Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Er bestaat geen echte armoede in NL imo.
liseke schreef:Citaat:Er bestaat geen echte armoede in NL imo.
Hier ben ik het toch niet mee eens. Hier in België bestaat er zeker echte armoede. Mensen die geen geld hebben om eten te kopen etc ... Het bestaat hoor!
Ik ben student en merk dat het leven inderdaad erg duur is! Als ik eens optel wat ik kwijt ben aan vaste kosten, dan is dit meer dan de helft van het minimumloon en dan heb ik het eten er nog niet bijgeteld!
Ik woon samen met mijn vriend, dus we kunnen de kosten delen, maar stel dat je als alleenstaande moeder met een aantal kinderen van een minimumloon moet leven?
Tja, maar volgens mij kan de overheid hier weinig aan veranderen. Er is nu al geld tekort ..
vanLotje schreef:enerzijds zijn er inderdaad mensen die op/onder de armoede grens leven, en dat vind ik echt erg
anderzijds hoor ik van mensen die zeggen dat ze crisis hebben omdat ze niet 2 x per jaar op vakantie kunnen.
Of hebben het heeeeeeel krap elke maand, maar wel een breedbeeld lcd, want ja, je moet toch tv kunnen kijken.
beetje moeilijk onderwerp dus.
tantjeuh schreef:Er is een groot verschil tussen 'armoede' in Europa. Ga eens in landen als Roemenië, Bulgarije, Moldavië kijken... Dan let je op je woorden voordat je stelt dat er veel armoede is in België/Nederland.
seren schreef:In Nederland wordt voor ieder mens in de eerste levensbehoefte voorzien. En nee dan heb ik het niet over een lcd tv maar over eten drinken en een dak boven je hoofd. Niemand hoeft te zwerven en niemand hoeft honger te lijden.
Maar omdat wij vinden dat naar de efteling gaan bij de eerste levensbehoeften horen en een lcd tv mogen we ook niet vergeten leven er mensen in armoede.
GamblersCup schreef:Dat armoede niet bestaat in Nederland klopt niet.