wie heeft het NOS debat gewonnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annet_v

wie heeft het NOS debat gewonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 16:35

Gisteren was er het lijsttrekkersdebat van de NOS. Op twitter, (#nosdebat) is nu de discussie: wie heeft gewonnen? (en dan bedoel ik ná het journaal ;) ).

Zelf vond ik Halsema het goed doen, en Cohen was ook meer op stoom dan eerst, vond ik. Maar ook Wilders vond ik niet heel slecht praten...
Wat vinden jullie?

Krips

Re: wie heeft het NOS debat gewonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:43

Ik weet niet of ze een winnaar kiezen? (Vind dat sowieso vreemd)

Ik vond Halsema en Cohen het sterkste. Cohen krijgt het debateren steeds beter onder de knie. Toevallig komt dat ook overeen met mijn politieke voorkeur. Maar probeer toch wel objectief te kijken wanneer de vraag is wie het beste gedebateerd heeft. Pechtold vond ik ook wel goed.
Ik vond niemand echt slecht. Alhoewel de rollen tussen Balkenende en Rutte nu wel zag veranderen. Rutte vond ik eigenlijk het minst sterk.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:50

Wat is het toch tegenwoordig dat er altijd een winnaar uit de bus moet komen?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:53

Gek he? En wat zijn dan de elementen waar naar gekeken wordt? Zoals ik zeg objectief wie het beste gedebateerd heeft of met wie je het meest eens bent? En wie er dan wint.. wat is daar dan het gevolg van? Bovendien betekend goed debateren niet automatisch dat je een goede politicus bent..

Annet_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 16:53

Als je dat wilt geen winnaar, maar iemand was toch wel het sterkste?
Ze kiezen geen winnaar, die taak is juist aan de luisteraar. (dacht ik :oo ). Dus, als herstelling van de vraag: wie was het sterkste in het NOS debat?

[edit] typo
Laatst bijgewerkt door Annet_v op 09-06-10 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:57

Ik vind dat zo'n onzin, de winnaar van een debat. Persoonlijk vond ik dit debat ook niet zo leuk om naar te kijken. De vragen waren best goed bedacht maar die voorzitters vond ik vreselijk irritant. Je kunt ook teveel aan het woord zijn en afkappen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:34

Agree. Ik vond ook dat ze teveel afkapten en het debat op een te hoog tempo probeerden te houden. Ik heb het niet afgekeken, dus ik kan ook niet oordelen over een winnaar.

Krips schreef:
Gek he? En wat zijn dan de elementen waar naar gekeken wordt? Zoals ik zeg objectief wie het beste gedebateerd heeft of met wie je het meest eens bent? En wie er dan wint.. wat is daar dan het gevolg van? Bovendien betekend goed debateren niet automatisch dat je een goede politicus bent..

Ik zou zeggen dat het dan idd gaat om wie het beste gedebateerd heeft. Het is wel eens leuk om eens te kijken wie het beste debatteert, maar het is een beetje doorgeslagen vind ik. Het doel van de debatten op tv is toch dat de partijleiders de kiezer duidelijk kunnen maken waar ze voor staan, wat maakt het dan uit wie 'wint'?