Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoompje schreef:Ehm, ik snap niet waar je heen wilt met dit stuk?
Cultuur is cultuur zullen we maar zeggen, doe je weinig aan...
Lodewijk Asscher (PVDA) schreef:Om een einde te maken aan de 'ongebreidelde huwelijksimport' uit islamitische landen pleit de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher (PvdA, Inburgering en Onderwijs) voor een verbod op huwelijken tussen neven en nichten. Ook moet het systeem van inburgering op de schop.
Bruiden moeten niet meer uit islamitisch land worden gehaald om als mantelzorger te fungeren
Zwakbegaafd
‘Veel problemen rondom zwakbegaafde jongens worden opgelost met importbruiden,’ schrijft Asscher.
Deze ongebreidelde huwelijksimport en gezinsherenigingmogelijkheden moeten wat de PvdA-wethouder betreft, worden gestopt.
‘Ze worden als mantelzorgster/echtgenote naar Nederland gehaald.' De wethouder wil dat daar een eind aan komt. ‘Deze vrouwen krijgen levenslange vonnissen met dergelijke huwelijken, waaruit ook vaak weer zwakbegaafde kinderen worden geboren.'
Equidea schreef:Je hebt nog steeds te maken met mensen, praktijk.
In theorie kun je gemakkelijk zeggen dat je tegen bent, maar het betreft een grote groep mensen en die kun je onmogelijk allemaal in 1 hok duwen.
Verbieden... Nee dat kun je niet maken, moeite steken in voorlichting betreft incest en gevolgen wel.
Snoompje schreef:Wellicht (vind het wel typisch dat dit nu ineens naar voren komt, maar ben dan ook geen PVV stemmer).
Maar dan denk ik nog steeds dat je dit niet kan verbieden; misschien binnen Nederland, maar niet in het land waar deze cultuur vandaan komt. Gevolg is dat het probleem blijft bestaan.
Daarbij denk ik dat Nederland nu wel andere zorgen heeft dan wat ze in die landen uitvoeren.
Valentinow schreef:Huhh, het verwondert me dat dat verbod er nog niet is in Nederland. In België is dat er wel ( heb ik toch tijdens Recht op school geleerd)
Citaat:Het kabinet wil een verbod op huwelijken tussen neven en nichten en zwaardere opleidingseisen voor importbruiden. Dat heeft premier Jan Peter Balkenende donderdag in de Tweede Kamer gezegd.
Volgens de premier moet het verbod op neef-nichthuwelijk zowel gelden voor uit het buitenland gehaalde partners als voor mensen in Nederland. Voor dat laatste zet het kabinet in op een verbod in het Nederlands familierecht.
jantergouw schreef:het is een thema dat een rol gaat spelen, daar dit onderwerp al besproken is in de Tweede Kamer en het zeer waarschijnlijk een wetsvoorstel gaat worden. ook in het buitenland is dit een punt dat op de agenda staat. mij lijkt het dus een echt maatschappelijke zaak.
VDB schreef:Wat een gezeik gaan we weer krijgen. De politiek gaat zich nu bemoeien met andermans geluk.
Het willen verbieden danwel bespreken van "gevoelens" van mensen in Nederland.
Hele belangrijke kwestie die in de politiek besproken gaat worden terwijl ik mijn zure belastingeld aan dit soort mensen en oninteressante onderwerpen betaal?
Hoe is het mogelijk zeg!jantergouw schreef:het is een thema dat een rol gaat spelen, daar dit onderwerp al besproken is in de Tweede Kamer en het zeer waarschijnlijk een wetsvoorstel gaat worden. ook in het buitenland is dit een punt dat op de agenda staat. mij lijkt het dus een echt maatschappelijke zaak.
phormicola schreef:we willen toch zo graag af van die buitenlanders? Waarom hier dan een verbod op doen, ze fokken elkaar toch wel dood.
Ik snap het echt niet, eerst willen ze van de buitenlanders af en nu moet 'de volksgezondheid' geholpen worden door dit soort dingen te verbieden? Ze zijn toch geen onderdeel van ons volk? Ze moeten toch opsodemieteren?
Get your head straight, Den Haag.
phormicola schreef:we willen toch zo graag af van die buitenlanders? Waarom hier dan een verbod op doen, ze fokken elkaar toch wel dood.
Ik snap het echt niet, eerst willen ze van de buitenlanders af en nu moet 'de volksgezondheid' geholpen worden door dit soort dingen te verbieden? Ze zijn toch geen onderdeel van ons volk? Ze moeten toch opsodemieteren?
Get your head straight, Den Haag.
Yamcha schreef:Als jij verliefd wordt op je broer, trouw je daar toch ook niet mee? En je gaat er ook niet met de partner van een ander vandoor..... of met je leraar..... of je cliënt. Zulke mensen zijn off-limits. Familie dus ook, heeft niks te maken met het stoppen van liefde, of bemoeien met gevoelens.
Anders kun je roepen dat het ook belachelijk is om pedofilie te verbieden. Maar je hoort gewoon niet iets te doen met kinderen, en ook niet met familie, dus. Valt toch wel mee om dat te begrijpen?