wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

booster

wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 11:18

ik zit al een aantal dagen met de vraag in me hoofd wat nu als wilders gaat winnen.
wat gaat er veranderen?
is het dan niet misschien wel zo dat hij veilig zitten en wij burgers de sjaak zijn?

joliene

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:19

Ik zou het niet weten, dat is altijd afwachten. Het ligt er natuurlijk ook aan met welke partijen hij dan gaat regeren.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:19

Ik ben niet echt anti- Wilders en mag ook nog niet stemmen maar ik denk niet dat Wilders aan de macht komt. Bijna niemand wil met hem een coalitie vormen en mensen zeggen dat ze PVV stemmen, maar doen het uiteindelijk niet. Dus, ik denk dat het mee valt ;)
Het gaat eerder tussen de PvdA en de VVD.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:21

pff áls hij uberhaupt aan de macht komt.... weet ie op dat moment niet meer hoe alles te regelen en stort het als een kaartenhuis in elkaar, zo: ook weer van af :D
Van de kantlijn is het makkelijk schreeuwen, ook als je Wilders bent.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 11:22

ik weet niet want ik denk juist zo dat veel mensen zeggen dat ze op een andere partij gaan stemmen maar ondertussen op pvv gaan stemmen
maar het is afwachten tot vanavond dan weten we wie er gewonnen heeft

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:23

dan wordt het even een zooitje en hebben we al snel opnieuw verkiezingen denk ik.
zou wel een rottig beeld geven naar de rest van de wereld, alsof nederland zo rechts radicaal is.
worden we er allemaal op aangekeken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:24

Ik heb net op hem gestemd, en ik denk dat het allemaal wel meevalt ;) Wij als burgers zijn juist niet de sjaak, want we staan bij hem voorop.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:26

Ik denk dat er dan vrij weinig gebeurt, omdat ik betwijfel of men überhaupt een coalitie weet te vormen met andere partijen :)
De gemeenteraadsverkiezingen hebben ook niet echt iets spannends opgeleverd, hoewel ze daar wel de grootste waren..

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 11:27

stel hij wint zouden we dan geen problemen krijgen met de allochtonen want wij hebben tenslotte op pvv gestemt

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:27

Als Wilders aan de macht komt in Nederland dan zal er een hoop positief veranderen denk ik. Zowiezo hoop ik dat NL wakker word. En als Wilders dan samen met Rita Verdonk wat kan doen aan de belachelijke situatie in Nederland dan is Nederland waarschijnlijk nog te redden want anders zie ik het erg erg somber in.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:28

Ik denk dat er veel op PVV stemmen. Iniedergeval zal hij al het ontwikkelingshulp willen afschaffen (alleen nog nood hulp bieden) en dat vind ik best zorgelijk.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:29

Dan gaan we over vier maanden weer naar de stembus :+

Hij moet wel een coalitie kunnen vormen om meerderheid van stemmen te krijgen.

@cavalettie: met buitenlanders het land uitschoppen redt je de economie niet.. En het onderwijs wordt er ook niet beter van.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:32

Marieke_K schreef:
Dan gaan we over vier maanden weer naar de stembus :+

Hij moet wel een coalitie kunnen vormen om meerderheid van stemmen te krijgen.

@cavalettie: met buitenlanders het land uitschoppen redt je de economie niet.. En het onderwijs wordt er ook niet beter van.

Och Jeyy, het gaat niet alleen om buitenlanders hoor, meer om de mentaliteit van nederland(ers) op dit moment, om de veiligheid, om de normen en waarden, de gemakszucht. Alles is zoek in Nederland en misschien word NL wakker als er eens een keer iemand komt die de boel aan durft te pakken. We hebben het opgegeven lijkt wel en misschien is een anders richting op gaan wel de enige oplossing. Toevallig hoorde ik gisteren Rita Verdonk zeggen dat ze bijv de het geld aan ontwikkelingshulp die NL geeft met 2/3 terugdringt enz enz. Nederland blijft maar voorop lopen met VEEL geld geven aan instanties terwijl het eigen land verpietert en kapot gaat.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:36

De opkomst van het revanchisme ga ik ook niet tegen, en misschien veranderd het idd iets in positieve zin, maar ik denk niet dat Wilders de oplossing gaat bieden omdat hij weinig tot geen fundering heeft. Hij roept wat hem uitkomt, prima, maar er is meer in het leven dan meer blauw op straat en hogere gevangenisstraffen.

Integratie bestaat niet vind ik, want ben jij geintegreerd in Duitsland? Je zit nog steeds op een Nederlandse site te discusseren over Nederlandse politiek.. Niet gemeen bedoeld, maar om een punt te maken.

Wilders heeft geen goed omlijnde plannen met betrekking tot het onderwijs en de economie, dat moet op dit moment wel voordat we Griekenland achterna gaan.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:38

Marieke_K schreef:
De opkomst van het revanchisme ga ik ook niet tegen, en misschien veranderd het idd iets in positieve zin, maar ik denk niet dat Wilders de oplossing gaat bieden omdat hij weinig tot geen fundering heeft. Hij roept wat hem uitkomt, prima, maar er is meer in het leven dan meer blauw op straat en hogere gevangenisstraffen.

Integratie bestaat niet vind ik, want ben jij geintegreerd in Duitsland? Je zit nog steeds op een Nederlandse site te discusseren over Nederlandse politiek.. Niet gemeen bedoeld, maar om een punt te maken.

Wilders heeft geen goed omlijnde plannen met betrekking tot het onderwijs en de economie, dat moet op dit moment wel voordat we Griekenland achterna gaan.

Daarom moeten we puur alleen al uit protest de gulden weer terug nemen anders zijn wij dadelijk aan de beurt om griekenland, spanje en de rest te financieren.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:40

cavaletti schreef:
Daarom moeten we puur alleen al uit protest de gulden weer terug nemen anders zijn wij dadelijk aan de beurt om griekenland, spanje en de rest te financieren.

Dat doen we toch al, hadden we niet bij de EU moeten aansluiten, maar goed het heeft ook voordelen gebracht. Wilders moet juist voor deze zaken een gefundeerd plan presenteren en dat kan hij niet. Een regering met hem zal dan ook uitlopen op een misser omdat hij een halfzachte partij heeft. Hetzelfde is gebeurd met de LPF, en had ook gebeurd als Fortuyn in leven was gebleven. Deze partijen moeten leren na te denken en te onderbouwen ipv Henk de patatboer vice premier neer te willen zetten. Met respect voor alle Henk de Patatboeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:43

Die gaat vanzelf weer op z'n smoelwerk... Europa kan NL dan niet serieus meer nemen met zo'n man als minister-president.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:43

booster schreef:
stel hij wint zouden we dan geen problemen krijgen met de allochtonen want wij hebben tenslotte op pvv gestemt

Nee hoor, Moslims zijn niet zo eng en kortzichtig als Wilders ze neerzet ;)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:44

Dan krijgen we allemaal een katapult en gaan we op 'buitenlanderjacht' :Z

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 11:44

Heino schreef:
booster schreef:

Nee hoor, Moslims zijn niet zo eng en kortzichtig als Wilders ze neerzet ;)

nee dat weet ik wel ik heb veel contact met turkse mensen en die zijn alles behalve eng zijn steen goede mensen :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:45

als wilders aan de macht komt om het zo maar te noemen, denk ik dat er in positieve zin heel erg veel gaat veranderen!
Zal ook verd*mde tijd worden zeg, NL gaat helemaal naar de kl*ten op deze manier

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:47

als ik zo de peilingen hier op bokt zie wint wilders zo'n 32 procent. Ik ben echt met stomheid geslagen := geen haar op mijn hooft die ook maar zou overwegen op hem te stemmen, IK vind dat hij teveel weg heeft van Hitler, en gezien mijn famillie niet al te veel goede ervaringen heeft met die vent, zie ik deze vent ook liever niet aan de "macht" .. Ik ga op de PVDA stemmen

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:49

Als Wilders wint zou ik me kapot schamen voor mijn eigen land.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:49

ja inderdaad, wat is er zo erg aan hem dan? dat de allochtonen die misdrijven hebben gepleegd het land uit moeten? ik vind dat niet meer als normaal hoor!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:51

DDW1190 schreef:
ja inderdaad, wat is er zo erg aan hem dan? dat de allochtonen die misdrijven hebben gepleegd het land uit
moeten? ik vind dat niet meer als normaal hoor!

Wat los je er mee op? misdaad blijft bestaan hoor, met of zonder allochtoon.