reageren.
Laatst bijgewerkt door Lynske78 op 22-06-10 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:59

Zo lang de honden die al daar zijn er niet onder lijden moeten ze het zelf weten, alleen tja in dat soort landen geven ze er over het algemeen weinig om, dus helaas zullen er daar ook weer een hoop honden lijden.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:01

Ik weet dat ik niet mag oordelen over culturen die anders zijn dan de mijne.
Dus mijn reactie is: interessant artikel, ik kan inzien waarom ze dit verbod in willen stellen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:01

Ik vind het goed, deze mensen hebben zo'n rare cultuur van leven en weinig geld. Dus denk ik dat het beter is voor de honden ;)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:02

Lynske78 schreef:
Ik probeer een reactie hierop uit te lokken. Door een sarcastishce vraag te stellen. Omdat ik nieuwschierig ben hoe mensen op dit artikel reageren.

Jij wil weten wat wij ervan vinden dat ze dit daar invoeren of wil je weten wat we ervan zouden vinden als het hier ingevoerd zou worden?
Je sarcastische zin zegt imo nl iets anders dan het artikel

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:03

Ik vind je vraag zelfs grof...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:04

NienkeNiels schreef:
Ik vind het goed, deze mensen hebben zo'n rare cultuur van leven en weinig geld. Dus denk ik dat het beter is voor de honden ;)

Alle honden worden nu of afgemaakt, óf op straat gedumpt waar ze zich weer vermenigvuldigen.

Denk dat de honden hier de meeste nadeel van ondervinden.

mayniac_val

NienkeNiels schreef:

Wat minder kan ook wel...

Anoniem

Hun gewoontes, hun geloof en hun regels. Daar hebben wij toch niks mee te maken? Leef en laten leven. Dat zij anders naar dingen kijken wil nog niet zeggen dat het slecht is. :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:05

Precies Judith!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:15

Judith_ schreef:
Hun gewoontes, hun geloof en hun regels. Daar hebben wij toch niks mee te maken? Leef en laten leven. Dat zij anders naar dingen kijken wil nog niet zeggen dat het slecht is. :)

Ik vind jullie reacies nogal "braaf". Vaak kijken ze niet anders tegen dingen aan maar het wordt ze gewoon opgedrongen. Een dictatuur noemen ze dat.
Er zullen genoeg gezinnen zijn die daar graag een hond als huisdier willen hebben. Maar alles wat maar iets of wat gelinkt kan worden aan de westerse cultuur wordt verboden. En dat gaat mij toch iets te ver die onderdrukking.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:26

Lynske78 schreef:
Judith_ schreef:

Ik vind jullie reacies nogal "braaf". Vaak kijken ze niet anders tegen dingen aan maar het wordt ze gewoon opgedrongen. Een dictatuur noemen ze dat.
Er zullen genoeg gezinnen zijn die daar graag een hond als huisdier willen hebben. Maar alles wat maar iets of wat gelinkt kan worden aan de westerse cultuur wordt verboden. En dat gaat mij toch iets te ver die onderdrukking.

Allemachtig, het gaat om het houden van een huisdier... Ik vind dit geen goed voorbeeld om een dictatuur aan te wijzen.
Ik zou het interessanter vinden als hen echt maatschappelijke dingen werd verboden.
Een varken is ook onrein, tja so be it dan maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:29

Lynske78 schreef:
Judith_ schreef:

Ja hoor túúrlijk......
Het is een andere cultuur, die mensen kijken ook echt anders tegen dingen aan. Laat ze.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:37

Lynske78 schreef:
Judith_ schreef:

Braaf? Ik vind nu eenmaal dat je niet mag oordelen over culturen die anders zijn dan de jouwe. Ik kan niet eens beoordelen of er genoeg Iranese gezinnen zijn die een hond willen, ik ken namelijk geen Iranese gezinnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:42

wat mij beangstigt is de haat die dat soort landen vaak hebben tegen het westen....

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:42

@Mayniac_val

"Braaf? Ik vind nu eenmaal dat je niet mag oordelen over culturen die anders zijn dan de jouwe. Ik kan niet eens beoordelen of er genoeg Iranese gezinnen zijn die een hond willen, ik ken namelijk geen Iranese gezinnen."

Jij kan dus niet oordelen of onderdrukking van een volk wel of niet kan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:45

geerke schreef:
wat mij beangstigt is de haat die dat soort landen vaak hebben tegen het westen....

Wat heeft dat in hemelsnaam met honden te maken.

Men neme eens stok en zoeke een hond om te slaan :Z

Zielig hoor dat je zo bang bent, zouden zij niet bang zijn voor jouw haat??????

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:48

geerke schreef:

En visa versa...

Haat is sowieso beangstigend, op wie dan ook gericht..
Ik denk dat een topic als deze er ook niet echt aan helpt..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:49

@TS: nee. Ik vind niet dat we er over mogen oordelen, laat staan ingrijpen. Het 'geweldige' Westen zorgt voor veel te veel ellende in de wereld, daar zouden we eens mee op moeten houden.

@Geerke: geef ze eens ongelijk...

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:52

Idd Geerke!

Wat ik nu ook verwacht (mocht dit echt gaan gebeuren!) dat er helaas weer een heleboel honden die niet geholpen zijn op straat worden gedonderd en er een gruwlijk bestand aan zwerfhonden word gekweekt... waardoor er een stichting (waar ik helemaal niets op tegen heb := ) ontstaat die die arme honden naar het westen haalt.... enz enz