Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:Tsja, ik vind dat het wel mag. Ze hebben immers zelf gekozen voor hun beroep en de consequenties daarvan (doorwerken tot je 65ste/67ste) zijn ook voor hen.
Maar aan de andere kant zou het wel goed zijn om het lichtere werk te geven, of een coördinerende functie. Door hun ervaring zijn ze daar over het algemeen wel geschikt voor.
jaantsje schreef:Er zijn veel zware beroepen dus niet alleen de bouwvakker.
Verder vindt ik het een belacheljk plan om de leeftijd omhoog te doen. Alles wordt gegooid op de vergrijzing, alleen zie ik dat niet terug in mijn omgeving.Veel mensen die de 65 jaar niet eens halen. Verder is de werkeloosheid hoog, zowel onder jongeren als ouderen.Het maakt echt niet uit wat voor opleiding je hebt.
Dat betekent ook dat veel mensen nooit aan die 40/45 jaar werk komen.
In mijn ogen is deze regel werken tot je er dood bij neervalt.
jaantsje schreef:Ik zou dat feit wel eens duidelijk terug willen zien in cijfers.
Monica_1987 schreef:Ik heb 65 altijd al een mooie leeftijd gevonden om te stoppen. Maar ik denk tegen de tijd dat ik met pensioen zou moeten gaan de grens op 70 jaar zal liggen.
Zie me al staan
Nee 65 is prima er zijn veel mensen die er gewoon aan toe zijn ongeacht wat voor baan. Kun je doorgaan prima mag je best voor beloond worden. Maar als je lichamelijk of geestelijk niet meer kunt moet dat ook kunnen en moet je daar zeker niet op afgestraft worden. Ieder mens is anders en sommige zouden nog door kunnen gaan tot over de 70 prima als ze dat willen.
Maar als dat niet gaat moet dat ook geaccepteerd worden.
jaantsje schreef:Die mensen hebben hun hele leven al betaald voor de aow, hoezo voor andermans aow?
Je moet het hele plaatje bekijken dan zijn er meer verschuivingen.
Het is wel gemakkelijk om er 1 groep uit te pikken.
jaantsje schreef:Er zijn veel zware beroepen dus niet alleen de bouwvakker.
Verder vindt ik het een belacheljk plan om de leeftijd omhoog te doen. Alles wordt gegooid op de vergrijzing, alleen zie ik dat niet terug in mijn omgeving.Veel mensen die de 65 jaar niet eens halen. Verder is de werkeloosheid hoog, zowel onder jongeren als ouderen.Het maakt echt niet uit wat voor opleiding je hebt.
Dat betekent ook dat veel mensen nooit aan die 40/45 jaar werk komen.
In mijn ogen is deze regel werken tot je er dood bij neervalt.