ok........... hoe heet een land waar politieke partijen andere politieke partijen mag uitsluiten

de discussie voer ik hier al [NM] wat nu als wilders wint?
ga dus hier niet in discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:in een discussie over politiek blijkt dat het uitsluiten van politieke partijen gewoon gevonden word. Hoe denken jullie daarover?
ok........... hoe heet een land waar politieke partijen andere politieke partijen mag uitsluiten![]()
xSiep schreef:Stel dat een Hitler nr 2 nu de NSDAP in nederland weer wil oprichten, dan vind ik het echt wel best dat die partij wordt uitgesloten hoor!
Citaat:HUN bepalen niet he WIJ bepalen........ en het lijkt er ernstig veel op dat HUN toch willen bepalen ook al hebben WIJ anders aangegeven
Citaat:IK vind dat de partijen gewoon niet het recht hebben zo over de wens van de kiezers heen te walsen..........
Citaat:IK vind dat door de PVV uit te sluiten je gewoon scheit heb aan de nederlandse bevolking welke hem daar wel wil hebben........ en dat, dat heeft NUL, NIKS NADA met democratie te maken........
Citaat:en OOK dat vind ik niet kloppen.......... veel mensen hebben ook PVDA gestemt en ik vind dat dit kinderachtige....."jamaarhij" maar eens afgelopen moet zijn, en dat partijen gewoon moeten doen wat wij mensen van hun verlangen, en dat is het land regeren!
Partijen uitsluiten of jezelf dan uitsluiten is NIET democratisch..... en of dat nou PVDA, SP VVD, of PVV is. Dat moet gewoon niet goed gevonden worden
Citaat:het gaat mij erom dat HUN niet bepalen met wie ze moeten gaan samenwerken........ dat bepalen WIJ op het moment dat we gaan stemmen........
OP het moment dat partijen andere partijen uit gaan sluiten is het GEEN democratie meer
Citaat:Ik vind dat een politieke partij vanuit een democratisch oogpunt NOOIT een andere partij mag uitsluiten, om de doodsimpele reden dat dit niet democratisch is..... Niet op voorhand en zeker niet achteraf!
Het is hetzelfde als zeggen, iedereen mag hier wonen........ maar geen moslims, daar willen we niet eens mee praten!
iedereen mag hier regeren, behalve de PVV, daar willen we niet eens mee praten.......
is niet democratisch......
KiWiKo schreef:Electra63 schreef:Kiwiko,
Ja, maar het gebeurt wel.
De meeste PVV-stemmers vinden dat niet erg, of is zelfs een reden om PVV te stemmen.
Voor mij, is het uitsluiten van de PVV, dus juist wel een reden om PvdA te stemmen.
Waarom mag dat dan niet, en het uitsluiten van moslims wel?
nou precies........... waarom word het uitsluiten van moslims niet getolereerd en het uitsluiten van een partij wel??????
Dan de volgende vraag, WAT heeft het uitsluiten van moslims in hemelsnaam te maken met verkiezingen/politiek en democratie???
In wat voor een opzicht is een politiek standpunt van een partij een gevaar voor ons kiesrecht?
en wat is de volgende stap.......... het uitsluiten van bevolkingsgroepen tijdens het stemmen??? want ze zouden wel eens op een partij kunnen stemmen die niet in het plaatje past?
Citaat:IK vind dat een partij zo iets helemaal niet eens mag roepen...... laat staan het een stand of breekpunt maken.........
IK vind dat je dan gewoonweg scheit hebt aan de bevolking......
Partijstandpunten heb je op het politieke vlak, we moeten het zus of zo gaan doen....... maar je mag nooit een andere partij uitsluiten dat is ondemocratisch......
Ik zal een poll openen of het een raar standpunt is
Citaat:volgende verkiezingen is het misschien wel de SP die uitgesloten word, of de PVDA......... od misschien wel D66
kan zomaar
dus bevolkingsgroepen mogen niet uitgesloten worden, maar partijen wel........ snap je niet dat dit meten met twee maten is
chanel1985 schreef:in belgie is er inderdaad een cordon sanitair (weet niet of ik het goed schrijf) tegen het vlaams belang.