boeit me dat!! -- voor kinderen van hulpverleners.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chantalle91

boeit me dat!! -- voor kinderen van hulpverleners.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:56

Wij zijn jong en boos. Boos op agressieve leeftijdsgenoten, die onze ouders molesteren Wij pikken het niet langer! Wij vinden agressieve jongeren niet stoer, maar domme losers. Daarom de campagne 'Boeit me dat'. Ons doel: een grote jongerenbeweging tegen dit zinloze geweld.

http://www.youtube.com/watch?v=FGT0yvDhvMc

kijk voor meer informatie op www.boeitmedat.nl

en help het werk van de hulpverleners weer te maken zoals het was! een hulpverlener komt om hulp te verlenen en niet om het slachtoffer te worden :( !!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:12

geweldig ik steun dit van harte, niet dat ik me nu veiliger voel achter het stuur van mijn bus maar het is fijn te weten dat er nog mensen zijn die zich bekommeren om iemand die gewoon zijn/haar werk doet en maar moet zien of hij nog thuis komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:07

Weet niet wat ik lees ;( Schaam mij diep voor dit soort tuig, afval van de maatschappij die nog hun rechten hebben ook :(
Zo was er een paar maanden geleden een hele grote brand in Zaandam, brandweerlieden werden verhinderd door omstanders, tuig die het blussen tegen wilde houden.

De brandweerlieden mochten hun slangen niet op het tuig richten "WANT ZIJ HEBBEN RECHTEN"

Ik steun dit dus ook van harte er staan zelfs mensenlevens op het spel!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:12

Ik steun dit ook! Afgelopen met al die *** :( .

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:15

die mensen moesten ze opsluiten, en op brood en water moeten laten leven..
de mens van tegenwoordig is brutaler, asocialer, en heeft schijt aan de rest..
ouders die bang worden van hun eigen kind..

Maar hoe kan een kind de macht krijgen over de ouders, als een baby vanaf het begin af aan een strenge opvoeding heeft gehad..

ik denk, dat het ook grotendeels aan de ouders zelf ligt.

denk maar eens aan vroeger.. wat deed jij vroeger ?? en wat doen de kinderen van tegenwoordig ..???

Sleeper

Re: boeit me dat!! -- voor kinderen van hulpverleners.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:33

Ik ben niet de doelgroep, maar ik heb me ook aangemeld. Heel goed initiatief, zoiets zou ook voor volwassenen moeten worden opgezet. Dat heel Nederland laat zien dat we geweld tegen mensen die andere mensen helpen niet pikken

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:44

Ik vind het ronduit schandalig dat een hulpverlener aangevallen wordt omdat deze een ander mens wil helpen/redden. Heb mezelf ook aangemeld en hoop dat vele dit zullen doen!

chantalle91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 07:46

er is ook zo iets voor volwassenen maar weet niet precies hoe dat heet meer info volgt! en bedanktt dat jullie het zelfde denken geef dit door aan andere mensen en zorg dat in ieder geval jongeren lid worden!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:58

Wat een ontzettend goed initiatief! Dat geweld en alle ongein tegen de mensen die voor hun beroep de maatschappij draaiende houden en je komen helpen in je hoogste nood moet gewoon afgelopen zijn!

Wat kan ik doen, behalve andere attenderen op de website?

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:07

mijn complimenten voor jullie.
ik hoop dat jullie hier mee een verandering teweeg kunnen brengen.
het zal niet makkelijk zijn. helaas...

chantalle91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 08:07

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:11

KEI GOED Dat jullie dit doen. Super. Het is toch niet normaal, dat je iemand wilt helpen, en dan uitgescholden, afgeslagen of nog erger wordt. Het moet afgelopen zijn.
Zelf wel geen hulp verlener, maar taxi chauffeur, en ook daar is dit onderwerp aan de orde van de dag.
Ik ben ook al uitgescholden voor poedersuiker chauffeur, en door diezelfde persoon werd 10 minuten later gevraagd of ik nog even voor hem langs het tank station wilde rijden, omdat meneer geen shag meer had om te roken. Ik heb meneer gebracht naar waar hij zijn moest, en hem vertelt dat ie maar van zijn "vrienden"mee moest roken. En zo nog heel veel voorbeelden, en dan hoef ik nog niet eens mensen op te halen bij het cafe, en rijd ik ook geen straat taxi.

Verdorie, zometeen leggen de hulp verleners het werk neer, omdat ze het zat zijn die bedreigingen, en dan ?
Moet er bij elke ambulance, taxi, bus, trein een gewapende agent mee ? En je kan als agent wel een pistool hebben, maar als je het moet gebruiken ben je de klos. Wat dan ?

Moet je je, als politie agent, door een menigte laten linchen voordat je het wapen dat je speciaal voor dit soort gelegenheden hebt leren hanteren mag inzetten ?
Het ligt heel veel aan de schoften op straat die voortaan maar menen dat ze met alles wegkomen, maar ook een gedeelte aan de wetgeving.
Vroeger had je wel respect voor de agent, anders werd je zo al de cel ingedonderd. Door al die regelgeving is het voor de agent ook veel moeilijker om in te grijpen, zonder dat hij daarna drie weken op kantoor papier werk zit in te vullen.
De rechten van de dader liggen tegenwoordig hoger als de rechten van het slachtoffer ??

Sorry hoor, maar bedreig je een hulp verlener, of wie dan ook, voor mij mag daar eens heel wat strenger op worden opgetreden.
Natuurlijk hebben we niets aan schietgrage politie agenten, maar heb niet de indruk dat dit in Nederland van toepassing is.

chantalle91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 08:30

en zo is het maar net!!

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:33

ik heb me aangemeld op de site.
Ik ben wel een dochter van een hulpverlener, mijn vader is namelijk politieagent en helaas meerdere keren aangevallen tijdens zijn werk.
Vind het super dat jullie dit doen mijn complimenten hiervoor.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:37

bello2005 schreef:
die mensen moesten ze opsluiten, en op brood en water moeten laten leven..
de mens van tegenwoordig is brutaler, asocialer, en heeft schijt aan de rest..
ouders die bang worden van hun eigen kind..

Maar hoe kan een kind de macht krijgen over de ouders, als een baby vanaf het begin af aan een strenge opvoeding heeft gehad..

ik denk, dat het ook grotendeels aan de ouders zelf ligt.

denk maar eens aan vroeger.. wat deed jij vroeger ?? en wat doen de kinderen van tegenwoordig ..???

Kinderen? Ook volwassenen maken zich schuldig aan deze vergrijpen hoor..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:46

Ik heb de link doorgestuurd naar mijn dochter, bonusdochter en bonuszoon.
Ik vind het in ieder geval een heel goed initiatief.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:01

Belachelijk dat er zulke mensen zijn die hulpverleners hinderen of bedreigen :( !
Goede site verder!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:20

geerke schreef:
ik hoop alleen dat dit ook de groep bereikt die de bedreigingen doen....zal maar geen namen noemen...

Dan zal ik het maar doen. Marokkaantjes worden hier bedoeld maar we zijn al zo ver dat mensen het al niet eens meer durven te zeggen, terwijl iedereen het wel weet. %)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:23

Mijn vriend is brandweer in den Haag en het wordt steeds erger... het is toch te gek voor woorden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:29

janesmith schreef:
geerke schreef:
ik hoop alleen dat dit ook de groep bereikt die de bedreigingen doen....zal maar geen namen noemen...

Dan zal ik het maar doen. Marokkaantjes worden hier bedoeld maar we zijn al zo ver dat mensen het al niet eens meer durven te zeggen, terwijl iedereen het wel weet. %)

Het zijn niet alleen de Marokkaantjes...... ik ken een wijk in Assen, waar geen enkele Marokkaan woont, maar waar de politie niets durft te doen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:42

Dat is niet maar een groep. Het grootste deel zal idd Marokkanen zijn, maar er zijn ook andere groepen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:47

Super iniatief, steun ik van harte!! Heb de link doorgemailed

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:48

geerke schreef:
we hadden het even over misstanden tijdens of bij hulpverlening...dat is echt maar 1 groep die dat doet.

Er wordt ook aangeraden in het filmpje om wat te doen bij misstanden....hou er dan wel rekening mee dat marokkaanse familie's vrij groot zijn en de kans is erg groot dat ze wraak nemen met de hele fam....maar dat is natuurlijk discrimineren en stigmatiseren...

En laten we nu even niet generaliseren. Er zijn al zat andere topic over het gedrag van Marokanen. Ik vind dit zo'n super iniatief, laten we dit nu eens niet ondersneeuwen!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:50

Dat hulpverleners tegenwoordig zo behandeld worden is een direct gevolg van het falende beleid van de BV Nederland

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:50

Teddy321 schreef:
geerke schreef:
we hadden het even over misstanden tijdens of bij hulpverlening...dat is echt maar 1 groep die dat doet.

Er wordt ook aangeraden in het filmpje om wat te doen bij misstanden....hou er dan wel rekening mee dat marokkaanse familie's vrij groot zijn en de kans is erg groot dat ze wraak nemen met de hele fam....maar dat is natuurlijk discrimineren en stigmatiseren...

En laten we nu even niet generaliseren. Er zijn al zat andere topic over het gedrag van Marokanen. Ik vind dit zo'n super iniatief, laten we dit nu eens niet ondersneeuwen!!

het diertje niet bij de naam mogen noemen is er een van!